بورس

خبرهای موثر، عملکرد و وضعیت نموداری خساپا

 ازم به ذکر است نرخ فروش محصولات شرکت نیز در اسفند ماه افزایش چشم گیری داشته است. تداوم قیمت گذاری دستوری و عدم تناسب بین نرخ های فروش و بهای تمام شده زیان سنگینی را سالهاست به خودروسازان تحمیل کرده است.  تجدید ارزیابی برای خروج از ماده ۱۴۱ ،  و حذف شورای رقابت از قیمت گذاری خودرو می تواند راه نجاتی برای این خودروسازان باشد.

یک گام بزرگ برای واگذاری خودروسازان با رفع وثیقه سهام دولت در ایران‌خودرو برداشته شد:

فروش حقوقی ایدرو (دولت) در معاملات روز گذشته نماد خودرو نشان می دهد سهام سازمان گسترش در ایران‌خودرو رفع وثیقه و آزاد شده است .

الزام به واگذاری سهام تودلی خودروسازان و سلب حق رای سهام تودلی از ابتدای سال ۱۴۰۳:

مکاتبه سازمان بورس با خودروسازان برای واگذاری سهام تودلی

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس در خصوص آخرین وضعیت عرضه سهام تودلی شرکت های خودروساز و تاکید در خصوص واگذاری مدیریت به مردم و سهامداران شرکت ها نیز عنوان نمود: مطابق ماده ۲۸ دستورالعمل حاکمیت شرکتی ناشران ثبت شده نزد سازمان (مصوب ۱۸ مهر ماه ۱۴۰۱ هیات مدیره سازمان) سهام متعلق به ناشر اوراق بهادار نمی تواند در اختیار شرکت های تحت کنترل وی باشد. با شرکت های ایران خودرو و سایپا مکاتبه و بر لزوم ارایه برنامه جهت واگذاری سهام شرکت های تودلی تا پایان مهلت تعیین شده تاکید شده است و از نظر سازمان بورس، ماهیتاً و بر اساس ذات مقررات، سرمایه در مالکیت شرکتهای زیر مجموعه شرکت های خودروسازی (سهام تودلی) از ابتدای سال آینده فاقد حق رای خواهد بود.

دولت در واگذاری سهام خودروسازان تردید ندارد:

وزیر اقتصاد درباره آخرین وضعیت خصوصی‌سازی شرکت‌های خودروساز و اقدامات دولت در این زمینه، اخیرا گفت: دولت در واگذاری سهام خودروسازان تردیدی ندارد و پیش از رئیس‌جمهور دستورات لازم برای انجام مقدمات خصوصی‌سازی خودروسازان را به وزیر صمت وقت داده است.آنچه مهمتر است استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در مدیریت چنین بنگاه‌هایی است، همان چیزی که در دیداررهبر معظم انقلاب با کارآفرینان بخش خصوصی مورد تاکید قرار گرفت.

افزایش قیمت خودروها بر اساس صورت‌های مالی است/ قیمت‌ها به روز شده‌اند

شورای رقابت تاکید دارد که همچنان ناظر بر قیمت‌گذاری محصولات خودروسازان است.

در پی انتشار اخباری مبنی بر اخذ مجوز از سازمان حمایت توسط خودروسازان برای به روز شدن قیمت خودروها، پس از بررسی‌های انجام‌شده، قابل تاکید است که بر اساس مصوبه شورای رقابت فرایندی طبیعی رخ داده که خودروسازان پس از ارائه صورت‌های مالی و مستندات تغییرات در قیمت نهاده‌های تولید (همچون سایر کالاها)، می‌توانند قیمت محصولات خود را به روز کنند.

تحلیل تکنیکال سایپا و پیش بینی روند پیش رو در دو سناریو:

برای خساپا یک مثلث را الگوی محتمل در سناریو اولیه می دانیم که لگ اخر آن E به صورت ترکیبی در حال اتمام است. با رعایت حمایت نزدیک ۲۲۰ نهایتا ۲۱۰  انتظار داریم الگوی صعودی جدیدی پیش روی سهم باشد که اهداف قابل قبولی دارد.

در سناریوی دوم یک دیامتریک از پیک ۹۹ شروع شده  و سپس پساالگویی A  تا حوالی ۳۹۰ رخ داده و حال در انتهای B باشیم در این موج تا ۲۰۸ تومان نیز ریزش تجربه شده است.

خبرهای موثر، عملکرد و وضعیت نموداری خساپا

هدف های مقاومتی موج  صعودی: ۳۰۰در مسیر این موج و سپس ۳۷۰ -۳۸۰ تومان مهم می باشد می باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا