ارز دیجیتال

گوگل فایننس ارزهای دیجیتال را به سرویس خود اضافه کرد

ارزهای دیجیتال جای خود را در میان ابزارهای کاربردی روزمره باز کرده‌اند. از این پس با ارائه قابلیت جدید گوگل، کاربران می‌توانند تنها با یک کلیک در سرویس Google Finance قیمت ارزهای دیجیتال را بررسی کنند.

این صفحه با نام Crypto در آدرس finance.google.com و در قسمت مقایسه بازارها، در کنار دسته‌بندی‌هایی مانند بازار بورس و بازار ارزها قرار گرفته است. در این قسمت می‌توان قیمت ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین (BTC)، اتر (ETH)،لایت کوین (LTC) و بیت کوین‌کش (BCH) را مشاهده کرد.

اضافه شدن تب ارزهای دیجیتال به سرویس google finance

شرکت مادر گوگل به نام Alphabet، ارائه دهنده سرویس اشتراک‌گذاری ویدئو به نام youtube نیز هست. این سرویس‌ها دائما اخبار و مطالب آموزشی در حوزه کریپتو کارنسی‌ را محدود کرده و کاربران را از این نظر آزار داده‌اند. سایت‌های خبری کوین‌تلگراف و کوین دسک نیز دو سایت مشهور خبری در این حوزه هستند که قربانی محدودیت‌های گوگل شده‌اند. این محدودیت‌ها بعد از مطابقت ویدئوهای ارسالی با شرایط و قوانین یوتیوب برطرف شده‌اند.

از آنجا که در سال جاری سرمایه‌گذاران سازمانی و شرکت‌های بزرگ به خرید ارزهای دیجیتال مشغول شده‌اند، این حوزه توجهات زیادی را به خود جلب کرده است. مشارکت آنها باعث شد ارزش این بازار در ژانویه به بالای ۱ تریلیون دلار برسد و در فوریه تا قبل از اصلاح بازار به ۱.۷ تریلیون دلار رشد داشته باشد. با محاسبه قیمت‌های کنونی بازار، ارزش این مارکت هم‌اکنون معادل ۱.۴ تریلیون دلار است.

در سه ماه گذشته هم پذیرش عمومی و هم خرید سازمانی رشد بالایی را شاهد بوده است. به نقل از هستر پیرس رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا و با توجه به فعالیت شرکت‌های بزرگی مانند Mastercard و تسلا در این حوزه، نیاز به قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال رو به افزایش است.

با ادامه روند صعودی بازار احتمالا نیاز به خط مشی‌های روشن‌تر در این حوزه بیشتر شود. پیرس می‌گوید:

دولت جو بایدن می‌تواند نگاه جدیدی از لحاظ قانون‌گذاری در این حوزه داشته باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا