اقتصادی

اونس طلا چند شد؟

به نقل از تسنیم، طلا در آستانه دومین افزایش قیمت ماهانه قرار دارد. بالا رفتن احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا تمایل برای خرید این فلز گرانبها را افزایش داده است.

به نقل از رویترز، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۸ درصد افزایش به ۲۰۴۰ دلار و ۱۴ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش ۰.۱۰ درصدی به ۲۰۵۹ دلار و ۳۰ سنت رسیده است.

در این بین، شاخص دلار تا بالاتر از ۱۰۳.۵۰ افزایش یافته، اما بدترین عملکرد ماهانه خود را طی یک سال گذشته داشته است. سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا هم بالا رفته، بطوری که سود اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه‌داری آمریکا از ۴.۲۴ به ۴.۳۲ رسیده است.

تحلیلگران عقیده دارند بالا رفتن ارزش دلار می‌تواند به ضرر طلا باشد. اما کاهش قیمت این فلز گرانبها تا ۲۰۱۵ و ۲۰۲۰ دلار خواهد بود و زمانی باید نگران بود که ارزش طلا به زیر ۲۰۰۰ دلار برسد.

تاجران ۸۰ درصد احتمال می‌دهند نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا تا ماه مه کاهش یابد. بنابراین پیش بینی می‌شود قیمت طلا در نیمه اول ۲۰۲۴ به یک رکورد جدید برسد.

تمرکز سرمایه‌گذاران در حال حاضر به اظهارات جروم پاول رئیس فدرال رزرو آمریکاست که قرار است در روز جمعه سخنرانی کند.

در میان سایر فلزات گرانبها قیمت نقره با ۰.۱۹ درصد افزایش به ۲۵ دلار و ۷۱ سنت رسید. پلاتین هم با یک افزایش ۰.۲۷ درصدی ۹۳۲ دلار و ۲ سنت معامله می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا