اقتصادی

پیش بینی قیمت دلار برای فردا ۱۲مرداد

قیمت دلار تا اواخر هفته پیش تحت تاثیر بالا رفتن انتظارات تورمی و ناامیدی معامله‌گران به حصول توافق، با سرعت زیاد مسیر صعودی را طی کرد و از مرز ۲۶هزار تومان هم فراتر رفت، اما از ابتدای هفته جاری به دلیل فروکش کردن جو افزایشی تغییر مسیر داد.

باتوجه به نبود سیگنال‌های افزایشی یا کاهشی، امروز هم قیمت دلار در محدوده روز گذشته یعنی ۲۵۴۵۰ تا ۲۵۶۵۰تومان نوسان دارد و آنطور که فعالان بازار ارز اظهار کرده‌اند، حجم خرید‌ها پایین آمده و احتمالا خریداران تا روی کار آمدن دولت جدید دست نگه خواهند داشت و بعد از انتقال دولت هم اگر همچنان خبری از برجام نباشد، بازار ارز همسو با انتظارات حرکت خواهد کرد.

البته از ابتدای هفته علاوه بر تاثیر انتظارات و کاهش حجم خرید‌ها، عوامل دیگری هم در پایین آمدن قیمت دلار موثر بوده است؛ کاهش قیمت دلار هرات به دلیل کم شدن میزان تقاضای ارز در این بازار و توقف روند صعودی درهم و افت نرخ این ارز به سطح ۷۰۰۰تومان باعث فروکش کردن انتظارات تورمی و بازگشت قیمت دلار تهران به محدوده فعلی شد.

حالا به گفته معامله‌گران فنی، چنانچه قیمت درهم تا ۶۸۰۰تومان کاهش یابد شرایط برای شکست کانال ۲۵هزار تومان برای دلار فراهم خواهد شد و درمقابل، نوسان این ارز بالای سطح ۷۰۰۰تومان سیگنالی برای عبور دلار از مرز ۲۶هزار تومان خواهد بود.

در این میان نگاهی به روند معاملات پشت‌خطی و نوسان جزیی قیمت دلار در این بازار هم نشان می‌دهد که فعلا انتظارات تورمی پایین آمده و تمایلی برای افزایش خرید‌ها و بالا بردن قیمت دلار وجود ندارد و به نظر می‌رسد تا رسیدن خبر جدیدی از سمت وین، دلار در محدوده ۲۵۴۵۰ تا ۲۵۸۰۰تومان نوسان داشته باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا