بازارهای داخلی

حال‌و‌هوای بازار طلای تهران یک روز قبل از انتخابات آمریکا/ تقاضا برای سکه و طلای خام کاهش یافت

ابراهیم محمد‌ولی  درباره وضعیت بازار طلای امروز توضیح داد: دو روز پیش قیمت طلا و سکه با کاهش قابل توجهی رو‌به‌رو شد اما از روز گذشته بازار مجددا وارد فاز صعودی شده و این روند تا کنون ادامه داشته است.

او اضافه کرد: این افزایش قیمت‌ها‌ مربوط به نوسانات نرخ ارز و اونس جهانی است و در این میان اگرچه انتخابات آمریکا بی‌تاثیر نبوده اما نمی‌توان نقش چندانی برای آن قائل شد.

محمدولی از کاهش تقاضا برای خرید سکه و طلای ‌آب‌شده خبر داد و گفت: در حال حاضر از حجم خریدسکه و طلای خام نسبت به هفته‌های پیش کاسته شده و این موضوع نیز بر افت قیمت‌ها تاثیر داشته است، اما مصنوعات طلا همچنان متقاضی ندارد.

به گفته رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران، جمع شدن اتاق‌های معاملات مجازی و معاملات کاغذی هم یکی از عوامل تاثیرگذار بر کاهش قیمت طلا وسکه بوده که اگر جلوی آن گرفته شود، در آینده شاهد نوسان قیمت‌ها متاثر از این عامل نخواهیم بود.

قیمت طلا وسکه ۱۲آبان ماه۹۹
او در پایان با تشریح قیمت‌ها در بازار امروز بیان کرد: در جریان معاملات امروز بازار آزاد تهران (تا ساعت ۱۱:۳۰)، قیمت هر قطعه ازسکه طرح جدید به ۱۳میلیون و ۹۶۰هزار و سکه طرح قدیم به ۱۳میلیون تومان رسید.

محمدولی گفت: نیم سکه نیز در بازار امروز با قیمت هفت میلیون و ۴۰۰هزار، ربع سکه پنج میلیون و ۱۰۰هزار وسکه یک گرمی دو میلیون و ۷۵۰هزار تومان معامله می‌شود؛ همچنین قیمت هر مثقال طلای ۱۷عیار پنج میلیون و ۵۲۶هزار و هر گرم طلای ۱۸عیار هم یک میلیون و ۲۲۰هزار تومان است.

سکه وارد کانال ۱۴ میلیون تومان شد
لازم به ذکر است که در این ساعت از معاملات بازار ارز (۱۳:۲۰) قیمت سکه طرح جدید به ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسیده است. سکه طرح قدیم نیز ۱۳میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت خورد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا