اقتصادی

پیش بینی آینده قیمت طلا و سکه

بازار طلا در چند روز اخیر هم نوسانات خود را داشت.

انس طلا در هفته گذشته تا محدوده ۱۷۷۳ کاهش داشت ولی در انتهای معاملات روز جمعه در محدوده ۱۷۹۲ بسته شد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در تشریح آخرین وضعیت بازار طلا و سکه گفت: در یک ماه گذشته در بازارهای جهانی حدود ۴۸ تا ۵۰ دلار افزایش میانگین انس طلا را داشتیم.

بذرافشان افزود: همچنین نوسانات قیمت ارز، عامل مهم افزایش یا کاهش قیمت طلا است. بخش دیگر هم بحث عرضه و تقاضا است. در این یک ماه گذشته تقاضا بین ۲ تا ۳ درصد افزایش داشته که طبیعی بوده است و در کل بازار روال عادی خودش را طی می کند.

او ادامه داد: با توجه به این که قیمت ها افزایش داشته و این قیمت ها نامتعارف و به عقیده من کاذب است، بنابراین توصیه ما به هموطنان این است که فعلا به بازار ورود نکنند و هنگامی که قیمت ها به یک ثبات یک ماهه و نسبی رسید برای خرید اقدام کنند.

وی افزود: با توجه به این که سکه در کانال ۱۹ میلیون است و با افزایش قیمت رو به رو هستیم و این قیمت نسبت به انس جهانی بالا است و همچنین حباب سکه زیاد است، مردم مدیریت کنند و کمتر به این بازار وارد شوند.

گاها در این بازارها دیده شده که قیمت به اوج رسیده اما بعد روند کاهشی داشته است.

وی در انتها به این نکته اشاره کرد که بازار بعد از حدود یک ماه جایگاه قیمت خودش را نشان می دهد.

این افزایش قیمت موقت است که البته به رویکرد های دولت هم بر می‌گردد.

اگر بانک مرکزی در قیمت ارز مداخله کند و بتواند بازارهای داخلی را تحت کنترل خودش بگیرید می‌تواند نقش مهمی در ثبات و کاهش قیمت داشته باشد.

دیروز یکشنبه ۲۷ آذر سکه تمام بهار آزادی طرح جدید ۱۸.۳۸۰.۰۰۰ تومان، نیم سکه ۱۱.۹۰۰.۰۰۰، ربع سکه ۹.۲۰۰.۰۰۰ و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۱.۷۵۹.۰۷۶ معامله شد

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا