ارز دیجیتال

کیف پول ‌های برتر برای نگهداری اتریوم کدامند؟

 در این مقاله، چند کیف پول برتر اتریوم برای سال ۲۰۲۳ را مورد بحث قرار داده، سپس به اصلی‌ترین ویژگی‌های آن‌ها می‌پردازیم. در نتیجه شما در یافتن بهترین کیف پول برای ETH های ارزشمند خود راحتر می‌توانید تصمیم بگیرید.

  1. لجر نانو اس (Ledger Nano S)

یک کیف پول سخت افزاری است که ذخیره آفلاین کلیدهای خصوصی را ارائه می‌دهد و تضمین می‌کند که وجوه شما ایمن است. دارای یک صفحه نمایش کوچک برای تأیید تراکنش است و از بیش از ۱۰۰۰ ارز دیجیتال از جمله اتریوم پشتیبانی می‌کند. در ادامه ۵ ویژگی برتر لجر نانو اس آورده شده است:

  • امنیت: یکی از ویژگی‌های کلیدی لجر نانو اس امنیت بالای آن است. از یک تراشه امن برای ذخیره کلیدهای خصوصی استفاده می‌کند که هرگز در معرض اینترنت قرار نمی‌گیرند. این بدان معنی است که کلیدهای خصوصی شما حتی اگر رایانه شما به بدافزار آلوده شده باشد، ایمن هستند.
  • ذخیره سازی آفلاین: لجر نانو اس یک کیف پول سخت افزاری است، به این معنی که کلیدهای خصوصی شما را به صورت آفلاین ذخیره می‌کند. این کیف پول یک لایه امنیتی اضافی را فراهم می‌کند و دسترسی هکرها به وجوه شما را دشوارتر می‌کند.
  • پشتیبانی از چند ارز دیجیتال: لجر نانو اس از طیف گسترده‌ای از ارزهای رمزنگاری شده از جمله اتریوم، بیت‌کوین و لایت‌کوین پشتیبانی می‌کند. این باعث می‌شود که آن را به یک کیف پول همه کاره برای هر کسی که می‌خواهد چندین ارز دیجیتال را در یک مکان ذخیره کند، تبدیل می‌کند.
  • استفاده آسان: لجر نانو اس کاربر پسند است و راه اندازی آن آسان است. دستگاه این کیف پول کل دارای دو دکمه است و همراه با یک دفترچه راهنمای کاربر است که شما را در فرآیند راه‌اندازی راهنمایی می‌کند.
  • قابلیت حمل: لجر نانو اس یک دستگاه جمع و جور است که می‌تواند به راحتی در جیب یا کیف پول جیبی شما جا شود. این باعث می‌شود تا هر جا که می‌روید به راحتی آن را با خود حمل کنید، بنابراین می‌توانید به وجوه خود دسترسی داشته باشید و در حال حرکت تراکنش‌ها را انجام دهید.

۲.کیف پول ترزور (Trezor)

کیف پول ترزور، یکی دیگر از کیف پول سخت افزاری محبوب است که ذخیره سازی سرد برای کلیدهای خصوصی شما ارائه می‌دهد و بیش از ۱۰۰۰ ارز دیجیتال از جمله اتریوم را حمایت می‌کند، همچنین به هدف امنیت بیشتر، محافظت از رمز عبور و احراز هویت دو مرحله‌ای را ارائه می‌دهد. در ادامه پنج ویژگی برتر  ترزور آورده شده است:

کیف پول ‌های برتر برای نگهداری اتریوم کدامند؟

  • امنیت: ترزور با در نظر گرفتن امنیت طراحی شده است. این کیف پول از یک تراشه امن برای ذخیره کلیدهای خصوصی استفاده می‌کند و با ویژگی رمز عبوری که دارد یک لایه امنیتی اضافی برای حساب شما فراهم می‌کند.
  • ذخیره سازی سرد: مانند لجر نانو اس، ترزور نیز یک کیف پول سخت افزاری است، به این معنی که کلیدهای خصوصی شما را به صورت آفلاین ذخیره می‌کند. این یک لایه امنیتی اضافی را فراهم می‌کند و دسترسی هکرها به وجوه شما را سخت‌تر می‌کند.
  • پشتیبانی از چند رمزارز: ترزور از بیش از ۱۰۰۰ ارز دیجیتال از جمله اتریوم، بیت‌کوین و لایت‌کوین پشتیبانی می‌کند.
  • کاربر پسند: ترزور دارای یک رابط کاربر پسند است که استفاده از آن حتی برای مبتدیان، آسان است. همچنین همراه با یک کتابچه راهنما است که کاربر را در فرآیند راه‌اندازی راهنمایی می‌کند.
  • تایید هویت دو مرحله‌ای: ترزور احراز هویت دو مرحله‌ای را برای افزایش امنیت حساب شما ارائه می‌دهد. برای تأیید هویت و دسترسی به حساب خود می‌توانید از رمز عبور یا کلید امنیتی فیزیکی استفاده کنید.

۳.متا مسک (MetaMask)

متا مسک یک کیف پول محبوب اتریوم که به عنوان افزونه مرورگر کروم، فایرفاکس و بریو نیز در دسترس است. این کیف پول یک رابط کاربری ساده و آسان برای استفاده ارائه می‌دهد و به شما این امکان را می‌دهد، چندین کیف پول اتریوم را مدیریت کنید و به راحتی به برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) وصل کنید و در تعامل باشید. در ادامه پنج ویژگی برتر این کیف پول آورده شده است.

  • افزونه مرورگر: متا مسک یک افزونه مرورگر است که به شما امکان می‌دهد، مستقیماً از مرورگر خود به بلاکچین اتریوم و سایر برنامه‌های غیرمتمرکز دسترسی داشته باشید. این کیف پول تعامل با شبکه اتریوم را بدون نیاز به دانلود برنامه جداگانه آسان می‌کند.
  • چند شبکه: متا مسک از چندین شبکه اتریوم از جمله شبکه اصلی اتریوم، شبکه‌های آزمایشی و شبکه‌های خصوصی پشتیبانی می‌کند. این موضوع باعث می‌شود تا کاربر بسته به نیاز خود بین شبکه‌ها مختلف تعامل داشته باشد.
  • رابط کاربر پسند: متا مسک نیز یک رابط کاربر پسند دارد و استفاده از آن آسان است. این رابط به شما امکان می‌دهد چندین حساب را مدیریت کنید، تاریخچه تراکنش‌های خود را مشاهده کنید و ارزهای دیجیتال ارسال و دریافت کنید.
  • امنیت: متا مسک از یک فرآیند ورود امن استفاده می‌کند که به شما امکان می‌دهد از حساب خود با رمز عبور و عبارت اولیه محافظت کنید. افزونه همچنین از رمزگذاری برای محافظت از کلیدهای خصوصی شما استفاده می‌کند.
  • مدیریت هزینه تراکنش‌ها: متا مسک قابل تنظیم است و به شما این امکان می‌دهد بسته به اولویت شما بین سرعت یا هزینه، میزان هزینه تراکنش‌های خود را کم و زیاد کنید، شبکه را انتخاب کنید و تنظیمات برگزیده حساب خود را مدیریت کنید.

کیف پول ‌های برتر برای نگهداری اتریوم کدامند؟

۴.تراست ولت (Trust Wallet)

تراست ولت یک کیف پول موبایلی است که به شما امکان ذخیره، مدیریت و ارسال اتریوم و دیگر توکن‌های ERC-20 را می‌دهد. این کیف پول هم یک رابط کاربر پسند ارائه می‌دهد و از بیش از ۴۰ بلاکچین از جمله اتریوم پشتیبانی می‌کند. پنج ویژگی اصلی این کیف پول در زیر آمده است.

  • پشتیبانی چند ارزی: تراست ولت از طیف گسترده‌ای از ارزهای دیجیتال از جمله بیت‌کوین، اتریوم، بایننس‌کوین و بسیاری دیگر پشتیبانی می‌کند. همین امر منجر به محبوبیت این کیف پول شده است.
  • غیرمتمرکز: تراست ولت یک کیف پول غیرمتمرکز است، به این معنی که شما کنترل کلیدهای خصوصی خود را دارید و وجوه شما در دستگاه شما ذخیره می‌شود. از نظر برخی کارشناسان، این امر یک لایه اضافی از امنیت و کنترل بر دارایی‌های شما را فراهم می‌کند.
  • استفاده آسان: تراست ولت دارای یک رابط کاربر پسند است که ارسال و دریافت ارزهای دیجیتال را آسان می‌کند. همچنین به شما این امکان را می‌دهد که مستقیماً از کیف پول با برنامه‌های غیرمتمرکز تعامل داشته باشید.
  • امنیت: تراست ولت ویژگی‌های امنیتی پیشرفته‌ای از جمله احراز هویت بیومتریک (مانند تشخیص اثر انگشت یا چهره)، رمزگذاری کلید خصوصی و احراز هویت دو مرحله‌ای را برای ایمن نگه داشتن وجوه شما ارائه می‌دهد.
  • دکس داخلی: تراست ولت دارای یک صرافی غیرمتمرکز داخلی (DEX) است که به شما امکان می‌دهد، ارزهای دیجیتال خود را بدون ترک کیف پول معامله کنید. این یک راه مناسب برای مدیریت سبد خود و استفاده از فرصت‌های بازار را فراهم می‌کند.

موارد فوق چندتا از محبوب‌ترین کیف‌پول‌ها برای نگهداری ارز دیجیتال اتریوم بودند، با این وجود تعداد کیف‌پول‌هایی که کاربران برای نگهداری ETH های خود استفاده می‌کنند، زیاد هستند که از جمله مهترین آن‌ها؛ می‌توان به مای اتر ولت (MyEtherWallet)، کیف پول اکسودوس (Exodus)، اتمیک ولت (Atomic Wallet)، جکس لیبرتی (Jaxx Liberty)، اینفینیتو ولت (Infinito Wallet) و کوینومی (Coinomi) اشاره کرد.

کلام آخر

یک کیف پول باید خواسته‌ها و ایده‌های کاربران خود را برآورده کند. اگر به امنیت اهمیت می‌دهید و می‌خواهید مقداری پول سرمایه گذاری کنید، سپس دارایی‌های خود را برای طولانی مدت نگهداری کنید، از کیف پول‌های سخت افزاری مانند لجر و ترزور برای اتریوم استفاده کنید. اما اگر قابلیت استفاده و دسترسی برای شما مهم است، همچنین تعداد معاملات شما زیاد است و پیوسته خرید و فروش می‌کنید، متا مسک و اکسودوس می‌توانند گزینه‌های خوبی باشند.

سلب مسئولیت: سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و سایر عرضه‌ اولیه‌های آن‌ها (ICO)  بسیار پرخطر و گمانه زنی است. این مقاله توصیه‌ای از طرف اقتصاد آنلاین یا نویسنده به عنوان سیگنالی برای خرید یا فروش رمزارزها تلقی نمی‌شود. از آنجایی که موقعیت هر فردی منحصر به فرد است، همیشه باید قبل از تصمیم گیری مالی با یک متخصص واجد شرایط مشورت شود.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا