ارز دیجیتال

رییس جمهور چین: چین باید در تنظیم قوانین بین‌المللی برای ارزهای دیجیتال نقش موثر داشته باشد

رئیس جمهور کشور چین به دنبال حضور فعالانه این کشور در تبیین قوانین و چارچوب‌های بین‌المللی در زمینه ارزهای دیجیتال است. او تاکید کرده است که چین باید در تبیین قوانین جهانی در زمینه رمز ارز ها حضوری موثر داشته باشد.

Jinping XI ریاست جمهوری کشور چین در آخرین اظهار نظر خود به تغییر جهان اشاره کرد و گفت:

ما باید از منافع این تغییر بهره‌مند شویم. ما باید فرآیند دیجیتالی شدن زمینه‌های مختلفی که اقتصاد و جامعه و دولت ما را در برمی‌گیرد، تسریع بخشیم و همچنین در ایجاد چارچوب نظارتی بین‌المللی در مورد ارزهای دیجیتال و مالیات دیجیتال حضور فعالانه و موثر داشته باشیم.

این سخنان رئیس جمهور چین دقیقا یک روز پس از انتشار اطلاعیه بانک مرکزی چین، صورت گرفت. بانک مرکزی چین چارچوب‌های بانکی را برای قانونی کردن رمز ارز ملی خود تبیین کرد. همچنین این بانک اعلام کرده است که پس از انتشار یوان دیجیتال، تمامی استیبل کوین های مبتنی بر یوان در این کشور ممنوع بوده و اجازه فعالیت نخواهد داشت.

نقش ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) در نظام اقتصاد چیست؟
سال گذشته هنگامی که فیسبوک، غول رسانه اجتماعی امریکایی، از طرح راه‌اندازی رمز ارز خود تحت عنوان لیبرا با پشتیبانی از ارزهای فیات چند اقتصاد بزرگ به استثنای چین رونمایی کرد، بانک مرکزی چین در پاسخ به این اقدام، سرعت ایجاد و توسعه یوان دیجیتال را افزایش داد.

برخی از کشورها و سازمان‌های بین‌المللی کار بر روی یک چارچوب قانونی یکپارچه جهانی را برای تنظیم و نظارت بر ارزهای رمزنگاری شده را آغاز کرده‌اند. به دلیل ذات بدون مرز بودن این حوزه، قوانین نظارتی بر این حوزه نیز باید به صورت بین‌المللی تنظیم شود تا از اختلاف نظرهای نظارتی در این حوزه جلوگیری شود.

وزارت دادگستری ایالات متحده در اکتبر، چارچوب اجرایی خود را در مورد ارزهای دیجیتال با تمرکز بر روی مبادلات بین‌المللی از طریق صرافی‌های ارزهای دیجیتال منتشر کرد. دیگر سازمان‌های جهانی مانند “بانک تسویه حساب‌های بین‌المللی” در حال بررسی تاثیر استیبل کوین‌ها است.

هفته گذشته بانک مرکزی چین بازداشتهای گسترده‌ای برای ممنوعیت فعالیت سایت‌ها قمار و شرط‌بندی آنلاین را که از رمز ارز تتر استفاده می‌کردند را صورت داد. در این بین ۷۷ نفر دستگیر و سه سایت مسدود شده‌اند. همچنین پلیس چین حساب‌های بانکی و حساب دارایی‌های رمزنگاری شده افرادی که به فعالیت‌های غیرقانونی مشغول بودند، مسدود کرده است. این اقدامات دولت چین، فعالیت فعالان حوزه ارزهای دیجیتال در این کشور را تحت تاثیر قرار داده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا