ارز دیجیتال

دلایل رشد قیمت بیت کوین و اتر؛ شرایط به کام خریداران است

پس از روند صعودی شب گذشته، قیمت بیت کوین از مرز ۳۴,۷۰۰ دلار و قیمت اتریوم از مرز ۸۰۰ دلار عبور کرد.

قیمت بیت کوین پس از روند صعودی شب گذشته با عبور از مرز ۳۴,۷۰۰ دلار به رکورد جدیدی دست یافت. اتر نیز برای اولین بار پس از ماه می ۲۰۱۸ از مرز ۸۰۰ دلار عبور کرد.

روند صعودی ناگهانی بیت کوین باعث تعجب همگان شد، زیرا در تاریخ ۲ ژانویه، با اصلاح شدیدی تا قیمت ۳۰,۳۰۰ دلار کاهش یافته بود. طی ۲۴ ساعت گذشته، قیمت بیت کوین با افزایش ۱۴ درصدی از ۳۰,۳۰۰ دلار به رکورد ۳۴,۷۷۸ دلار رسید.

قیمت بیت کوین

تغییر موضع معروفترین منتقدان بیت کوین در سال ۲۰۲۰ !

دلیل روند صعودی بیت کوین و اتریوم چیست؟

هنگامی که قیمت بیت کوین در تاریخ ۲ ژانویه از مرز ۳۳,۰۰۰ دلار عبور کرد، بعضی از نهنگ‌ها و سرمایه‌گذاران کلان هشدار دادند که سفارش فروش ۱۵۰ بیت کوین می‌تواند باعث ریزش بازار شود.

یکی از معامله‌گران ناشناس بیت کوین به اسم I.am.nomad در این خصوص گفت:

سفارش فروش ۱۵۰ بیت کوین می‌تواند باعث ریزش بازار شود. به نظرم هرچه قیمت بیت کوین افزایش یابد، خرده سرمایه‌گذاران بیشتری به نقد کردن دارایی خود می‌پردازند و سطح حمایتی کاهش خواهد یافت.

چند ساعت پس از این اظهارنظر، قیمت بیت کوین با کاهش شدیدی مواجه شد. هرچند، پس از کاهش اولیه، مجددا طی ۲۴ ساعت گذشته به روند صعودی برگشت و رکورد جدیدی ثبت کرد.

دلیل و محرک اصلی روند صعودی بیت کوین، انباشت بیت کوین توسط سرمایه‌گذاران سازمانی در صرافی کوین‌بیس و فشار فروش در قراردادهای آتی بایننس بوده است.

طی ۳ روز گذشته، قیمت بیت کوین در صرافی کوین‌بیس بسیار بیشتر از سایر صرافی‌های بزرگ بوده است. این موضوع بدان معنا است که خریداران در کوین‌بیس علیرغم افزایش قیمت، هم‌چنان در حال انباشت بیت کوین هستند.

بیت کوین - اتریوم

در این بین، بسیاری از معامله‌گران قراردادهای آتی بایننس در حال فروش استقراضی بیت کوین بوده‌اند و احتمالا انتظار داشتند که قیمت بیت کوین نهایت به ۳۰,۰۰۰ دلار برسد. هنگامی که خریداران کوین‌بیس به افزایش قیمت بیت کوین ادامه دادند، فشار فروش رخ داد. تحلیلگران Santiment بیان کرده‌اند:

کسانی که انتظار اصلاح بیت کوین در شروع سال ۲۰۲۱ را داشتند باید بگوییم که ساعاتی قبل رکورد ۳۴,۰۰۰ دلاری ثبت شد. معامله‌گران معمولی از ماه ژوئن ۲۰۱۹ تاکنون بیشتر از این در سود قرار نداشته‌اند.

اتر نیز در روند صعودی قرار گرفته است. قیمت اتر برای اولین بار از ماه می ۲۰۱۸ تاکنون از مرز ۸۰۰ دلار عبور کرد و روند جدید و احیاشده‌ای را از ماه دسامبر نشان داده است. یکی از معامله‌گران ناشناس به اسم Mayne در تاریخ ۲ ژانویه و قبل از روند صعودی اتر گفته بود که اتر احتمالا به قیمت ۸۰۰ دلار می‌رسد.

شرایط آتی چگونه خواهد بود؟

اتریوم دلیل و محرک دیگری برای روند صعودی در پیش روی خود دارد. صرافی قراردادهای آتی CME در صدد عرضه قراردادهای آتی اتر در ماه فوریه است.

با توجه به سطح بالای تقاضای سازمانی برای بیت کوین از سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ تاکنون، این تقاضا می‌تواند باعث رشد قیمت اتر نیز شود.

جستجوی گوگل برای بیت کوین

در این بین، بیت کوین در مسیر صعودی خود باقی خواهد ماند و به صورت روزانه به رکوردهای جدیدی دست خواهد یافت. با کاهش و کمبود عرضه و افزایش خرید سرمایه‌گذاران سازمانی و پیشی گرفتن آنها از خرده سرمایه‌گذاران، فرصت ادامه روند صعودی و عبور از سطح مقاومتی ۳۵,۰۰۰ دلار وجود دارد.

طبق گزارش کوین تلگراف، پیش‌بینی قیمت ۶ رقمی در ماه‌های آتی قوت گرفته است، به ویژه آنکه روند صعودی کنونی در حال رکوردشکنی‌های پیاپی است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا