بورس

چطور از بورس کالا خودرو بخریم؟

بعد از بازکردن حساب، حتما در سامانه سجام ثبت‌نام کنید. در گام بعدی باید در یک کارگزاری ثبت‌نام کنید تا راحت‌تر به معاملات در بورس کالا بپردازید.

همچنین برای خرید خودرو از بورس کالا به یک حساب وکالتی هم نیاز دارید. حساب وکالتی یک نوع حساب بانکی است که برای واریز وجوه پیش پرداخت مشتری نزد یکی از بانک‌های منتخب افتتاح می‌شود.

سپس فرد متقاضی باید کد آنلاین مخصوص بورس کالا را دریافت کنید. البته این کد با کد معاملاتی بازار سهام فرق می‌کند و افرادی که کد معاملاتی بازار سهام را هم دارند، باید کد آنلاین بورس کالا را دریافت کنند.

در مرحله بعد فرد متقاضی باید حساب وکالتی که باز کرده‌ را در سامانه خرید آنلاین بورس کالا وارد کند. بعد از دو روز کاری که نام کاربری و رمز عبور خو را دریافت کردید، شما آماده خرید خودرو از بورس کالا هستید و باید منتظر اعلامیه عرضه خودرو در بورس کالا باشید.

اعلامیه عرضه خودرو چند روز قبل از آن اعلام می‌شود. بنابراین تا روز قبل از عرضه خودرو در بورس کالا باید حساب وکالتی خود را به اندازه قیمت پایه خودرو موردنظر شارژ کنید.

بعد از این که مبلغ پایه خودرو موردنظر خود را در حساب وکالتی شارژ کردید، باید در روز عرضه با واردشدن به سامانه آنلاین بورس کالا درخواست خود را ثبت کنید. بعد از تایید خرید خورو توسط کارگزاری، باید در همان سامانه آنلاین بورس کالا، یک نمایندگی را جهت دریافت خودرو تعیین کنید.

با انجام دادن مراحل گفته شده، شما می‌توانید از بورس کالا خودرو موردنظر خود را خریداری کنید. همچنین توجه کنید که در صورت برنده شدن باید هزینه‌های دیگر را نیز بپردازید. این موارد شامل مالیات بر ارزش افزوده، مالیات، عوارض شماره‌گذاری و هزینه بیمه شخص ثالث است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا