بازارهای داخلی

ردصلاحیت ‌های انتخابات اتاق بازرگانی گسترده نبوده است

ابراهیم بهادرانی، مشاور عالی اتاق بازرگانی تهران در گفت‌و‌گو با اقتصادآنلاین گفت: اتاق بازرگانی جایگاه افراد اقتصادی بخش خصوصی است و در واقع نقش رهبری بخش خصوصی را برعهده دارد. افرادی که صاحب کرسی در اتاق می‌شوند باید دید ملی داشته باشند و منافع بنگاه خودشان را در چارچوب اقتصاد ملی تنظیم و دنبال کنند.

بهادرانی درباره اظهارنظرهایی مبنی بر وجود دخالت‌های دولتی در این دوره از انتخابات گفت: این حرف‌ها چندان مبنای اصولی ندارد، دولت در حال عمل به وظایف خودش است. در ارکان اتاق برای انتخابات، هیات نظارت را داریم و بالای سر آن انجمن نظارت و در راس آنها شورای عالی نظارت است. شورای عالی نظارت براساس قانون می‌تواند آیین‌نامه را تفسیر و تغییر دهد. فعالیت دولت در چارچوب همین وظایف شورای عالی نظارت است و این را نمی‌توانیم بگوییم دخالت، بلکه به وظیفه‌اش عمل می‌کند.

وی درخصوص بحث ردصلاحیت‌ها گفت: تا آنجایی که من اطلاع دارم ردصلاحیت‌ها گسترده نبوده است، در آیین‌نامه تغییراتی داده شده به دلیل این که قبلا یک سری تخلفات و ناهماهنگی‌هایی در جریان انتخابات اتاق انجام شده بود، آیین‌نامه را مقداری سخت‌تر کردند تا کسانی که می‌خواهند کاندید شود و کسانی که می‌خواهند رای دهند، کارآفرین واقعی باشند و این‌طور نباشد که افراد کارت عضویت بگیرند و بروند در انتخابات شرکت کنند. این اصلاح انجام شده به‌نظرم چیز بدی نیست.

مشاور عالی اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: نمی‌شود که افراد مادام العمر در اتاق بمانند و باید جای خود را به افراد جوان و جدید بدهند؛ نهادهایی با جنبه انتخاباتی این حسن را دارد که جابجایی در آنها انجام می‌شود. تعدادی به این نتیجه رسیدند که سن‌شان بالا رفته و یا گرفتاری داشته‌اند در انتخابات شرکت نکرده‌اند، این به معنای تضعیف اتاق نیست، بلکه باید خون جدید بیاد و خون جدید هم پرورده شود.

بهادرانی با بیان این که به دوره جدید اتاق خوش‌بین هستم، گفت: از هیات نمایندگان دوره قبلی خیلی‌ها شرکت کردند، از اتاق تهران که ۴۰ نفر بودند، ۱۰ تا ۱۲ نفر شرکت نکرده‌اند.

مشاور عالی اتاق بازرگانی در پایان گفت: امیدوارم یک انتخابات پویا و سالم داشته باشیم و نقش اتاق و بخش خصوصی در اقتصاد کشور بیشتر شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا