ارز دیجیتال

کاردانو دوباره سومین رمزارز برتر می ‌شود؟

کاردانو با افزایش تقریباً ۱۲درصدی در ۲۴ ساعت گذشته در محدوده قیمتی ۰.۳۲ دلار معامله می‌شود. در هفته گذشته، این رمزارز بیش از ۲۹ درصد سود را ثبت کرد و به عنوان یکی از بهترین ارزهای دیجیتال برای این دوره شناخته شد. سایر رمزارزها به ویژه ۱۰ ارز برتر نیز شاهد اقدامات قیمتی مشابهی بودند.

 

کاردانو جایگاه بالاتری را در بین ۱۰ رتبه برتر از نظر ارزش بازار تصاحب خواهد کرد؟

 

با توجه به نام مستعار “کاردانوی صعودی” (Cardano bull)، این ارز دیجیتال قیمت پایینی دارد. این رمزارز همراه با سایر دارایی‌های ریسکی به دلیل شرایط سخت‌تر اقتصاد کلان و وضعیت نزولی بازار ارزهای دیجیتال آسیب دیده است. اما با وجود روند نزولی، این رمزارز یکی از بزرگترین ارزهای دیجیتال از نظر ارزش بازار باقی ماند و در حال حاضر در رتبه ۸ ام رمزارزهای برتر لیست شده است.

کاردانو

قیمت ADA با حرکت صعودی در نمودار روزانه. منبع: ADAUSDT در Tradingview.

کاردانو برای اولین بار در اواخر سال ۲۰۲۱، در اوج چرخه صعودی بازار ارزهای دیجیتال، وارد این رتبه بندی (رتبه سوم بازار رمزارزها از نظر ارزش بازار) شد. در آن زمان، شرکتی که پشت توسعه آن بود، یک سری پیشرفت‌ها و قابلیت‌های قراردادهای هوشمند را روی پلتفرم این پروژه عرضه کرد. این پیشرفت‌ها کاردانو را با برنامه‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi) سازگار کرد و آن را در صدر معیارها قرار داد. در نهایت با کمک‌های ماهانه توسعه‌دهندگان، اکوسیستم کاردانو شکوفا شد.

طبق گزارشی که NewsBTC دو هفته پیش ارائه داد و همانطور که در نمودار زیر مشاهده می‌شود؛ افزایش دیگری در فعالیت زنجیره‎ای کاردانو به ثبت رسید که به عنوان معیاری دیگر، از تز صعودی ADA پشتیبانی می‌کنند، زیرا به فرسودگی فروشنده‌ها پس از یک روند نزولی طولانی و انباشت قابل توجهی از سرمایه گذاران متوسط ​​تا بزرگ اشاره می‌کند.

کاردانو

قیمت کاردانو و تعداد آدرس‌های دارای موجودی ADA  با مقادیر مختلف. منبع: Santiment

در این باره، یک تحلیلگر مطرح از آینده ADA و پتانسیل آن برای مشاهده رشد بیشتر مطالب زیر را نوشت:

…من معتقدم که این همان جایی است که منصفانه به آن تعلق دارد. شبکههای اجتماعی ارزش یک رمزارز را هدایت می‌کنند و این ]کاردانو[ حداقل سومین جامعه بزرگ است. کاهش‌ قیمت‌های پی در پی به پایان می‌رسند و کاردانو جایگاه واقعی خود را به دست خواهد گرفت.

ممکن است کاردانو از رده ۱۰ رمزارز برتر خارج شود؟

از سوی دیگر، مخالفان ADA پیش‌بینی‌های سال ۲۰۲۳ خود را برای این رمزارز منتشر کردند. اریک وال (Eric Wall)، یک شخصیت مطرح در صنعت کریپتو، پیش‌بینی کرد که ADA در نهایت از بین ۱۰ رمزارز برتر از نظر ارزش بازار سقوط خواهد کرد.

جامعه کاردانو این پیش‌بینی را رد کرد. حتی برخی بر این باورند که ADA از گروه عمومی خارج می‌شود و وارد ۳ ارز دیجیتال برتر می‌شود. در حالی که دیگران انتظارات متفاوتی دارند و در حالی که در ADA صعودی می‌بینند، نوسانات در رتبه‌بندی را تصدیق می‌کنند. به عنوان مثال، یکی از کاربران توئیتر نوشته است:

“نمی‌توان وانمود کرد که این (موضوع کاردانو برای خروج از ۱۰ رده رمزارز برتر) امکان پذیر نیست. زیرا طوفان کامل توئیت‌های ایلان ماسک درباره دوج‌کوین، شراکت پالیگان با متا، برنامه‌های توسعه‌ای سولانا و غیره همه رمزارزهای برتر و مربوطه را قدرت می‌بخشند و آن‌ها را برای رسیدن به رتبه‌های برتر بازار در رقابت قرار می‌دهند. بنابراین بیشتر رمزارزهای برتر ممکن است به این جایگاه برسند”.

سلب مسئولیت: سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و سایر عرضه‌ اولیه‌های آن‌ها (ICO)  بسیار پرخطر و گمانه زنی است. این مقاله توصیه‌ای از طرف اقتصاد آنلاین یا نویسنده به عنوان سیگنالی برای خرید یا فروش رمزارزها تلقی نمی‌شود. از آنجایی که موقعیت هر فردی منحصر به فرد است، همیشه باید قبل از تصمیم گیری مالی با یک متخصص واجد شرایط مشورت شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا