بازارهای خارجی
موضوعات داغ

پیشتازی بایدن در نظرسنجی ملی/ اتفاق۲۰۱۶ تکرار می‌شود؟

به گزارش گاردین، اگرچه بر اساس اخبار اعلام شده تا به امروز بایدن پیشتاز نظرسنجی ملی است، اما قطعا این پیشتاز بودن پیروزی نامزد دموکرات‌ها را تضمین نمی‌کند، چرا که هیلاری کلینتون هم تقریبا در تمام نظرسنجی‌های ملی انجام شده در سال ۲۰۱۶ برتری قاطعی نسبت به دونالد ترامپ داشت اما در نهایت در نتایج اعلام شده از رقیب خود شکست خورد.

از آنجایی که سیستم رای گیری ریاست جمهوری در ایالات متحده به هر ایالت و آرای الکترال آن ایالت تقسیم شده است، آرای الکترال در نهایت صرف نظر از حاشیه پیروزی (به استثنای نبراسکا و ماین) به نظر می‌رسد که در بسیاری از ایالت‌های خنثی، هر کدام از دو کاندید تلاش دارند تا بر روند رای گیری تاثیرگذار باشند که این تلاش‌ها عموما از سوی رقیب حزب مقابل هدف مبارزه و انتقاد قرار می‌گیرد.

ردیاب نظرسنجی گاردین به صورت متوسط و روزانه نظرسنجی ۱۴ روز گذشته را در هشت ایالت خنثی مورد بررسی قرار می‌دهد.

در ردیابی‌های انجام شده توسط گاردین و بررسی چگونگی توسعه رقابت در مورد مناطق تاثیرگذار بر روی نتیجه انتخابات، این نکته مورد توجه قرار گرفته است که از میان هشت ایالت خنثی، ۶ ایالت که در سال ۲۰۱۲ آرای خود را به باراک اوباما اختصاص داده بودند، در جهشی ناغافل در سال ۲۰۱۶ به دونالد ترامپ رای دادند. البته آریزونا و کارولینای شمالی نیز به دلیل آنچه ممکن است تغییر فضای انتخاباتی خوانده شود، به این ایالت‌ها افزوده شده و در انتخابات پیش رو این دو ایالت نیز می‌توانند به عنوان ایالت‌های نوسانی و حیاتی تعیین‌کننده‌تر از قبل ظاهر شوند.

با این وجود باید این نکته را در نظر داشته باشیم که نظرسنجی‌ها – به ویژه در برخی ایالت‌ها- به سختی بیانگر حمایت همه جانبه از ترامپ است، مساله‌ای که کاملا مغایر با شرایط سال ۲۰۱۶ عنوان شده، این مساله علیرغم این موضوع است نمی‌توان نظرسنجی‌ها را به عنوان یک معیار قطعی در نظر گرفت. در عین حال می‌توان پیش بینی کرد که بر روی حمایت از دموکرات‌ها در موارد بیش از اندازه حساب شده است، ممکن است آرای بایدن در پای صندوق‌های رای کمتر از آن چیزی باشد که اکنون بر روی آن حساب شده است. آخرین نظرسنجی‌های مورد بررسی از سوی گاردین با توجه به تمام این موارد ارائه می‌شود.

نظرسنجی‌های ملی
آخرین میانگین نظرسنجی، بایدن را در سطح ملی از رقیب جمهوری‌خواه خود پیشتر نگاه داشته است. در حالی که ردیاب نظرسنجی ملی شاخص ضعیفی از چگونگی پیشروی انتخابات در ایالات متحده آمریکاست، یک نظرسنجی قوی در سراسر کشور می‌تواند به چگونگی توسعه این رقابت بپردازد.

قرار است روز سوم نوامبر ۲۰۲۰ که سه‌شنبه هفته جاری است، آمریکایی‌ها کاندیدای مورد نظر خود را میان جو بایدن از حزب دموکرات و دونالد ترامپ از حزب جمهوری‌خواه انتخاب کنند. بر اساس آمار اعلام شده بیش از ۹۳ میلیون آمریکایی پیش از فرا رسیدن روز انتخابات آرای خود را در صندوق انداخته‌اند. چنین رقمی معادل ۶۸ درصد از کل آرای انتخابات ۲۰۱۶ است که پیشاپیش آرای خود را اعلام کرده‌اند.

این احتمال وجود دارد که پایان رای گیری به معنای پایان نبرد انتخاباتی میان دو نامزد از دو حزب رقیب نباشد، به این مفهوم که نتیجه آرا پس از پایان رای گیری روز سه‌شنبه مشخص نشود. اگرچه آرا بلافاصله پس از انتخابات در هر ایالت شمارش می‌شود.

اگرچه هنوز پیش از برگزاری انتخابات و از چندی پیش، ترامپ روند رای گیری پستی را ناعادلانه خوانده و نسبت به این سیستم اعتراض کرده و نسبت به سیستم تقلب در انتخابات هشدارهایی داده است. هر دو کاندید انتخاباتی از جمله افرادی بوده‌اند که پیش از تاریخ برگزاری انتخابات، آرای خود را به صندوق انداخته‌اند.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا