بازارهای داخلی

قیمت طلا و سکه، امروز ۳ شهریور ۱۴۰۲

امروز با وجود تعطیلی بازار، بر اساس اعلام برخی منابع، تا لحظه تنظیم این گزارش، قیمت طلا کاهشی و سکه افزایشی بوده است. این روزها قیمت دلار بین دو کانال ۴۸ و ۴۹ هزار تومانی نوسان دارد و روز گذشته نیز در روند افزایشی به کانال ۴۹ هزار تومانی رفت. همین نوسانات بر قیمت طلا و سکه هم اثر گذاشته است. دیروز هر دو نوساناتی را تجربه کردند. به گونه‌ای که سکه امامی به کانال ۲۷ میلیون تومانی رفت اما در ادامه روند افزایشی به خود گرفت و برای بازگشت به کانال ۲۸ میلیون تومانی تلاش کرد. حالا این اتفاق رخ داده است.

سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران، در آخرین به روزرسانی خود که بعد از ظهر امروز انجام شده، قیمت طلا را در روندی کاهشی دو میلیون و ۳۱۸ هزار تومان اعلام کرده که اندکی از روز گذشته کمتر است و در این بازار تقریبا ثبات دیده می‌شود. این منبع همچنین قیمت سکه طرح جدید را صعودی و ۲۸ میلیون تومان دانسته که حدود ۴۰ هزار تومان بیشتر از دیروز است.

قیمت سکه طرح قدیم هم تا لحظه تنظیم این گزارش، روندی افزایشی دارد و ۲۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان اعلام شده است؛ حدود ۹۶ هزار تومان بیشتر از دیروز.

قیمت طلا و سکه در هفته‌ای که گذشت بازدهی مثبت داشت؛ به گونه‌ای که بازدهی طلا در هفته اخیر رشد ۰.۷ درصدی و بازدهی سکه امامی افزایش ۰.۳۵ درصدی را تجربه کرد. به این ترتیب، طلا در این هفته، در میان چهار بازار مالی، در رتبه دوم و سکه در رتبه سوم بازدهی مثبت قرار گرفتند. دلار از این نظر اول شد و بورس افت را تجربه کرد.

افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی
این روزها قیمت جهانی طلا افزایشی است. امروز جمعه، تا لحظه تنظیم این خبر، اونس ۰.۰۴ درصد رشد قیمت داشته و به قیمت ۱,۹۱۶.۳۹ رسیده است. اما در یک ماه اخیر بازدهی طلای جهانی منفی بوده و قیمت انس در ۳۰ روز گذشته، ۱.۶ درصد افت قیمت داشته است.

قیمت طلای جهانی در حال تثبیت حرکات صعودی این هفته است. چرا که انتظارات برای بهبود روابط آمریکا و چین از یک سو و نگرانی‌های متفاوت در ارتباط با دلارزدایی در اجلاس سران بریکس از سوی دیگر، قیمت انس را در جهت مطلوب خریداران پیش می‌برد.

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه
قیمت دلار این روزها نوساناتی را بین دو کانال تجربه کرده و روز گذشته، پنجشنبه ۲ شهریور در کانال ۴۹ هزار تومانی روند افزایشی داشت. در آخرین روز کاری هفته، دلار به قیمت ۴۹ هزار و ۱۶۷ تومان رسید. در معاملات دیروز ۴۹ و ۲۰۱ تومان و بیشترین مقدار و ۴۸ هزار و ۹۲۲ نیز کمترین رقمی بود که برای قیمت دلار به ثبت رسید.

این در حالی است که بر اساس اعلام برخی کانال‌های تلگرامی، دیروز پنجشنبه، شروع معاملات بازار ارز با قیمت ۴۹ هزار و ۱۵۰ تومان بود. کف و سقف قیمت دلار نیز ۴۸ هزار و ۹۷۰ تومان و ۴۹ هزار و ۱۷۰ تومان به ثبت رسید. آخرین معامله غیرقانونی پشت خطی هم با قیمت ۴۹ هزار و ۱۰۰ تومان انجام شد.

در کل قیمت دلار این هفته کار خود را در کانال ۴۸ هزار تومان آغاز کرد و در کانال ۴۹ هزار تومان به پایان رساند. در چنین شرایطی، قیمت طلا و سکه نیز نوساناتی را در این هفته تجربه کردند. برای مثال سکه امامی رفت و برگشتی بین دو کانال ۲۷ و ۲۸ میلیون تومان داشت و سکه بهار آزادی همین نوسان را بین دو کانال ۲۴ و ۲۵ میلیون تومانی پشت سر گذاشت. از سوی دیگر، این روزها انس روند افزایشی دارد و این موضوع هم تاثیر محدود خود را بر بازار طلا گذاشته است.

با این حال، رکود شدید در بازار، انتظاری برای نوسانات شارپی در آینده نزدیک باقی نمی‌گذارد. کارشناسان اقتصادی با توجه به پیش‌رو بودن اربعین روند قیمت‌ها در بازار طلا در کانال‌های فعلی را همچنان پایدار می‌دانند. آنها معتقدند اگر رویداد خاصی در بازار رخ ندهد قیمت‌ها با ضربان‌های مختصر در کانال‌های فعلی نوسان خواهند داشت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا