بورس

پایان بورس امروز یک اسفند ۱۴۰۲

معاملات بورس امروز به نحوی رقم خورد که شاخص کل در جهت کندل روز معاملاتی گذشته  رفتار کرد. به طوری که در پایان بورس امروز، شاخص کل با افزایش ۷۳۸ واحدی که معادل ۰.۰۴ درصد این شاخص است روبه‌رو شد. بر این اساس شاخص کل در پایان معاملات امروز در سطح دو میلیون و ۷۱ هزار واحدی ایستاد.

در طرف دیگر اما قیمت معاملات سهم‌های کوچک بازار سهام نزولی شد؛ به طوری که شاخص هم‌وزن بازار در پایان بورس امروز ۱۹۱ واحد که معادل ۰.۰۳ درصد این شاخص است، کاهش ارتفاع داد و به سطح ۷۲۷ هزار و ۸۶ واحدی رسید.

گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران در روز جاری، حجم معاملات را ۶ میلیارد برگه سهم و ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی) را سه هزار و ۶۰۸ میلیارد تومان نشان می‌دهد.

بورس 1 اسفند

ورود و خروج پول حقیقی

برخلاف روند روز گذشته تراز ورود و خروج پول حقیقی، این شاخص در روز جاری منفی بود. به طوری که در پایان بورس امروز حدود ۳۷۹ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شده است. موضوع دیگری که باید به آن اشاره کرد، این است که تا لحظه تنظیم این گزارش حدود ۱۴۴ میلیارد تومان پول حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت خارج شده است.

بیشترین ارزش معاملات

در جریان معاملات امروز سه سهم بیوتیک، کساپا و خودرو بیشترین ارزش معاملات و سهم‌های شستا، خودرو و وبملت به ترتیب بیشترین حجم معاملات را ثبت کرده‌اند. همچنین سهم فارس نیز بیشترین ارزش بازار را در اختیار خود گرفت.

قصفها با افزایش ۶.۹۹ درصدی بیشترین بازدهی روز را از آن خود کرد. در مقابل، ولبهمن نیز با افت ۶.۹۹ درصدی در جریان بازار امروز بدترین عملکرد را ثبت کرد.

ورود پول هوشمند

بیشترین خالص خرید حقیقی نیز به سهم‌های بیوتیک، آردینه و وسپه تعلق گرفت. همچنین در جریان معاملات امروز سهم‌های سفارس، وصنعت و ملت ورود پول هوشمند داشتند. در سوی دیگر، فیلترهای بورسی نشان می‌دهند که پول هوشمند از نمادهای خودرو، خساپا و وغدیر خارج شده است.

لازم به ذکر است بیشترین سرانه خرید حقیقی در سهم‌های وحافظ، قشرین و دشیری رقم خورد. همچنین خبهمن در جریان معاملات امروز بیشترین فشار تقاضا را ثبت کرد. در مقابل، بیشترین فشار عرضه نیز در نماد سپاها بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا