بازارهای خارجی

چین می‌خواهد اقتصاد آمریکا را دفن کند

رابرت اف کندی گفت؛ من از رقابت تن به تن آمریکا با چین و کشورهای سراسر جهان نمی‌ترسم، فکر می‌کنم این برای ما خوب است و فکر می‌کنم ما برنده این رقابت هستیم.

رابرت اف کندی جونیور نامزد ریاست جمهوری ایالات متحده در مصاحبه‌ای با CNBC در روز چهارشنبه نظرات خود را در مورد چندین موضوع به اشتراک گذاشت.

رابرت اف کندی جونیور پسر دادستان کل سابق و سناتور رابرت اف کندی و برادرزاده جان اف کندی رئیس جمهور سابق ایالات متحده است.

از جمله موضوعاتی که جونیور به آن پرداخته بود، نفوذ جهانی چین و گسترش اتحاد بریکس بود که در حال حاضر شامل برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی است. این گروه اخیرا نشست سالانه خود را برگزار کرد و از شش کشور از جمله ایران دعوت کرد تا به عنوان اعضای جدید به آن بپیوندند. بلوک اقتصادی بریکس که اغلب به عنوان وزنه تعادلی در برابر غرب دیده می‌شود، فعالانه از استفاده از ارزهای محلی در تجارت بین‌المللی به جای دلار آمریکا حمایت می‌کند.

کندی معتقد است که این به دلیل  یک‌جانبه گرایی و کنترل آمریکا بر پول جهانی اتفاق افتاده است.

کندی درباره روابط بین ایالات متحده و چین توضیح داد: چین خواهان جنگ با آمریکا نیست. ما سرمایه زیادی برای ارتش خود هزینه کردیم که ببینیم آنها چه می‌کنند. ما ۸۰۰ پایگاه در خارج داریم، آنها فقط یک پایگاه دارند.

با این حال کاندیدای ریاست جمهوری تصریح کرد: آنها می‌خواهند با ما رقابت کنند، آنها می‌خواهند ما را دفن کنند اما می خواهند این کار را در زمین بازی اقتصادی انجام دهند. همچنین آنها به ما نیاز دارند، در واقع آنها بدون ما نمی توانند زنده بمانند.

کندی درباره رقابت اقتصادی آمریکا با چین گفت: من از رقابت مو به مو چین و کشورهای سراسر جهان نمی‌ترسم. فکر می‌کنم این برای ما خوب است و فکر می‌کنم ما برنده آن رقابت هستیم.

او اضافه کرد: من کسی نیستم که فکر کنم باید دنیا را تقسیم کنیم… فکر نمی‌کنم تجارت با چین را قطع کنیم.

در اوایل این ماه، کندی در مورد عواقب شدید جنگ هسته‌ای بین ایالات متحده و روسیه هشدار داد. او همچنین ماه گذشته گفت که جو بایدن، رئیس جمهور جو بایدن با امضای فرمان اجرایی بسیج نیروهای ذخیره منتخب به منظور تقویت عملیات قاطعیت اقیانوس اطلس، برای جنگ زمینی با روسیه آماده می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا