اقتصادی

هفته صعودی قیمت طلا و سکه

تغییرات نرخ ارز در شرایطی که انس جهانی در محدوده‌ای خاص در نوسان بود قیمت طلا و سکه را کمی افزایش داد؛ هرچند وضعیت تقاضا در بازار تغیر محسوسی نداشته است اما به طور کلی قیمت طلا و سکه در هفته‌ای که سپری شد افزایشی بود.
محمدکشتی‌آرای، عضو سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد آنلاین درباره آخرین وضعیت بازار اظهار داشت: از ابتدای هفته قیمت ارز سیر صعودی داشت؛ اما از روز چهارشنبه مجددا قیمت ارز با کاهش همراه شد. همچنین قیمت جهانی طلا نیز در محدوده ۲۰۳۲ دلار تا ۲۰۳۷ دلار در نوسان بود؛ در مجموع می‌توان گفت باتوجه به اینکه روزهای پایانی سال نیز هست نوساناتی را روی قیمت انواع سکه داشتیم.
وی افزود: این نوسانات شوک قیمتی نبود و بازار روند معمول خود را داشت. قیمت‌ها نیز تابعی از نرخ ارز و قیمت جهانی طلا بود.
وی درباره آخرین نرخ‌های بازار نیز گفت: قیمت انس ۲۰۲۸ دلار است که به طور متوسط به نسبت روز گذشته ۱۰ دلار کاهش قیمت داشت، قیمت سکه طرح قدیم ۳۲ میلیون تومان، سکه طرح جدید ۳۳ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان، نیم سکه ۱۸ میلیون . ۹۵۰ هزار تومان، ربع سکه ۱۱ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان و سکه‌های یک گرمی نیز ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.
عضو سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران افزود: قیمت هر مثقال طلای آب شده با تعدیل همراه شد و به ۱۲ میلیون و ۵۸۴ هزار تومان رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۲ میلیون و ۹۰۵ هزار تومان است.
وی با بیان اینکه در مجموع قیمت طلا و سکه در این هفته افزایش داشت، اظهار کرد: قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار ۲۵ هزار تومان افزایش داشت، قیمت سکه طرح قدیم حدود ۳۰۰ هزار تومان، سکه طرح جدید ۲۵۰ هزار تومان، نیم سکه ۲۵۰ هزار تومان، ربع سکه ۲۵۰ هزار تومان و سکه‌های یک گرمی نیز ۱۰۰ هزار تومان افزایش یافت.
به گفته کشتی‌آرای تقاضای اضافی در بازار مشاهده نشده است بنابراین حباب سکه همچنان در محدوده ۵ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان قرار دارد.
وی در پیش‌بینی از قیمت طلا و سکه در روزهای پایانی سال نیز گفت: شرایط عید تغییری نخواهیم داشت اگر اتفاق خاصی در حوزه بین‌المللی چه از نظر سیاسی و چه از نظر اقتصادی پیش بیاید می‌تواند در قیمت‌ها اثرگذار باشد اما در شرایط فعلی به نظر نمی‌رسد قیمت‌ها تغییری داشته باشند.
کشتی‌آرای درباره عرضه سکه توسط بانک مرکزی در هفته آینده نیز اظهار داشت: بانک مرکزی اعلام کرده بود قرار است سکه‌های بدون تاریخ واگذار شود طبق اطلاعیه جدید بانک مرکزی قرار است سکه‌های سال ۱۳۸۶ عرضه شود و توزیع سکه‌های بدون تاریخ به آینده موکول شده است.
وی افزود: تمام اشخاص حقیقی و حقوقی می‌توانند در حراج سکه در سامانه بانک مرکزی ثبت‌نام کنند و یک بانک ملی در هر مرکز استان مشخص کرده تا پس از حراج سکه‌های خود را به صورت فیزیکی دریافت کنند.
این فعال بازار طلا در پایان گفت: روز یکشنبه ۱۳ اسفند سکه‌های امامی سال ۱۳۸۶ توسط بانک مرکزی به حراج گذاشته می‌شود. قیمت این سکه‌ها به صورت حراج مشخص خواهد شد پس از آن می‌توان اثر آن را در بازار دید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا