ارز دیجیتال

صرافی کوین‌بیس اولین «گزارش شفافیت» خود را منتشر کرد

اولین گزارش کوین‌بیس

صرافی بزرگ کوین‌بیس(Coinbase) به تازگی اولین گزارش شفافیت خود را منتشر کرده است. در این گزارش به مواردی همچون تعداد درخواست‌های اطلاعاتی از صرافی کوین‌بیس و همچنین نحوه‌ی رسیدگی به درخواست‌های دولتی پرداخته شده است.

در بیانیه‌ی رسمی صرافی کوین‌بیس آمده است. که «ما به عنوان یک موسسه‌ی مالی که وظیفه‌شناسی را سرلوحه‌ی خود قرار داده .و از هرگونه فعالیت غیرقانونی در پلت‌فرم خود جلوگیری می‌کند. در روند تعقیب و پیگرد قانونی بازیگران بد که از پلت‌فرم ما سوءاستفاده کرده‌اند. به مقامات دولتی کمک می‌کنیم».

در بخش‌های دیگری از این گزارش به تعداد درخواست‌های دولتی برای دریافت اطلاعات مشتریان نیز پرداخته شده است. به عنوان مثال از ۱ام ژانویه‌ی ۲۰۲۰ تا ۳۰ام ژوئن ۲۰۲۰، صرافی بزرگ کوین‌بیس مجموعاً ۱۹۱۴ درخواست ارائه‌ی اطلاعات مشتری از طرف مقامات دولتی دریافت کرده است. که از این میان ۱۸۴۸ مورد مربوط به تحقیقات جنایی و ۶۶ مورد هم مربوط به تحقیقات مدنی یا اداری بوده است.

تعداد درخواست‌های ارائه‌ی اطلاعات از طرف مقامات هر کشور – مقامات آمریکایی بیشترین درخواست را داشته‌اند

حدود ۹۰ درصد از درخواست‌های ارائه شده به صرافی کوین‌بیس از طرف مقامات سه کشور آمریکا، انگلستان و آلمان بوده است. که در این میان آمریکا با در اختیار داشتن ۵۸ درصد مجموع درخواست‌های ارائه شده، در جایگاه نخست قرار گرفته است.

از بین آژانس‌های نظارتی موجود در آمریکا، دفتر تحقیقات فدرال(FBI)، آژانس تحقیقات امنیت ملی(HSI) و اداره‌ی مبارزه با مواد مخدر(DEA) بیشتری درخواست را ارائه کرده و به ترتیب ۳۴۰، ۱۸۴ و ۱۰۴ مورد را به ثبت رسانده‌اند.

درخواست برای شفافیت

آنچه باعث شده تا صرافی شناخته شده‌ی کوین‌بیس به انتشار یک گزارش شفافیت ترغیب شود.احتمالاً رویکرد بنیاد الکترونیک فرانتیر(EFF) می‌باشد که در گزارش ماه سپتامبر خود مدعی شده بود که «زمان انتشار گزارش شفافیت صرافی کوین‌بیس به پایان رسیده . و این صرافی از عدم شفافیت رنج می‌برد».

 

تعداد درخواست ارائه‌ی اطلاعات مقامات آمریکایی به تفکیک ادارات و آژانس‌های نظارتی

در بخش‌هایی از مقاله‌ی منتش شده توسط EFF استدلال شده. که «گزارش شفافیت ابزار مهم برای مسئولیت‌پذیری شرکت‌های بزرگ است .که تصمیمات مهمی اتخاذ می‌کنند». این درحالیست که در ادامه گفته شده. که صرافی کراکن به عنوان رقیب اصلی کوین‌بیس، اهمیت انتشار گزارش شفافیت را درک کرده .و مدتیست که این کار را آغاز کرده است.

مقاله‌ی EFF در تاریخ ۲ام سپتامبر منتشر شد. تقریباً یک ماه پیش از انتشار اولین گزارش شفافیت صرافی کوین‌بیس. این صرافی بزرگ پس از انتشار اولین گزارش مربوطه اعلام نموده .که از این پس به طور منظم گزارشات شفافیت خود را ارائه خواهد کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا