ارز دیجیتال

چهار رویداد مؤثر بر رمزارزها در هفته جاری کدامند؟

مانند سهام و سایر بازارهای کالا، بازار کریپتو نیز با در نظر گرفتن چندین عامل مرتبط پیش‌بینی می‌شود. رشد اقتصادی، سرمایه گذاری‌ها، مقررات و ثبات مالی به همراه بسیاری از عوامل دیگر به پیش بینی تغییرات آتی در قیمت ارزهای دیجیتال کمک می‌کند. هر رویدادی که مربوط به کریپتو است به نوعی بر قیمت ارزهای دیجیتال تأثیر می‌گذارد. از دیدگاه یک سرمایه گذار، رویدادهای جهانی که احتمالاً بر قیمت ارزهای دیجیتال تأثیر می‌گذارند، چیزی است که باید به منظور ارزیابی کارآمدتر و مؤثرتر بازار، مراقب آن بود.

چین آمارهای اقتصادی سال ۲۰۲۲ را اعلام خواهد کرد

پس از یک عملکرد رشد نابرابر در سال گذشته، برآورد می‌شود که اقتصاد چین در سال ۲۰۲۳ بهبود یابد. کاهش رشد اقتصادی و شیوع بیماری‌ها با بهبودی نابرابر همراه شده است. اخیراً، پیش‌بینی اقتصادی بانک جهانی رشد اقتصادی چین در سال ۲۰۲۲ را به ۲.۷ درصد نشان می‌دهد که نسبتاً کمتر از هدف رسمی حدود ۵.۵ درصدی است.

مقررات پس از همه‌گیری قبلاً جنبش کریپتو در چین را تحت تأثیر قرار داده است. از آنجایی که چین هدف رشد اقتصادی را از دست داد، این امر به طور غیرمستقیم بر بازار کریپتو به شکل خوبی تأثیر خواهد گذاشت. قطعاً چین استراتژی‌هایی را برای بازیابی هدف رشد اقتصادی اجرا خواهد کرد که منجر به افزایش هزینه‌ها خواهد شد. این امر ممکن است باعث تورم در آینده شود، با این حال قیمت کریپتو احتمالاً در سال ۲۰۲۳ افزایش خواهد یافت.

کره

ژاپن تصمیم خود را درباره نرخ بهره اعلام خواهد کرد

انتظار می‌رود نرخ بهره توسط بانک ژاپن منفی ۰.۱ درصد باشد. از آنجایی که تورم ژاپن بالا نیست، افزایش نرخ بهره ممکن است سمت تقاضا در بازار‌های مالی را ضعیف کند. تصمیم ژاپن درباره نرخ بهره به طور رسمی تا ۱۸ ژانویه ۲۰۲۳ عمومی خواهد شد.

نرخ بهره پایین عمدتاً مطلوب در نظر گرفته می‌شود و تا آنجا که به قیمت‌های کریپتو مربوط می‌شود، این نرخ صعودی خواهد بود، سپس سرمایه‌گذاران و معامله‌گران را قادر می‌سازد وام بیشتری برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال دریافت کنند. این باعث افزایش تقاضا خواهد شد و احتمالاً قیمت کلی ارزهای دیجیتال افزایش خواهد یافت.

بیت کوین

اروپا صورتجلسه نشست سیاست پولی دسامبر خود را اعلام خواهد کرد

جلسات سیاست پولی معمولاً هر شش هفته یکبار برگزار می‌شود. این جلسات شامل بررسی تحولات مالی، اقتصادی و پولی و تصمیمات سیاست و همچنین خلاصه‌ای از بحث‌ها و تصمیمات دیگری می‌شوند. گزارش‌ها معمولاً چهار هفته پس از جلسات منتشر می‌شوند و انتظار می‌رود انتشار بعدی در ۱۹ ژانویه ۲۰۲۳ منتشر شود.

اروپا مرکز خوبی برای توسعه جهانی ارزهای دیجیتال بوده است و اعلام جلسه سیاست پولی رویداد مهمی در تعیین موفقیت آینده این صنعت در منطقه خواهد بود. تاثیر بر قیمت کریپتو به تصمیمات توسعه اقتصادی بستگی دارد. اگر یک استراتژی سیاست پولی فشرده یا انقباضی اتخاذ شود، نتیجه مثبتی برای ارز دیجیتال نخواهد داشت.

چندین رای دهنده FOMC در آمریکا سخنرانی خواهند کرد

هشت جلسه نشست کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) به طور منظم در سال وجود دارد. دستور کار این نشست‌ها بررسی شرایط اقتصادی و مالی است. شناسایی موضع مناسب سیاست پولی و ارزیابی مجدد خطرات ناشی از اهداف بلندمدت آن یعنی ثبات قیمت و رشد اقتصادی پایدار از جمله مواردی است که در این جلسات بررسی می‌شوند. اگرچه ماهیت بیشتر ارزهای دیجیتال بی‌ثبات است، اما پیامد تغییر در مقررات دولتی بر هزینه و قیمت کریپتوها تأثیر می‌گذارد. اگر جلسه‌ای این هفته به محدود کردن هزینه‌ها تبدیل شود، تاثیر منفی در قیمت ارزهای دیجیتال خواهد داشت و نرخ بهره افزایش می‌یابد.

جمع بندی

رمز ارز

علیرغم این واقعیت که بسیاری از عوامل دیگر بر قیمت ارزهای دیجیتال تأثیر دارند، عوامل اقتصادی نیز از مهم‌ترین آنها هستند، زیرا تأثیر آن‌ها جهانی است. به طور کلی، به نظر می‌رسد امسال برای بازار ارزهای دیجیتال مناسب باشد، اما برای تصمیم گرفتن در مورد چشم انداز نهایی خیلی زود است.

سلب مسئولیت: سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و سایر عرضه‌ اولیه‌های آن‌ها (ICO)  بسیار پرخطر و گمانه زنی است. این مقاله توصیه‌ای از طرف اقتصاد آنلاین یا نویسنده به عنوان سیگنالی برای خرید یا فروش رمزارزها تلقی نمی‌شود. از آنجایی که موقعیت هر فردی منحصر به فرد است، همیشه باید قبل از تصمیم گیری مالی با یک متخصص واجد شرایط مشورت شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا