بازارهای خارجی

افزایش تبدیل بیکاری موقت به دائمی در بریتانیا / بحران بیکاری فعلا باقی خواهد ماند

نظرسنجی Resolution Foundation از کارگران بریتانیا که در دوران بحران ویروس کرونا به صورت موقت از شغل خود مرخص شده‌اند، سهم افرادی را نشان داد که پس از آن، شغل خود را به صورت دائمی از دست داده‌اند.

همانطور که در نمودار ارائه شده مشاهده می‌شود، ۹درصد از افرادی که به صورت موقت توسط کارفرمایان از شغل خود برکنار شدند، از آن زمان به صورت دائم بیکار شده‌اند.

با این حال زمانی که نتایج بر اساس اطلاعات جمعیتی تفکیک می‌شوند، می‌توانیم ببینیم که کدام گروه‌ها بیشتر در این سناریو آسیب دیده‌اند. کارگران BAME (سیاه‌پوست، آسیایی و اقلیت‌ها) و افراد ۱۸تا ۲۴ساله، به ترتیب ۲۲ و ۱۹درصد، به صورت نامتناسبی از بیکاری موقت به بیکاری دائمی دچار شده‌اند.

کاتلین کنهان، تحلیلگر ارشد تحقیقات و سیاست‌گذاری در Resolution Foundation در خصوص نتایج گفت: “ماهیت واقعی بحران مشاغل بریتانیا آغاز به آشکار شدن کرده است. این مسئله نگران‌کننده است که کمتر از نیمی از افرادی که در طول بیماری همه‌گیر شغل خود را از دست داده‌اند، از آن زمان قادر به یافتن کار بوده‌اند. این نشان می‌دهد که حتی اگر بحران بهداشت عمومی طی چند ماه کاهش یابد، بحران مشاغل بریتانیا برای مدت طولانی‌تری با ما خواهد بود.”

در نمودار ارائه شده، درصد افرادی که در طول بحران ویروس کرونا به صورت دائمی شغل خود را از دست داده‌اند، مشاهده می‌کنید؛

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا