اقتصادی

قیمت طلا و سکه ۱۸ مهر ۱۴۰۲

قیمت طلا و سکه پس از ۶ ماه رکودی و نوسان کاهشی قیمت‌ها با اخبار و رویدادهای نامساعد منطقه در سه روز گذشته همواره صعودی بود. به نظر می‌رسد افزایش‌های میلیونی روزهای اخیر یک تنه توانسته کاهش‌‌های نیمه ابتدایی سال را جبران کند.

در جدول زیر قیمت طلا و انواع قطعات سکه در لحظه گشایش بازار امروز قابل مشاهده است.

قیمت طلا و سکه 18 مهر 1402

 

این در حالی است که فعالان بازار طلا چشم به نوسانات قیمت دلار در پی افزایش تنش میان نیرو‌های مقاومت و رژیم صهیونیستی دارند. به اعتقاد آنها با فروکش‌ کردن تب جنگ درگرفته در منطقه روند قیمت‌ها در بازار طلا به صورت پلکانی کاهشی خواهد شد. آنها می‌گویند روند تقاضا با وجود رشد شارپی قیمت طلا و سکه تغییری نکرده است و مبادلات این بازار در تعادل قرار دارند.

گفتنی است در طول معاملات طلا و سکه در بازار دیروز قیمت انس جهانی طلا افزایش نزدیک به ۱۲ دلاری داشت؛ اما پس از بسته‌شدن بازارها طلای جهانی با رشد ۳۰ دلاری نیمه کانال ۱۸۰۰ دلاری را رد کرده و در لحظه نگارش این گزارش در حال پیشروی در منطقه مذکور است. طلای جهانی با قیمت ۱۸۶۲ دلاری در حال معامله است.

سکه امامی همچنان پرچمدار بیشترین افزایش قیمت

روز دوشنبه ۱۷ مهر قیمت سکه امامی با رشد ۹۰۰ هزار تومانی پرچمدار بیشترین افزایش قیمت در خانواده سکه‌ها بود. متعاقب این رشد، سکه امامی یک کانال صعود کرد و به کانال ۳۱ میلیونی راه یافت و با قیمت ۳۱میلیون و ۱۰۱ هزار تومان معامله شد.

سکه‌ بهار با افزایش ۸۹۰ هزار تومانی به قیمت ۲۶ میلیون و ۷۹۱ هزار تومان رسید. این قطعه دیروز یک کانال صعود کرد.

روز گذشته نیم‌سکه ۵۵۰ هزار تومان گران شد و این مقدار رشد، این قطعه را نیز به کانال ۱۶ میلیونی کشاند. نیم‌سکه دیروز با قیمت ۱۶ میلیون و ۳۹۰ هزار تومان معامله شد. ربع سکه نیز رشد ۷۵۰ هزار تومانی داشت و با قیمت ۱۱ میلیون و ۵۹۳ هزار تومان معامله شد. در روز جاری سکه گرمی با رشد ۳۰۰ هزار تومانی با قیمت ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله شد.

حباب سکه در تمام قطعات صعودی شد

روز دوشنبه قیمت طلا نیز افزایش داشت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با رشد ۴۳ هزار تومانی با رقم ۱۰ میلیون و ۶۲۹ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز افزایش هشت هزار و ۸۰۰ تومانی داشت و به رقم دو میلیون و ۴۵۳ هزار تومانی رسید. هر گرم طلای دست دوم نیز با قیمت دو میلیون و ۴۲۰ هزار تومان معامله شد.

در هفدهمین روز مهر، حباب سکه در تمام قطعات افزایش داشت و ربع سکه با رشد ۶۶۵ هزار تومانی پرچمدار بیشترین رشد حباب بود. روز گذشته حباب سکه امامی با ۵۵۷ هزار تومان افزایش هشت میلیونی شد. حباب سکه بهار ۵۷۶ هزار تومان، نیم‌سکه ۳۷۸ هزار تومان و سکه گرمی ۲۵۸ هزار تومان افزایش داشت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا