بازارهای خارجیسیاسی

بایدن یا ترامپ؟

کشورهای اروپایی خواستار پیروزی کدام نامزد انتخاباتی هستند؟

انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده بسیار نزدیک است و بر اساس نظرسنجی اخیر YouGov، اکثریت مردم در سراسر اروپا خواستار پیروزی بایدن هستند.

گفتنی است که در این تحقیق، بیش از ۷هزار بزرگسال در هفت کشور اصلی اروپایی از جمله دانمارک، فرانسه، آلمان، ایتالیا، سوئد و بریتانیا شرکت کردند.

دانمارک با امید ۸۰درصدی به پیروزی بایدن، بالاترین سهم را در این زمینه دارند.  در حالی که تنها ۶درصد از این افراد امیدوار بودند ترامپ انتخاب شود.

در این نظرسنجی، ایتالیا با آمار ۲۰درصدی، بالاترین سطح حمایت از ترامپ را داشت. در حالی که ۵۸درصد امیدوار هستند . که رقیب دموکرات وی در انتخابات پیروز شود.

در بریتانیا، که به دلیل سیاست‌های پوپولیستی و برگزیت به شدت دچار اختلافات شده، اکثریت ۶۱درصدی از بایدن حمایت کردند.

با وجود حمایت گسترده از حزب دموکرات در سراسر اروپا، YouGov دریافت که شمار قابل توجهی از مردم هنوز به پیروزی بایدن تردید دارند. تنها در دانمارک نیمی از پاسخ‌دهندگان احساس می‌کنند.  که بایدن در انتخابات ۳نوامبر پیروز خواهد شد.

در این تحقیق مشخص شد که تنها ۲ تا ۱۱درصد از پاسخ‌دهندگان در هفت کشور اروپایی بر این باورند که انتخابات ایالات متحده کاملا آزادانه و عادلانه خواهد بود.

بیشترین سهم در این زمینه برای ایتالیا بود . که ۱۱درصد افراد اعتقاد داشتند انتخابات آمریکا آزادانه و عادلانه است.  در حالی که کمترین سهم با ۲درصد از آن پاسخ‌دهندگان آلمانی بود.

به گفته YouGov، اکثریت مردم در سراسر اروپا، ترامپ را یک رئیس‌جمهور “ضعیف” یا “افتضاح” می‌پندارند که در این زمینه آمار از ۶۱درصد در ایتالیا، تا ۸۲درصد در دانمارک است.

در نمودار ارائه شده، طرفداران پیروزی بایدن و ترامپ در کشورهای اروپایی را مشاهده می‌کنید؛

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا