ارز دیجیتال

تاریخ سازی کاردانو؛ تولید بلاک کاردانو کاملا غیرمتمرکز شد

پلتفرم کاردانو با سپردن وظیفه تولید بلاک به جامعه خود، به نقطه عطف بزرگی در مسیر غیرمتمرکزسازی کامل دست یافت.

شرکت IOHK که توسعه‌دهنده بلاک چین کاردانو است، در تاریخ ۳۱ مارس با موفقیت توانست تولید بلاک در بلاک چین کاردانو را غیرمتمرکزسازی کند.

بدین ترتیب، شرکت IOHK دیگر هیچکدام از بلاک‌های شبکه کاردانو را تولید نمی‌کند و مسئولیت این امر کاملا به عهده جامعه کاردانو محول شده است.

این موضوع، نقطه مهمی در غیرمتمرکزسازی کامل کاردانو است که سرانجام، غیرمتمرکزسازی کامل سیستم نظارتی و شبکه را محقق خواهد ساخت. این موضوع بدان معنا است که جامعه کاردانو به طور کامل مسئولیت تمام جوانب توسعه و سلامت این بلاک چین را به عهده خواهد گرفت.

انتقال مسئولیت تولید بلاک توسط شرکت IOHK به جامعه کاردانو یک فرایند تدریجی بوده که طی ۷ ماه اخیر صورت گرفته است. این روند تدریجی غیرمتمرکزسازی به تیم توسعه‌دهندگان امکان داده است تا از بهینه‌سازی کل این فرآیند اطمینان حاصل کنند. اکنون کنترل و مدیریت تولید بلاک کاملا به شبکه‌ای از ۲۰۰۰ استخر استیکینگ محول شده است.

آپارنا جو (Aparna Jue) رییس بخش محصولات شرکت IOHK در این خصوص گفت:

از زمان عرضه به‌روزرسانی شلی (Shelley) در ماه جولای سال گذشته تاکنون، ما با جامعه اپراتورهای استخر استیکینگ همکاری کرده‌ایم تا اطمینان حاصل کنیم که انتقال مسئولیت تولید بلاک به صورت قابل پیش‌بینی و روان انجام شود این یک نقطه عطف کلیدی و مهم در توسعه کاردانو است، زیرا اولین مولفه انتقال کنترل شبکه به جامعه است. این امر یک فرایند است که تا پایان سال ادامه خواهد یافت. غیرمتمرکزسازی شبکه همتا به همتا و پیاده‌سازی ویژگی‌های پیشرفته نظارتی، قدم بعدی در چشم‌انداز ما در خصوص انتقال کنترل بلاک چین به جامعه کاردانو است. 

تعریف غیرمتمرکزسازی از نگاه IOHK

غیرمتمرکزسازی نکته اصلی در فلسفه و چشم‌انداز شرکت IOHK است. این شرکت، غیرمتمرکزسازی را در سه بخش مختلف تعریف می‌کند که عبارتند از: تولید بلاک، نظارت و شبکه.

استیکینگ مسیری را به کاربران ارائه می‌دهد تا در این پروتکل مشارکت کنند و به ایجاد بلاک‌ها بپردازند. شرکت IOHK اکنون به غیرمتمرکزسازی در تولید بلاک دست یافته است. برای مدیریت به‌روزرسانی‌ها و پروپوزال‌های بهبود شبکه نیز به غیرمتمرکزسازی نیاز است به طوری که شامل رای‌گیری جامع و عادلانه از جانب کاربران باشد. شبکه نیز به صورت پروتکل‌ها و زیرساخت فیزیکی باید غیرمتمرکز شود. هنگامی که این سه عامل محقق شود می‌توان گفت که بلاک چین به غیرمتمرکزسازی کامل دست یافته است.

گواه اثبات سهام

شرکت IOHK اولین نهادی بود که به ارائه و تعریف زیرساخت گواه اثبات سهام (PoS) پرداخت و در تاریخ ۲۱ آگوست ۲۰۱۷ مقاله‌ای در خصوص سیستم PoS خود به اسم اوروبوروس (Ouroboros) منتشر کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا