ارز دیجیتال

یکی از بانک‌های هند ارائه خدمات ارزهای دیجیتال را آغاز کرد

با شروع به کار طرح جدید یکی از بانک‌های هندی، مردم این کشور برای اولین بار می‌توانند با پشتوانه ارزهای دیجیتال، وام دریافت کنند.

به گزارش کوین تلگراف، بانک هندی یونایتد (با نام کامل United Multistate Credit Co. Operative Society) در حال برنامه‌ریزی برای گسترش خدمات بانکداری خود به ارزها و محصولات ارز دیجیتال است.

بانک مذکور با همکاری شرکت کاشا (Cashaa) که ارائه‌دهنده خدمات بانکداری ارزهای دیجیتال است، ابتکار مشترکی با نام یونی‌کس (UNICAS) ایجاد کرده‌اند. هدف از این طرح مشترک، ارائه خدمات بانکداری ارزهای دیجیتال آنلاین و خدمات حضوری آنی در ۳۴ شعبه فیزیکی در شمال هند است.

این اقدام یونایتد و کاشا در حالی صورت می‌گیرد که قانون‌ بودن یا نبودن ارزهای دیجیتال در هند در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. دادگاه عالی هند در ماه مارس (اسفند) به لغو ممنوعیت بانکداری ارز دیجیتال که توسط بانک مرکزی این کشور اعمال شده بود، حکم داد. با این حال اغلب بانک‌ها از ارائه خدمات به شرکت‌هایی که در حوزه ارزهای دیجیتال فعالیت و اشخاصی که با ارزهای دیجیتال معامله می‌کنند، امتناع می‌کنند؛ رویکرد قانون‌گذاران هندی عامل اصلی ایجاد چنین تردیدی است.

یونی‌کس به دارندگان حساب یونایتد این امکان را می‌دهد که کیف پول‌های ارز دیجیتال خود را مستقیماً با حساب‌هایشان در این بانک ادغام کنند. مشتریان همچنین می‌توانند از این طریق مستقیماً بیت کوین، ریپل، اتر و کاشا (CAS) بخرند. همچنین با راه‌اندازی یونی‌کس، این بانک به مشتریان خود اجازه خواهد داد که در ازای ارزهای دیجیتال، وام دریافت کنند.

گفتنی است از زمان آغاز قرنطینه عمومی در ماه مارس به دلیل شیوع ویروس کرونا، ارزهای دیجیتال مقبولیت قابل توجهی در هند پیدا کرده‌اند. بسیاری از صرافی‌های ارز دیجیتال هندی گزارش داده‌اند که حجم معاملات ارزهای دیجیتال در این صرافی‌ها از ۲۰۰ تا ۴۰۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

کومار گوراو (Kumar Gaurav)، مدیرعامل کاشا، افزایش علاقه به ارزهای دیجیتال در هند را یکی از مهم‌ترین دلایل برای ادغام ارزهای دیجیتال با سیستم بانکداری سنتی می‌داند. او در این زمینه گفت:

یونی‌کس به ترویج اطلاعات معتبر در خصوص ارزهای دیجیتال به مردم هند و همچنین به پذیرش ارزهای دیجیتال در این کشور کمک می‌کند.

او همچنین گفت:

افزودن خدمات ارزهای دیجیتال به بانک‌های سنتی به این کشور کمک می‌کند تا به سمت سیستم پرداختی حرکت کنیم که بیش از پیش دیجیتالی شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا