ارز دیجیتال

پرداخت خودکار قبوض از طریق کیف پول های رمزارز

در یک پست وبلاگی در ۲۰ دسامبر، تیم ارز دیجیتال ویزا راه حلی را پیشنهاد کرد که به ارائه دهندگان این امکان را می دهد تا به طور خودکار وجوه را از کیف پول های رمزارز مبتنی بر اتریوم کاربران خارج کنند، بدون اینکه کاربر مجبور شود به صورت دستی هر تراکنش را امضا کند.

پرداخت خودکار قبوض در دنیای بانکداری سنتی رایج است و به کاربران این امکان را می دهد که به برخی از ارائه دهندگان خدمات اجازه دهند از حساب های بانکی انتخابی خود برای پرداخت قبوض مانند اشتراک نتفلیکس یا قبض تلفن ماهانه استفاده کنند.

ویزا گفت که چنین مکانیزمی برای دارندگان کیف پول‌های خودسرپرست رمزارز امکان‌پذیر نیست و اشاره کرد که پرداخت‌های قابل برنامه‌ریزی خودکار که پرداخت‌ها را از حساب کاربر در فواصل زمانی تکراری انجام می‌دهند نیازمند کار مهندسی هستند.

این پیچیدگی به این دلیل است که در کیف پول‌های خودسرپرست، کاربر تنها فردی است که کلیدهای خصوصی را کنترل می‌کند، به این معنی که باید به صورت دستی تراکنش‌ها را امضا کنند، زیرا قرارداد هوشمند نمی‌تواند به تنهایی معاملات را آغاز کند.

ویزا در بخش فنی خود گفت که پرداخت‌های مکرر خودکار از طریق کریپتو از طریق نوع جدیدی از کیف پول خودسرپرست به نام حساب‌های قابل واگذاری یا (delegable accounts) که بر اساس مفهوم انتزاع حساب یا Account Abstraction) )(AA) است، امکان‌پذیر است.

ویتالیک بوترین، یکی از بنیانگذاران اتریوم، این مفهوم را در سال ۲۰۱۵ مطرح کرد که اساساً به کیف پول های مبتنی بر اتریوم و قراردادهای هوشمند اجازه می دهد تا در یک حساب واحد در میان موارد استفاده دیگر ترکیب شوند.

تیم ویزا می گوید یک کیف پول یا حساب قابل واگذاری مبتنی بر AA می تواند مانند قراردادهای هوشمند عمل ‌کنند، به این معنی که افراد می‌توانند تراکنش‌ها را بدون امضا برای شروع هر تراکنش برنامه‌ریزی کنند. این برنامه به کاربر اجازه می‌دهد دستورالعمل پرداخت قابل برنامه‌ریزی را تنظیم کند که می‌تواند وجوه را به‌طور خودکار از یک حساب کیف پول خودسرپرست به حساب دیگری در فواصل زمانی تکراری، بدون نیاز به مشارکت فعال کاربر ارسال کند.

این پیشنهاد بخشی از تحقیقات گسترده‌تر این شرکت دوستدار رمزارز در زمینه راه‌های جدید برای نوآوری بلاک چین و کار بر روی الزامات کدگذاری شده در تراکنش‌های اتریوم است.

تیم توسعه کریپتو ویزا اذعان می‌کند که پرداخت‌های خودکار را می‌توان به راحتی از طریق کیف‌پول‌هایی که توسط طرف‌های دیگر مانند صرافی‌ها میزبانی می‌شوند انجام داد. البته این بدان معناست که کاربر باید به این صرافی های متمرکز اعتماد داشته باشد که وجوه آنها توسط یک شخص ثالث مدیریت ‌شود و با توجه به ورشکستگی سریالی صرافی و پلتفرم های رمزارز در سال ۲۰۲۲ انجام این کار ریسک بزرگی است.

 پست وبلاگی تیم توسعه رمزارز ویزا همچنین نشان می‌دهد که کیف پول خودسرپرست از نوع حساب‌های قابل واگذاری (AA) به عنوان بخشی از چندین پیشنهاد بهبود اتریوم (EIPs) در طول سال‌ها پیشنهاد شده، اما در نهایت به دلیل دشواری در اجرای آن انجام نشده است.

تیم ویزا اظهار داشت که قبلاً حساب‌های قابل واگذاری خود را با موفقیت در یک زنجیره خصوصی از طریق راه حل مقیاس‌پذیری لایه دوم StarkNet امتحان کرده است.

به این ترتیب، تیم ویزا نتیجه می‌گیرد که پرداخت‌های خودکار با توجه به اینکه توانسته است حساب‌های قابل واگذاری را در StarkNets پیاده‌سازی کند، دور از دسترس نیست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا