ارز دیجیتال

بیت‌ کوین به رکورد تاریخی خود نزدیک است

 به گزارش کوین‌تلگراف، امید برای تایید صندوق ETF بیت‌کوین باعث شد این رمزارز به بالاترین سطح تاریخی خود حرکت کند و همچنین چندین آلت‌کوین روند صعودی خود را آغاز کنند.

با وعده تایید ETF بیت‌کوین، این رمزارز امروز برای اولین بار از ۱۸آوریل، در نزدیکی کانال ۶۳هزار دلاری قرار گرفت و این بحث را به راه انداخت که آیا تا پایان سال به کانال ۱۰۰هزار دلاری صعود خواهد کرد یا خیر؟

خوش‌بینی نسبت به تصویب صندوق قابل معامله بیت‌کوین (ETF) پیش از پایان ماه جاری توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، باعث رشد اخیر بازار رمزارزها شد.

بر اساس داده‌‎های ارائه شده، بیت‌کوین در ساعات نخست معاملات روز جمعه، به قیمت ۶۱هزار و ۸۸۰ دلار صعود کرد و این اولین بار بود که رمزارز مشهور توانست از ماه آوریل، از کانال ۶۰هزار دلاری فراتر رود.

در ادامه، به نظر کارشناسان و تحلیلگران بازار رمزارزها در خصوص آینده بیت‌کوین پس از ورود مجدد آن به کانال ۶۰هزار دلاری و اینکه صندوق قابل معامله آن پس از مدت‌ها انتظار در حال به واقعیت پیوستن است، می‌پردازیم.

به گفته یکی از تحلیلگران با نام مستعار رکت کپیتال (Rekt Capital) در توییتر، با حرکت بیت‌کوین در تاریخ ۱۵اکتبر، این رمزارز اندکی پایین‌تر از سطح مقاومت اصلی قرار گرفت و این آخرین منطقه‌ای خواهد بود که بیت‌کوین برای رکورد جدید خود باید آن را بشکند.

در این حالت، اگر بیت‌کوین یک هفته بتواند بالای این کانال مقاومت کند، پتانسیل صعود چشمگیر آن وجود خواهد داشت و در این حالت، احتمالا جهش این رمزارز تا کانال ۱۰۰هزار دلاری مشاهده خواهد شد.

تحلیلگران می‌گویند بازار رمزارزها در حال تکامل است

کنستانتین شوگلا، مدیرعامل و بنیان‌گذار فاینری مارکتس، چشم‌انداز بلندمدت برای بازار رمزارزها را ارائه کرد و اظهار داشت که بازار رمزارزها همچون سایر طبقه‌بندی‌های دارایی‌های سنتی، مسیر تکامل را طی می‌کند.

به گفته شوگلا، این رشد در بازار رمزارزها، آغاز جذب سطح جدیدی از پذیرش گسترده نهادی است که دیگر هیچ شرکتی نمی‌تواند از آن چشم‌پوشی کند. از طرفی، تایید صندوق قابل معامله بیت‌کوین، منجر به ورود موسسات و خرده‌فروشی‌های بیشتری که قبلا نگران خطرات زیرساختی و مقررات بودند، خواهد شد.

وی در ادامه اذعان کرد: “این موضوع باعث حجم بیشتر و فرصت آربیتراژ برای ابزار پایه می‌شود. من انتظار دارم که رکورد تاریخی از نظر قیمت و حجم معاملات در ماه‌های اکتبر و نوامبر به دست آید.”

رکورد جدید در قیمت‌ها، دیر یا زود دارد، اما سوخت و سوز ندارد

یک چشم‌انداز فنی در خصوص عملکرد قیمتی اخیر توسط یکی از معامله‌گران رمزارز به نام پنتوشی ارائه شده و مناطق حمایتی و مقاومت اصلی را نشان می‌دهد.

س

(نمودار روند قیمتی سه روزه بیت‌کوین)

پنتوشی اظهار کرد: “بیت‌کوین در حال حاضر اندکی پایین‌تر از بالاترین سطح قیمتی خود قرار دارد. با استناد به این ساختار، دیر یا زود به بالاترین سطح خود صعود خواهد کرد.”

ارزش بازار جهانی رمزارزها در حال حاضر ۲.۴۴۳تریلیون دلار بوده و میزان تسلط بیت‌کوین ۴۷.۷۴درصد است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا