تکنولوژی
موضوعات داغ

بررسی بازی PES 2021 – یک آپدیت درست‌وحسابی

تکامل فوتبال آرکید

اگر نقد NBA 2K21 را مطالعه کرده باشید یا نگاهی به نمرات بازی‌های ورزشی امسال داشته باشید، قطعا متوجه این نکته خواهید شد که همه کاربران این بازی‌ها از تکراری شدن محتوای بازی و برچسب قیمت ۶۰ (و جدیدا ۷۰) دلاری برای بازی‌های ورزشی سالانه خسته شدند. خلاف بر این جهت، کونامی امسال تصمیم گرفت PES 2021 را با قیمتی نصف سال گذشته عرضه کند و وقت بیشتری برای نسخه بعدی بازی خود بگذارد؛ اتفاقی که هم به خاطر تغییرات مثبت گیم‌پلی بازی و هم به خاطر قیمت منصفانه آن خوشایند است. برای تهیه این بازی می‌توانید به وبسایت gamesysshop.com مراجعه کنید.

PES 2021

  • ژانرورزشی
  • تاریخ انتشار۲۵ شهریور ۱۳۹۹
  • پلتفرم‌هاایکس‌باکس وانپلی‌استیشن ۴پی‌سی
  • ناشر بازیKonami
  • سازندهkonami
  • حالت بازیتک نفرهچند نفرهگروهی
  • درجه سنی بازیمناسب برای همه

بررسی بازی

 

نوشته های مشابه

 

 

کونامی در زمان رونمایی از PES 2021 رسما تایید کرد که این نسخه تغییرات بزرگی نخواهد داشت و این کمپانی برای تمرکز روی نسخه بعدی و استفاده از سخت‌افزار کنسول‌های نسل بعدی مایکروسافت و سونی و مهم‌تر از همه ساخت قسمت جدید با آنریل انجین، PES 2021 را به عنوان یک آپدیت فصلی و با قیمت ۳۰ دلاری که نصف قیمت معمول بازی‌ها است عرضه خواهد کرد.

همین اتفاق هم رخ داد و PES 2021 به عنوان یک آپدیت فصلی برای پی‌سی، ایکس باکس وان و پلی استیشن ۴ منتشر شد. بازی طبق حرفی که پیش از این کونامی زده بود در ظاهر فرق چندانی نسبت به نسخه‌های قبلی نداشت اما به محض ورود به اولین مسابقه بازی متوجه خواهید شد که کونامی گیم‌پلی PES جدید را دقیقا به همان چیزی که هواداران انتظارش را دارند تبدیل کرده است.

انیمیشن‌های بازی نسبت به گذشته کامل‌تر و دقیق‌تر شده‌اند. نتیجه این اتفاق هم این است که بازیکنان با راحتی بیشتری در زمین مسابقه حرکت می‌کنند و جابجایی توپ در زمین هم به زیبایی هرچه تمام‌تر صورت می‌گیرد. دروازه‌بان‌ها انیمیشن‌های بیشتری برای واکنش نشان دادن دارند و آن حالت مصنوعی حرکت بازیکنان و گیر کردنشان در یکدیگر نیز حالا تقریبا به طور کامل رفع شده است.

طبیعی‌تر شدن گیم‌پلی بازی هم باعث شده تا سرعت آن به واقعیت نزدیک‌تر شده و در واقع با بازی کندتری نسبت به نسخه‌های گذشته طرف باشیم. به خاطر انیمیشن‌های خوب توپ و پیشرفت هوش مصنوعی، به گردش در آوردن توپ در PES 2021 نسبت به گذشته بسیار لذت بخش‌تر است و به همین خاطر سرعت پایین بازی با شکلی که گیمر برای پیروزی در مسابقه باید آن‌گونه بازی کند همخوانی دارد.

بررسی بازی PES 2021
بررسی بازی PES 2021

البته کاهش سرعت بازی ممکن است برای بعضی‌ها خسته‌کننده باشد. توپ حس بسیار سنگین‌تری نسبت به گذشته دارد و به همین خاطر هم برای جابجایی آن باید دقت بیشتری به خرج دهید. همچنین به خاطر پیشرفت انیمیشن‌ها بازیکنان هم بیشتر از گذشته در درگیری‌ها شرکت می‌کنند و همین قضیه هم می‌تواند باعث شود که توپ را راحت‌تر از دست بدهید.

به هر حال در ابتدا پیشنهاد می‌کنم که سعی کنید خود را با گیم‌پلی آرام‌تر بازی وقف دهید زیرا بیشتر می‌توانید با مکانیک‌های جدید آن کار کنید. در غیر این صورت هم در منو بازی گزینه افزایش سرعت در دسترس است که با استفاده از آن به راحتی می‌شود سرعت گیم‌پلی را مانند گذشته سریع کرد.

مهم‌ترین مشکلی که نسخه پیشین داشت به جاگیری بد بازیکنان و هوش مصنوعی ضعیف آن‌ها در بسیاری از موقعیت‌ها برمی‌گشت. بازیخوانی بد این بازیکنان باعث می‌شد که گیمر بسیاری از موقعیت‌ها را از دست بدهد. این مشکل حالا در نسخه جدید تا حد بسیار زیادی رفع شده و بازیکنان در موقعیت‌های هوشمندانه‌تری خودشان را برای دریافت توپ قرار می‌دهند.

البته باید در نظر گرفت که این مشکل هنوز در بعضی از موقعیت‌های خاص برقرار است. برای مثال ممکن است توپ شما به جای رسیدن به بازیکنی که در موقعیت مناسبی قرار دارد، به فرد دیگری برسد که در آفساید قرار گرفته و همین قضیه هم به طور کل می‌تواند اعصاب گیمر را بهم بریزد.

مهم‌تر از همه مشکل آفسایدهای رو اعصاب بازی که در صورت نرسیدن توپ به بازیکن هم آفساید گرفته می‌شود همچنان برقرار است. مشخص نیست که چرا کونامی در این یک مورد خاص به طور کامل قوانین فوتبال را زیرپا گذاشته و همچنان روی قانون عجیب خود پافشاری می‌کند.

بررسی بازی PES 2021
بررسی بازی PES 2021

به طور کلی اما با یک گیم‌پلی پولیش شده‌تر و بهتر از گذشته طرف هستیم که می‌تواند برای ساعت‌های طولانی شما را سرگرم کند. به لطف این که گیم‌پلی نسبت به نسخه قبلی کم ایراد‌تر شده است، حالا می‌توانید تاکتیک‌های متفاوت بیشتری را طی مسابقه پیاده کنید.

امتیازاتی که کونامی برای بازیکنان در نظر گرفته هم نسبت به امتیازهایی که تا به حال از فیفا دیده‌ایم منطقی‌تر هستند و مثلا ممکن نیست که بازیکنی را ببینید و خیلی تعجب کنید که چرا کونامی این اورال را برای او در نظر گرفته است.

نقل و انتقالات البته هنوز آپدیت نشده اما همان‌طور که پیش از این گفته بودم، باید منتظر عرضه یک آپدیت برای بازی باشیم که نقل و انتقالات را بروز می‌کند. از سوی مقابل چهره بازیکنان نسبت به سال گذشته آپدیت شده و در اکثر موارد با فیس‌های جدید آن‌ها طرف هستیم.

بررسی بازی PES 2021
بررسی بازی PES 2021

به طور کلی سازندگان بازی دقت زیادی روی طراحی چهره بازیکنان معروف انجام داده‌اند و حضور آن‌ها در بازی را بیشتر از هر وقت دیگری به مدل واقعی آن‌ها نزدیک کرده‌اند. صورت بازیکنان پر از جزییات است و حتی تتوهای بازیکنانی که کونامی تیم‌های آن‌ها را لایسنس کرده هم با جزییات کامل طراحی شده‌اند.

مشکل اینجاست که در تیم‌هایی که کونامی لایسنس آن‌ها را برای PES 2021 خریداری نکرده، ممکن است به بعضی از بازیکنان بسیار معروفی بربخورید که طراحی چهره آن‌ها جزییات چندانی ندارد. تعداد بازیکنانی که چنین مشکلی را دارند نسبت به گذشته کم‌تر شده اما همچنان این موضوع یکی از مهم‌ترین خلاهای سری PES محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نکته‌ای که در مورد این نسخه و نسخه‌های اخیر سری PES بسیار دوست دارم این است که بسیاری از بازیکنان شناخته شده هر کدام بنابر توانایی خاصی که دارند، کارکردهای متفاوتی در سیستم‌های بازی شما خواهند داشت و برای انتخاب یک بازیکن بیشتر از همه چیز، تجربه بازی کردن با او و نه صرفا اورال آن مهم است.

در دیگر بخش‌ها PES 2021 تفاوت چندانی نسبت به گذشته ندارد. تمام منوهای بازی و گزینه‌هایی که برای بازی کردن داشتید مانند گذشته هستند و هیچ تغییر خاصی در جزییات آن‌ها به‌وجود نیامده است.

بررسی بازی PES 2021
بررسی بازی PES 2021

فقط می‌شود گفت که درجه سختی بازی به خاطر آن که هوش‌مصنوعی نسبت به گذشته کمتر حرکات شما را بازی‌خوانی می‌کند آسان‌تر شده و بهتر است که امسال را با یک درجه سختی بیشتر نسبت به قبل ادامه دهید. این موضوع البته اتفاق چندان بدی نیست زیرا این تغییر تجربه بازی با هوش مصنوعی را که به‌خاطر بازی‌خوانی‌ بازی گیمر بسیار روی اعصاب شده بود را به کار سرگرم‌کننده‌تری نسبت به گذشته تبدیل کرده است.


تماشا کنید: پنج نکته مهم در مورد PES 2021


PES 2021 کامل‌ترین تجربه‌ای از گیم‌پلی سری PES را به هوادارانش ارائه می‌دهد و قطعا هواداران همیشگی این فرنچایز از تجربه آن لذت خواهند برد. بازی هیچ ویژگی یا بخش جدیدی برای ارائه ندارد و همین قضیه هم برچسب ۳۰ دلاری آن را توجیه می‌کند، البته تغییرات انجام شده در گیم‌پلی PES 2021 آن‌قدر مهم و کارساز هستند که بشود چه به طرفداران سری و چه کلا به علاقه‌مندان فوتبال این بازی را پیشنهاد کرد.

خلاصه بگم که…

PES 2021 همان‌طور که از عبارت «آپدیت فصلی» در کنار اسمش پیداست، یک به‌روزرسانی برای نسخه قبلی محسوب می‌شود که تغییری در زمینه اضافه کردن بخش‌های جدید نکرده اما گیم‌پلی کامل‌تری نسبت به نسخه‌های قبلی دارد.

بررسی بازی PES 2021
بررسی بازی PES 2021

می‌خرمش

اگر از علاقه‌مندان به سری PES هستید و به طور مدام فوتبال بازی می‌کنید، خرید نسخه جدید این مجموعه با وجود تغییرات کمی که نسبت به گذشته دارد به شما پیشنهاد می‌شود. در کل PES 2021 توانسته همان ایرادات همیشگی گیم‌پلی این فرنچایز را تا حدود زیادی برطرف کند.

بررسی بازی PES 2021
بررسی بازی PES 2021

نمی‌خرمش

اگر نسخه قبلی را دارید و چندان هم اهل بازی کردن پشت سرهم نیستید، اصلا لزومی ندارد که PES 2021 را تهیه کنید. همچنین مشکلات لایسنس تیم‌ها و حالت‌های بازی کمتر نسبت به فیفا ممکن است برای عده زیادی ناامیدکننده باشد.

بررسی بازی FIFA 21 – پر اشتباه اما دوست داشتنی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا