ارز دیجیتال

سختی ماینینگ شبکه بیت کوین بیشترین کاهش در طول تاریخ خود را تجربه کرد

روز سه‌شنبه شاهد دومین کاهش بزرگ سختی ماینینگ بیت کوین در تاریخ این ارز دیجیتال بودیم که طی آن، سختی ماینینگ با کاهش ۱۶ درصدی نسبت به رکورد هفته گذشته به ۱۶.۷۸ تریلیون رسید. آخرین بار که شاهد چنین کاهش سختی ماینینگ بیت کوین بودیم در ماه اکتبر ۲۰۱۱ بود که سختی ماینینگ تقریبا ۱۸ درصد کاهش یافت. به دلیل کاهش شدید سختی ماینینگ، هش ریت شبکه پس از آنکه در هفته آخر ماه اکتبر تقریبا ۴۰ درصد کاهش یافته بود مجددا افزایش یافت.

روز سه‌شنبه شبکه بیت کوین شاهد کاهش ۱۶.۰۵ درصدی سختی ماینینگ و رسیدن آن به ۱۶.۷۸ تریلیون بود. News.Bitcoin.com هفته گذشته در خصوص کاهش تقریبا ۴۰ درصدی هش ریت شبکه بیت کوین و رسیدن آن به ۹۰ اگزاهش در ثانیه گزارش داده بود.

 

بیت کوین

دونالد ترامپ یا جو بایدن؛ انتخابات ریاست جمهوری آمریکا چه تاثیری بر بیت کوین دارد؟

پس از کاهش سختی ماینینگ در روز سه‌شنبه، هش ریت بیت کوین مقدار قابل توجهی افزایش یافت و از ۹۷ به ۱۱۴ اگزاهش در ثانیه رسید. در حال حاضر هش ریت بیت کوین تقریبا بر روی ۱۰۷ اگزاهش در ثانیه قرار دارد.

سختی استخراج یک سنجش نسبی از مقدار منابع مورد نیاز برای یافتن بلاک بیت کو‌ین است. سختی ماینینگ، کاربران را متوجه این نکته می‌کند که استخراج بلاک جدید تا چه حد می‌تواند دشوار باشد. سختی ماینینگ بیت کوین در هر دوره ۲۰۱۶ بلاکی یا دوره‌های دو هفته‌ای تغییر می‌کند.

هنگامی که هش ریت بسیار زیاد باشد، سختی استخراج نیز افزایش می‌یابد و اگر هش ریت کاهش یابد، سختی ماینینگ کمتر شده و استخراج بلاک بیت کوین نیز آسانتر می‌شود. با توجه به شرایط کنونی هش ریت، انتظار می‌رود که کاهش ۱۶ درصدی دیگری در پیش باشد.

اطلاعات روز سه‌شنبه BTC.com نشان می‌دهد تغییر بعدی سختی ماینینگ بیش از ۱۴ روز دیگر رخ می‌دهد و ممکن است شاهد کاهش ۱۶.۳ درصدی و رسیدن آن به ۱۴.۰۵ تریلیون باشیم. اکنون ۱۶ مرکز ماینینگ، هش ریت خود را به شبکه بیت کو‌ین اختصاص داده‌اند.

استخر F2Pool با در اختیار داشتن ۱۸.۷ درصد هش ریت معادل با ۲۰ اگزاهش در ثانیه نسبت به سایر استخرها برتری دارد. پس از آن، استخرهای Poolin با ۱۵.۵، استخر BTC.com با ۱۲.۴، استخر هیوبی با ۱۲.۴ و استخر Antpool با ۱۱.۷ اگزاهش در ثانیه قرار دارند. با اختصاص ۱۰۷ اگزاهش در ثانیه به شبکه بیت کوین، پنج استخر مذکور در مجموع ۶۷.۲۸ درصد کل هش ریت شبکه را در اختیار دارند.

در حال حاضر، ازدحام استخر حافظه اندکی کاهش یافته است و تعداد تراکنش‌های تأییدنشده از ۱۰۰,۰۰۰ تراکنش در هفته گذشته به ۷۳,۰۰۰ تراکنش تأییدنشده در روز گذشته رسیده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا