اقتصادی

سردرگمی سرمایه‌گذاران قیمت طلا را کاهش داد

به گزارش بلومبرگ، علیرغم اینکه درگیری در خاورمیانه بازارها را آشفته کرده، سردرگمی سرمایه‌گذاران در مورد احتمال توقف روند افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا قیمت طلا را پایین آورده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۱ درصد کاهش به ۱۸۶۰ دلار و ۱۷ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش ۰.۱۳ درصدی به ۱۸۷۲ دلار و ۹۰ سنت رسیده است.

طلا ۱.۶ درصد در روز دوشنبه افزایش قیمت داشت که بیشترین افزایش قیمت آن از ماه مه بود. تمایل به خرید طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن به دنبال حمله حماس به رژیم صهیونیستی افزایش یافته است.

تغییر رویکرد سیاستمداران آمریکا هم تا حدی از این فلز گرانبها حمایت کرده است. سیاستگذاران آمریکا به این نتیجه رسیده‌اند افزایش اخیر سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا می‌تواند جایگزین افزایش نرخ بهره شود. بالا رفتن نرخ بهره تاثیر منفی بر طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده دارد.

ادوارد مویا، تحلیلگر بازار در اواندا عقیده دارد با توجه به مخاطرات ژئوپلیتیکی و شرایط سختگیرانه مالی، فدرال رزرو آمریکا نیازی به افزایش دوباره نرخ بهره در ادامه سال جاری میلادی ندارد. بنابراین طلا فعلاً از منطقه خطر دور شده است. تحلیلگران عقیده دارند عملکرد این فلز گرانبها در بلند مدت بستگی به تاثیر بحران خاورمیانه بر شرایط اقتصادی و مالی دنیا دارد.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۰.۷ درصد افزایش به ۲۱ دلار و ۹۹ سنت رسید و پلاتین با ۰.۲۰ درصد افزایش ۸۸۸ دلار و ۶ سنت معامله می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا