ارز دیجیتال

مدیران صرافی بیتمکس (BitMEX) به اختلاس بیش از ۴۴۰ میلیون دلار متهم شدند

یکی از مقامات ارشد شرکت HDR، کمپانی مادر صرافی ارز دیجیتال BitMEX ، به انجام مبادلات ثبت نشده و سایر تخلفات مالی که به ارزش ۴۴۰ میلیون دلاری، متهم شده است. این مورد توسط یک دادخواست مدنی مطرح شده است. سخنگوی این شرکت این اتهام را جعلی خطاب کرده است.

این دادخواست به دنبال صدور قرار مصادره دارایی‌های شرکت HDR است؛ این دادخواست در حال رسیدگی است. در حالی که متهمان این پرونده که مدیران صرافی ارز دیجیتال BitMEX هستند از تحقیقات کمیسیون معاملات آتی کالا و وزارت دادکستری آمریکا آگاهی داشتند و از اتهامات مدنی و جرایم مالی که متوجه آنهاست باخبر بودند، به دنبال خروج از قوانین نظارتی امریکا بودند. آرتور هی، دلو و رید (سه بنیانگذار صرافی بیت مکس)، متهم به اختلاس ۴۴۰ میلیون دلاری از طریق حساب کاربری شرکت HDR شده‌اند.

حاشیه‌ای دیگر برای صرافی ارز دیجیتال BitMEX
در این دادخواست ادعا شده است که این اختلاس به منظور کاهش مقدار دارایی‌هایی که ممکن است توسط مقامات هنگام طرح اتهام توقیف شود، رخ داده است. در این دادخواست نحوه اختلاس وجوه توضیح داده نشده است اما ادعا می‌کند که مدیران صرافی ارز دیجیتال BitMEX پس از آگاهی از اتهامات احتمالی سال ۲۰۱۹، سود حاصل از مبادلات صرافی بیت مکس را از دارایی‌های این شرکت خارج می‌کرده‌اند.

صرافی بیتمکس متهم شد؛ بیش از ۴۵۰۰۰ بیت کوین از این صرافی خارج شد
در تاریخ ۱ اکتبر، کمیسیون معاملات آتی کالای ایالات متحده و وزارت دادگستری اتهاماتی را علیه BitMEX، یکی از بزرگترین پلتفرم‌های معاملات مشتقه ارزهای دیجیتال و مدیران آن اعلام کرد. سخنگوی شرکت HDR این ادعا را رد کرد و گفت:

ادعاهای مطرح شده علیه ما، مجموعه‌ای از ادعاهای جعلی است که به طور فزاینده‌ای علیه صرافی بیت مکس و دیگر بازیگران حوزه ارزهای دیجیتال مطرح می‌شود. ما از طریق روند دادرسی معمول به این مسئله رسیدگی خواهیم کرد و کاملا مطمئن خواهیم بود که دادگاه، ادعاهای مطرح شده علیه ما را بررسی خواهد کرد.

باید دید این ادعای مطرح شده علیه صرافی ارز دیجیتال BitMEX مبنی بر تخلف مالی به ارزش ۴۴۰ میلیون دلار صحت دارد یا خیر. این پرونده در دادگاه ایالات متحده مورد بررسی قرار خواهد گرفت. در سال ۲۰۲۰ این برای چندمین مرتبه است که حواشی برای صرافی ارز دییجیتال بیت مکس مطرح شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا