بورس

بازار سهام کولاک کرد

شاخص کل بورس اوراق بهادار در یک روز درخشان با رشد تقریبا ۴ درصدی رو به رو شد و به سطح ۱ میلیون و ۵۹۴ هزار واحد رسید.

بیشترین تاثیر مثبت بر روی شاخص را سهام فولاد فملی و فارس داشتند و در کل امروز صنایع دلاری عملکرد خوبی را از خود به جای گذاشتند.

شاخص کل هم وزن نیز امروز با رشد ۳.۴۵ صدم درصدی رو به رو شد که این امر نشان دهنده تقاضای بالا در کلیت بازار سهام در این روز معاملاتی می باشد.

رشد چشمگیر ارزش معاملات خرد از مهم ترین اتفاقای بازار سهام در طی روز این روز معاملاتی بود.

ارزش معاملات خرد امروز به عدد ۸۱۰۰ میلیارد تومان رسید که از این مقدار، ۴۴۰۰ میلیارد متعلق به بازار بورس،۱۹۰۰ میلیارد متعلق به فرابورس و ۱۸۰۰ میلیارد متعلق به صندوق های سهامی می باشد.

در بین صنایع بازار سهام نیز گروه فلزات اساسی و پتروشیمی ها بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داده اند که این امر حاکی از تمایل جریان پول موجود در بازار سهام به صنایع دلاری می باشد.

جریان ورود پول به بازار سهام امروز با تغییر جهت نسبت به روزهای گذشته همراه بوده است و حقیقی ها امروز ۱۱۹۲ میلیارد تومان پول به بازار سهام تزریق کردند.

سرانه خرید اشخاص حقیقی نیز امروز با رشد چشمگیر روبه رو بوده و به ۳۹.۹ میلیون تومان رسیده است و سرانه  فروش آن ها ۲۶.۳ میلیون تومان بوده است.

به نظر بازار سهام با افزایش دوباره ارزش معاملات و تغییر جریان ورود پول بتواند در روزهای آینده عملکرد بهتری از خود به جای بگذارد.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا