اقتصادی

قیمت طلا و سکه امروز ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲

قیمت طلا و سکه طی دو روز متوالی گذشته کاهش قیمت داشت. این روند متاثر از اخباری که روانه بازار شد شکل گرفته و منجر به کاهش قیمت در تمام قطعات سکه شده بود. با این حال امروز ورق بازار سهام برگشت و این روند سبب شد بازار طلا و سکه نیز در انتظار ورود پول تازه، نوسانی شود. امروز قیمت دلار هم با اندکی افزایش روبرو بود.

بازار جهانی نیز امروز کار خود را با رشد قیمت انس جهانی طلا آغاز کرد و در حال حاضر هر اونس طلا با قیمت دو هزار و ۲۲ دلار معامله می‌شود. این روند رو به رشد امروز با سقوط بازار سهام همراه شده و بازار طلا و سکه را در کنار بازار ارز به جنب و جوش انداخته است.

کارشناسان اقتصادی معتقدند خرید سکه در بازار، مصرف سوداگرانه دارد و حبابی که قبلا داشته کاهش پیدا کرده است. آنها می‌گویند با توجه به صعود قیمت انس‌ جهانی طلا در هفته گذشته به محدوده ۲۰۰۰ دلاری روند کاهشی قیمت طلا و سکه کند شده است. بر همین اساس امروز نیز با رشد انتظار ورود پول دوباره از بورس به بازار طلا و سکه، قیمت‌ها در این بازار نوسانی شده است.

قیمت طلا و انواع سکه در بازار

امروز دوشنبه اردیبهشت ۱۴۰۲ قیمت سکه امامی با رشد روبرو بود و در لحظه تنظیم این گزارش به قیمت ۳۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است. سکه بهار اما اندکی نسبت به روز قبل ارزان شد و با قیمت ۲۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله می‌شود.

در شروع معاملات دیروز سکه‌های سبک‌تر تغییر قیمتی نداشتند اما در پایان معاملات هر کدام از این قطعات ۲۰۰ هزار تومان ارزان‌تر شدند. این روند کاهشی، نیم‌سکه را به کانال ۱۸ میلیون تومانی برگرداند. امروز اما حرکت قیمت نیم‌سکه اندکی رو به بالاست و در حال حاضر به قیمت ۱۸ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان رسیده است.

دیروز ربع سکه با رقم ۱۲ میلیون تومان مبادله می‌شد و سکه گرمی به کف کانال هفت میلیون تومانی رسیده بود. این دو قطعه اما امروز با افت مواجه شدند به نحوی که در حال حاضر قیمت ربع سکه به ۱۱ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان و قیمت سکه گرمی به ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسیده است.

قیمت طلا نیز که دیروز کاهشی بود امروز با نوسانات عمدتا افزایشی روبروست. هر مثقال طلا اکنون با رشد به قيمت ١١ ميليون و ۵۱۳ هزار تومان رسیده است. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با قیمت دو میلیون و ۶۳۲ هزار تومان مبادله می‌شود.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا