بورس

کاهش ۳۱ هزار واحدی شاخص کل در نزدیکی سقف تاریخی

شاخص کل بورس اوراق بهادار در طی معاملات امروز کاهش سنگین ۳۱ هزار واحدی را از خود ثبت کرد و به عدد ۱ میلیون و ۶۵۷ هزار واحدی رسید.

شاخص هم وزن نیز که در ابتدای معاملات عملکرد خوبی از خود ثبت کرده بود در نهایت با کاهش ۰.۸۱ درصدی به عدد ۵۲۱۹۲۴ رسید و به نظر می‌رسد در نزدیک سقف تاریخی عده‌ای از سرمایه‌گذاران اقدام به خروج از بازار کردند.

ارزش معاملات خرد امروز ۱۰۸۰۰ میلیارد بوده که از این عدد ۶۵۰۰ میلیارد متعلق به بازار بورس و ۳۲۰۰ میلیارد متعلق به بازار فرابورس و ۱۰۰۰ میلیارد متعلق به صندوق های سهامی بوده است که گروه خودرو و محصولات شیمیایی بیشترین ارزش معاملات را در بین صنایع داشته اند همچنین نماد پالایش و خودرو نیز بیشترین ارزش معاملات در بین نمادها را ثبت کرده‌اند.

حقیقی ها امروز با خروج ۷۸۰ میلیارد پول از بازار سهام یکی از عوامل عرضه بالا در بازار بودند که بیشترین خروج پول از گروه خودرو و فلزات اساسی ثبت شده است، همچنین گروه دارویی بیشترین میزان ورود پول حقیقی را ثبت کرده است.

اتفاق منفی امروز بعد از مدت‌ها پیشی گرفتن سرانه فروش حقیقی‌ها از سرانه خرید آنها بود که طبق آمار سرانه فروش حقیقی ۲۶ میلیون تومان و سرانه خرید آنها ۲۴ میلیون تومان بوده است.

به نظر سرمایه گذاران در روزهای آتی باید با وسواس بیشتری تحرکات بازار را رصد کنند تا متوجه خاتمه یافتن یا نیافتن موج صعودی اخیر بازار سهام شوند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا