ارز دیجیتال

با شکست ترامپ معامله‌گرهای ارزهای دیجیتال ۱۱ میلیون دلار ضرر کردند

صرافی FTX و انتخابات امریکا
صرافی FTX محصولات بسیار متنوعی را برای تریدرهای ارزهای دیجیتال ارائه می‌دهد. بازار آتی این صرافی برای پیش بینی نتیجه انتخابات سال ۲۰۲۰ امریکا، ابزار معاملاتی را عرضه کرده بود. تریدرها با استفاده از این ابزار معاملاتی، بر روی نتیجه انتخابات امریکا، شرط‌بندی انجام دادند. قراردادی که نماینده شانس پیروزی جو بایدن در انتخابات بود با نماد BIDEN عرضه شد. این قرارداد آتی با قیمت ۰.۰۶۸ دلار معاملات خود را آغاز کرد و با قیمت ۱ دلار منقضی شد. ارزش مجموع قراردادهای این نماد به ۴۶۶,۹۱۰ دلار رسید. تصویر زیر نمودار تاریخچه قیمت این نماد را در صرافی FTX نشان می‌دهد.

قراردادی که نماینده پیروزی ترامپ در این انتخابات بود با نماد TRUMP عرضه شود. این نماد با اعلام شکست ترامپ، سقوط کرد و قیمت آن از ۰.۵۹ دلار (اولین قیمت معاملاتی) به ۰.۰۰۷ دلار کاهش یافت. تصویر زیر نمودار قیمت این قرارداد آتی را نشان می‌دهد.

افرادی که بر روی پیروزی ترامپ در این انتخابات شرط بندی کرده بودند، دارایی خود را از دست داده‌اند. مجموع دارایی از دست رفته تریدرها، معادل ۱۱.۳ میلیون دلار برآورد می‌شود. زمان انقضای این دو قرارداد تاریخ ۲۱ ژانویه سال ۲۰۲۱ یا چهارشنبه ۱ بهمن ۹۹ است. اما با توجه به اعلام نتایج، احتمال تغییر در نتایج بسیار بعید است و این نکته نشان می‌دهد که احتمالا تریدرهایی که بر روی پیروزی ترامپ شرط بسته‌اند، شاهد نابودی سرمایه خود هستند.

تقلب در انتخابات و احتمال بازگشت قیمت‌ها
ترامپ با وجود پیروزی بایدن، همچنان به رقابت ادامه می‌دهد! او مدت‌هاست که ادعاهای بی اساس در مورد تقلب در انتخابات را مطرح می‌کند. رئیس جمهور فعلی امریکا استدلال می‌کند که در آرای نامه‌های پستی تقلبی صورت گرفته و بایدن آرای او را به نام خود ثبت کرده است.

ترامپ در مصاحبه‌ای گفت:

همه ما می‌دانیم که چرا جو بایدن عجله دارد تا خود را به دروغ برنده اعلام کند. رسانه‌های طرفدار او نیز تلاش زیادی دارند تا به او کمک کرده و او را برنده انتخابات معرفی کنند. آنها نمی‌خواهند واقعیت را افشا کنند. واقعیت این است که این انتخابات هنوز به اتمام نرسیده است.

او برای اثبات نظر خود مبنی بر انجام تقلب در انتخابات استدلال خود را چنین بیان کرد:

به عنوان مثال در پنسیلوانیا، ناظران حقوقی ما اجازه شرکت در محل شمارش آرا را نداشتند. این اتفاق معنا و مفهوم مشخصی دارد. رسانه‌ها رئیس جمهور را تعیین نمی‌کنند، بلکه رئیس جمهور را صندوق‌های رای مشخص می‌کنند.

ترامپ در حال آماده‌سازی پرونده‌های قضایی برای بایدن است. او در این باره گفت:

از روز دوشنبه(فردا) کمپین‌های انتخاباتی ما پیگیری پرونده تقلب در انتخابات را در دادگاه‌ انجام خواهند داد. این پیگیری ما مشخص خواهد کرد که پیروز واقعی انتخابات در امریکا په کسی است. برنده واقعی ترامپ است. مردم تنها در حالتی به صحت انتخابات اطمینان خواهند کرد که پیروز انتخابات ترامپ باشد.

اما روند قانونی در دادگاه امریکا برای ترامپ دلسوزی نخواهد کرد. پیش از این نیز دو پرونده در مورد تقلب در انتخابات توسط دادگاه رد شده است. با اینحال رفتار تریدرها و ریزش نماد TRUMP در صرافی FTX نشان می‌دهد که این معامله‌گران امید زیادی به تغییر در نتیجه انتخابات ندارند. این اتفاق تنها باعث نابودی سرمایه ۱۱.۳ میلیون دلاری تریدرهای این صرافی شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا