بازارهای خارجی

در کدام کشورها با صد هزار دلار می‌توانید بازنشسته شوید؟

برای گذراندن سال‌های طلایی زندگی خود در نزدیکی سواحل زیبا و زیر تابش آفتابی گرم نیازی به کوهی از پس‌انداز ندارید. در واقع، شما می‌توانید با داشتن کمتر از ۱۰۰هزار دلار در حساب بانکی خود در برخی کشورها بازنشسته شوید.

در این گزارش، طیف گسترده‌ای از داده‌ها برای یافتن مکان‌هایی با قیمت مناسب خورد و خوراک، مراقبت‌های بهداشتی، اجاره‌ها و غیره بررسی شده است. شما می‌توانید هزینه‌های زندگی خود را به حداقل برسانید، در حالی که از بسیاری از امکانات یکسان، یا حتی بهتر از حتی بازنشستگی در ایالات متحده بهره‌مند شوید.

در ادامه، به معرفی مکان‌هایی که با کمتر از ۱۰۰هزار دلار می‌توانید در آنها بازنشسته شوید و از هزینه‌های مناسب، مردم خونگرم، سبک زندگی رضایت‌بخش و مناظر دیدنی لذت ببرید، می‌پردازیم:

۱-کاستاریکا:

برای گذراندن اوقات خود در سواحل گرمسیری و جنگل‌های انبوه این کشور، نیازی به صرف هزینه زیادی ندارید.

این کشور خدمات بهداشتی و غذایی ارزان قیمتی را ارائه می‌دهد و اجاره‌بهای خانه‌های آنها با توجه به متراژ و موقعیت مکانی از ۳۰۰دلار تا ۱۳۰۰دلار در ماه است.

بر اساس تخمین International Living magazine، یک زوج می‌توانند سال‌های بازنشستگی خود را در شهر پورتو ویخوی کاستاریکا با تنها ۲هزار و ۲۵دلار در ماه، یا کمتر از ۲۵هزار دلار در سال، سپری کنند.

نحوه بازنشستگی در کاستاریکا
برای واجد شرایط شدن در برنامه مستمری بازنشستگان کاستاریکا به درآمد ماهانه حداقل هزار دلار نیاز است.

هزینه‌های پزشکی در کاستاریکا، با توجه به نوع درمانی که نیاز دارید، حدود یک سوم تا یک پنجم هزینه‌ای است که باید در ایالات متحده پرداخت کنید.

۲-پرتغال:

این کشور بر اساس شاخص صلح جهانی سالانه از سوی موسسه اقتصاد و صلح، در بین امن‌ترین کشورهای جهان قرار دارد و در حال حاضر در صدر انتخاب آمریکایی‌های در شرف بازنشستگی دیده می‌شود. یک زوج برای زندگی در حومه شهرهای لیسبون یا پورتو، به درآمد حدود ۲هزار و ۲۰۰دلار در ماه، یا ۲۶هزار و ۵۰۰دلار در سال نیاز دارند.

نحوه بازنشستگی در پرتغال
فقط باید هشیار باشید که از خانه نمی‌توانید درخواست دهید. برای درخواست اقامت در این کشور، باید به یک کنسولگری در پرتغال مراجعه کنید. برای پنج سال نخست، اقامت موقت دریافت خواهید کرد، اما پس از آن می‌توانید برای اقامت دائمی درخواست دهید.

زمانی که برای اقامت طولانی مدت اقدام می‌کنید، شرط وزارت امور خارجه پرتغال این است که حداقل درآمد ماهانه ۶۳۵یورو (حدود ۷۵۰دلار تا اواسط اکتبر ۲۰۲۰) داشته باشید تا نشان دهد توانایی زندگی در این کشور را دارید.

۳-مکزیک:

فرهنگ پویای مکزیک، غذای فوق‌العاده، مردم خونگرم و جاذبه‌های گردشگری شگفت‌انگیز، این کشور را به مقصدی محبوب برای بازنشستگان تبدیل کرده است.

زندگی در آکومال، جنوب کانکون که دارای آب‌های زیبا و آبی است، برای یک زوج، ۲هزار و ۲۴۰دلار در ماه هزینه دارد.

اگر با زندگی در شهرهای کوچک‌تر و دورتر از خط ساحلی مشکلی نداشته باشید، یک زوج به همراه یک خدمتکار، خودرو و بیمه خدمات درمانی خصوصی با حدود هزار و ۸۹۰دلار در ماه یا ۲۲هزار و ۷۰۰دلار در سال می‌توانند بازنشسته شوند.

نحوه بازنشستگی در مکزیک
ویزای اولیه به شما امکان ۱۸۰روز اقامت را می‌دهد اما برای دریافت اقامت باید به یک دفتر مهاجرت مراجعه کنید.

با دریافت ویزای موقت حداکثر ۴سال می‌توانید در این کشور زندگی کنید. برای دریافت ویزای دائم به اثبات کسب درآمد هزار و ۶۲۰دلار در ماه برای بازه زمانی شش ماهه یا پس‌انداز یک ساله حداقل ۲۷هزار دلار نیاز دارید.

۴-مراکش:

معماری خیره‌کننده مراکش، غذاهای لذیذ، و مناظر زیبای صحرایی، نظر گردشگران را از سراسر جهان به خود جلب کرده است.

به گفته وب‌سایت هزینه‌های زندگی Numbeo، اجاره یک واحد آپارتمان یک خوابه در کازابلانکا، ماهانه حدود ۴۵۰دلار بوده و باید گفت هزینه مسکن در شهرهای کوچک‌تر مانند رباط نیز کمتر است. مواد غذایی نسبتا ارزان بوده اما هزینه مراقبت‌های بهداشتی خصوصی آنچنان مقرون به صرفه نیست.

یک فرد مجرد در مراکش می‌تواند کمتر از هزار دلار در ماه یا ۱۲هزار دلار در سال هزینه داشته باشد.

نحوه بازنشستگی در مراکش
هر فرد خارجی که بیش از ۳۰روز در مراکش اقامت داشته باشد باید برای کارت اقامت درخواست دهد که هر ساله تمدید می‌شود. پس از سه سال می‌توانید درخواست اقامت کنید که ۱۰سال اعتبار دارد.

۵-پاناما:

این کشور شبه قاره برای جنگل‌های گرمسیری و شهرهای مدرن مشهور است. پاناما یک پناهگاه مالیاتی برای سرمایه‌گذاران و یک مقصد رویایی برای بازنشستگان است که به دنبال مراقبت‌های بهداشتی مقرون به صرفه و هزینه‌های زندگی پایین‌تر هستند.

اجاره یک آپارتمان یک خوابه در پاناما کمتر از هزار دلار در ماه هزینه دارد.

یک زوج می‌توانند با هزینه ماهانه بین هزار و ۷۶۵دلار تا ۲هزار و ۸۹۰دلار بازنشسته شوند.

نحوه بازنشستگی در پاناما
برای دریافت برنامه بازنشستگی پاناما به درآمد تضمینی حداقل هزار دلار در ماه نیاز دارید. یک زوج با درآمد مشترک هزار دلار نیز می‌توانند واجد شرایط این برنامه شوند.

این کشور نه تنها اقامت دائم را فراهم می‌کند، بلکه ۵۰درصد تخفیف برای انواع خدمات از جمله مراقبت‌های پزشکی، مسافرت، سرگرمی و وعده‌های غذایی در رستوران‌ها در نظر می‌گیرد.

۶-کلمبیا:

کلمبیا به لطف جنگل‌های سرسبز، کوه‌های پوشیده از برف و سواحل بسیار زیبا، به سرعت به یک مقصد محبوب بازنشستگی برای آمریکایی‌ها تبدیل شده است.

یک زوج می‌توانند تنها با پرداخت ۲هزار دلار در ماه یا ۲۴هزار دلار در سال، در مدلین، دومین شهر بزرگ این کشور، بازنشسته شوند. هزینه یک وعده غذایی مناسب برای دو نفر کمتر از ۲۰دلار بوده و هزینه پایه خدمات ماهانه این شهر حدود ۵۵دلار است.

نحوه بازنشستگی در کلمبیا
برای دریافت ویزای بازنشستگی کلمبیا، نیاز به درآمد سه برابری از حداقل حقوق این کشور، یعنی در حال حاضر ماهانه ۷۵۰دلار است. همسر شما نیز می‌تواند در این ویزا لحاظ شود.

ویزا برای پنج سال نخست، هر سال باید تمدید شود. سپس شما واجد شرایط ویزای اقامت خواهید بود که هر پنج سال تمدید می‌شود.

۷-اکوادور:

این کشور کوچک و زیبا، در جنوب کلمبیا قرار دارد. هر فرد مقیم در این کشور می‌تواند با پرداخت حق بیمه کمتر از ۸۰دلار در ماه برای یک زوج، به سیستم مراقبت‌های بهداشتی “امنیت اجتماعی” اکوادور بپیوندد.

یک زن و شوهر می‌توانند در یک آپارتمان لوکس سه خوابه در شهر کوئنکا، به همراه یک خدمتکار و مراقبت‌های بهداشتی هفتگی از طریق سیستم اکوادور، با پرداخت ماهانه هزار و ۷۰۰دلار، یا سالانه ۲۰هزار و ۴۰۰دلار بازنشسته شوند.

نحوه بازنشستگی در اکوادور
مهاجران برای اینکه اجازه داشته باشند بیش از ۹۰روز در این کشور بمانند، در ابتدا باید ویزای اقامت موقت دریافت کنند. اعتبار این ویزا حداکثر تا دو سال است. پس از ۲۱ماه اقامت موقت در اکوادور، می‌توانید برای اقامت دائم درخواست دهید.

ویزاهای دائمی تاریخ انقضا ندارند، اما در طول دو سال اقامت خود تنها ۱۸۰روز مجاز به ترک کشور هستید.

برای واجد شرایط بودن دریافت ویزای بازنشستگی، باید درآمد ماهانه حداقل ۸۰۰دلار داشته باشید.

۸-پرو:

پرو بسیاری از شگفتی‌های باستانی را در خود جای داده است. این کشور همچنین یکی از ارزان‌ترین کشورهای آمریکای جنوبی محسوب می‌شود.

در حالی که ساکنان پایتخت آن، لیما باید هزینه بالایی برای مسکن پرداخت کنند، یک فرد بازنشسته در ارکیپا یا تروخیو با کمتر از ۲هزار دلار در ماه یا ۲۴هزار در سال می‌توانند زندگی کنند.

یک وعده غذایی در ارکیپا برای دو نفر حدود ۱۲دلار آب می‌خورد. اجاره یک آپارتمان یک خوابه در این شهر به طور متوسط ۲۵۰دلار در ماه است.

نحوه بازنشستگی در پرو

برای دریافت ویزای بازنشستگی در پرو نیاز به درآمد حداقل هزار دلار در ماه و ۵۰۰دلار بیشتر برای هر فرد همراه است.

شما اجازه کار در این کشور یا خروج بیش از شش ماه در سال را نخواهید داشت، اما پس از سه سال می‌توانید ویزای دائمی دریافت کنید. این ویزا هر پنج سال باید تمدید شود.

۹-مالزی:

با زندگی در این کشور آسیای جنوب شرقی می‌توانید با برف و هوای سرد زمستان خداحافظی کنید.

یک زن و شوهر می‌توانند در پنانگ، جزیره‌ای نزدیک ساحل، یک واحد آپارتمان سه تا پنج خوابه، مشرف به منظره‌ای زیبا از اقیانوس را با قیمت ماهانه ۷۵۰ تا هزار دلار اجاره کنند.

نحوه بازنشستگی در مالزی
ویزای بازنشستگی مالزی، اقامت ۱۰ساله را برای مهاجران ۵۰سال به بالا ارائه می‌دهد. به منظور دریافت این ویزا، باید مبلغ ۳۴هزار و ۸۸۳دلار در بانک مالزی سپرده‌گذاری کنید، یا درآمد ماهانه حداقل ۲هزار و ۳۵۰دلار از طریق تامین اجتماعی دریافت کنید.

این ویزا پس از ۱۰سال به صورت خودکار تمدید می‌شود.

۱۰-مصر:

اهرام مصر تنها ویژگی مثبت این کشور نیست؛ بلکه با مسکن و هزینه خورد و خوراک ارزان در این کشور می‌توانید دوران بازنشستگی خود را در آن سپری کرده و پول‌های خود را پس‌انداز کنید.

اجاره ماهانه یک واحد آپارتمان یک خوابه در قاهره حدود ۲۴۰دلار بوده، در حالی که هزینه خدمات رفاهی ۳۴دلار است. هزینه یک نفر در مصر به طور میانگین حدود ۷۵۰دلار در ماه، یا ۹هزار دلار در سال است.

نحوه بازنشستگی در مصر
اگر قصد داشته باشید بیش از یک ماه در این کشور بمانید، به ویزای موقت نیاز دارید. این ویزا به شما اجازه می‌دهد سه تا پنج سال در مصر اقامت داشته باشید.

شما می‌توانید با ویزای توریستی وارد مصر شوید و سپس برای درخواست مجوز اقامت موقت خود به یک ایستگاه پلیس مراجعه کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا