ارز دیجیتال

۸۴ درصد اختراعات ثبت شده بلاکچین توسط چین است!

چین از بازار ارزهای دیجیتال فاصله گرفته است. با این حال، دولت پکن از فناوری بلاک چین حمایت کرده است. این کشور در طول سال‌ها، استفاده از فناوری بلاک چین را به طور فعال ترویج کرده است، بنابراین درصد بالای وجود پتنت‌های بلاک چین در چین تعجب آور نیست.

رئیس جمهور شی جین پینگ همچنین نقش کلیدی در ترویج فناوری نوپای بلاک چین ایفا کرده است. در سال ۲۰۱۹، رئیس‌جمهور از شهروندان، شرکت‌های فناوری و ذینفعان اکوسیستم خواست تا فعالانه در این فناوری نوپا شرکت کرده و نوآوری ایجاد کنند، زیرا این فناوری نقشی کلیدی در آینده انقلاب صنعتی بعدی خواهد داشت.

شرکت های چینی ۴۴۳۵ پتنت بلاک چین را ظرف یک سال پس از تایید رئیس جمهور شی جین پینگ در صنعت بلاکچین ثبت کرده اند. طبق مطالعه دیگری، چین از سال ۲۰۱۵ تا ژوئن ۲۰۲۱ تقریباً ۶۰ درصد از درخواست های ثبت اختراع بلاک چین را در اختیار داشت و پس از آن ایالات متحده و کره جنوبی قرار دارند.

این رقم روز سه شنبه توسط وانگ جیانوی، معاون وزارت صنعت و فناوری اطلاعات منتشر شد.

به گزارش ساوت چاینا مورنینگ پست، در حالی که چین بیشترین تعداد درخواست های ثبت اختراع بلاک چین را به خود اختصاص داده است، نرخ تایید به طور قابل توجهی پایین است و تنها ۱۹ درصد از کل درخواست های ثبت شده تایید شده است.

نکته مهم دیگری که در اینجا باید به آن اشاره کرد این است که چین در تمرکززدایی چندان موفق عمل نکرده است، این اصلی است که فناوری بلاک چین بر آن استوار است. این امر در توسعه یوان دیجیتال کشور مشهود بود، جایی که بانک مرکزی ارز ملی دیجیتال را بر روی نسخه مدیریت شده یک بلاک چین با کنترل کامل بر عملکرد آن به جای استفاده از رویکرد شبکه توزیع شده توسعه داد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا