ارز دیجیتال

پیش بینی قیمت اتریوم تا سال ۲۰۳۰

 به گزارش analyticsinsight اتریوم یک رمزارز محبوب است که در سال ۲۰۱۵ ایجاد شد. اتریوم از نظر ارزش بازار دومین ارز دیجیتال بزرگ است و در سال گذشته روند صعودی چشمگیری داشت و در نوامبر ۲۰۲۱ به ۴۸۰۰ دلار رسید. در حالی که قیمت ها از آن زمان تاکنون کاهش یافته است، بسیاری از سرمایه گذاران خوشبین هستند که اتریوم می تواند افزایش قابل توجه دیگری مانند آنچه در سال ۲۰۲۱ یا حتی بیشتر از آن مشاهده شد، تجربه کند.

در این مقاله، پیش‌بینی قیمت اتریوم بر اساس تاریخچه موفقیت آن و پتانسیل اتریوم برای رشد در آینده ارائه خواهد شد.

پیش‌بینی قیمت اتریوم برای سال‌های ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۵

مانند سایر رمزارزهای بازار، اتریوم در سال جاری افت قابل توجهی را تجربه کرده است. اتریوم سال را نزولی آغاز کرد و تا این لحظه در یک روند نزولی ثابت بوده است. در زمان نوشتن این گزارش، اتریوم در کانال هزار و ۲۰۰ دلاری معامله می‌شود.

علیرغم روند نزولی، انتظارات زیادی برای اتریوم در سال ۲۰۲۲ و در طول چند سال آینده وجود دارد.

پیش‌بینی قیمت اتریوم در سال ۲۰۲۲: اتریوم احتمالا به روند کاهشی خود ادامه می‌دهد؛ زیرا سطح حمایتی هزار دلاری اخیرا شکسته شده است. پس از فروش قابل توجه شش ماهه، اتریوم و بازار گسترده تر ارزهای دیجیتال می توانند به پایین ترین سطح خود برسند.

اگر زمانی که سرمایه‌گذاران در طول این افت خرید کنند، بازگشتی به وجود بیاید، این احتمال وجود دارد که اتریوم سال جاری را با قیمت ۱۵۰۰ دلار به پایان برساند.

پیش‌بینی قیمت اتریوم در سال ۲۰۲۳: اگر بهبودی در اقتصاد جهانی صورت نگیرد و تورم کاهش یابد، اتریوم می‌تواند با مقاومت قابل توجهی در ۱۵۰۰ دلار مواجه شود. با این حال، اگر اتریوم بتواند این مقاومت را پشت سر بگذارد، احتمال آن وجود دارد که در سال ۲۰۲۳ به راحتی با ۲۵۰۰ دلار یا بیشتر معامله شود.

پیش بینی قیمت اتریوم در سال ۲۰۲۴: این سال، زمان هاوینگ بعدی بیت کوین است. همانطور که در طول هاوینگ های قبلی بیت کوین اتفاق افتاد، نصف شدن پاداش استخراج بیت کوین می تواند یک روند صعودی دیگر در بازار را ایجاد کند. این امر می‌تواند باعث شود که اتریوم به راحتی از بالاترین سطح خود یعنی ۴۸۰۰ دلار عبور کند و احتمالاً تا سال ۲۰۲۴ با قیمت ۶۰۰۰ دلار یا بیشتر معامله شود.

پیش‌بینی قیمت اتریوم در سال ۲۰۲۵: انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۵، اتریوم به‌عنوان روشی از قراردادها و پلتفرم‌های NFT توسط چندین کسب‌وکار در سطح جهان پذیرفته شود. این موضوع می تواند باعث شود اتریوم تا پایان سال ۲۰۲۵ کانال ۱۰ هزار دلاری را آزمایش کند.

تاریخچه قیمت اتریوم

آیا اتریوم در حال حاضر ارز دیجیتال خوبی برای خرید است؟ اتریوم در چند سال اخیر رشد قابل توجهی داشته است و جای تعجب نیست که سرمایه‌گذاران روی این ارز دیجیتال به طور چشمگیری حساب کرده باشند.

پس از یک دوره طولانی رکود در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹، اتریوم پس از هاوینگ بیت کوین در سال ۲۰۲۰ شتاب بیشتری گرفت. اتریوم یکی از معدود مواردی بود که در همان اوایل شتاب به دست آورد. تا پایان سال ۲۰۲۱، اتریوم ۲۰۰ درصد از بالاترین سطح خود در سال ۲۰۱۷ افزایش داشت.

بنابراین، اتریوم چیست و چگونه آغاز به کار کرد؟ اتریوم در سال ۲۰۱۳ توسط ویتالیک بوترین ایجاد شد که این شبکه را با قابلیت قرارداد هوشمند و پول دیجیتال توسعه داد. با این حال، اتریوم به طور رسمی در سال ۲۰۱۵ وارد بازار شد. این پلتفرم به افراد اجازه می دهد تا برنامه های غیرمتمرکز (Dapps) بسازند که می توانند برای پرداخت های جهانی یا میزبانی برنامه استفاده شوند. در بلاک چین اتریوم، توکن های متعددی وجود دارد که بسیار موفق بوده اند و اهمیت اتریوم را در اکوسیستم ارزهای دیجیتال تقویت کرده اند.

از نظر قیمت، اتریوم از زمانی که راه‌اندازی شد، تقریباً مانند سایر ارزهای دیجیتال، روند صعودی در پیش گرفت. هنگامی که اتریوم در سال ۲۰۱۵ راه اندازی شد، افزایش قیمت را تجربه کرد، سپس در محدوده ای برای مدت باقی مانده سال معامله شد. با این حال، اتریوم در ژانویه ۲۰۱۶ وارد بازار صعودی شد و در مارس ۲۰۱۶ به ۱۵.۲۰ دلار رسید.

با این حال، همانطور که معمولا در بازار رمزارزها اتفاق می‌افتد، این افزایش با یک اصلاح بزرگ دنبال شد که اتریوم بیش از ۵۰ درصد از ارزش خود را از دست داد. تا پایان سال ۲۰۱۶، اتریوم با قیمت ۸ دلار معامله می شد.

در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ قبل از شروع روند صعودی ارزهای دیجیتال در سراسر بازار در آوریل ۲۰۱۷، یک تثبیت قیمتی وجود داشت. رالی آوریل ۲۰۱۷ بسیار قوی بود و در پایان ماه، اتریوم با قیمت ۵۳ دلار معامله می شد. این روند ادامه یافت و در ژانویه ۲۰۱۸ به اوج خود رسید، زمانی که اتریوم به ۱۵۰۰ دلار رسید.

همانند دوره‌های قبلی افزایش قیمت ارزهای دیجیتال، اتریوم در اواخر ژانویه ۲۰۱۸ وارد بازار نزولی شد. روند نزولی به مدت دو سال ادامه داشت و در سال ۲۰۲۰، زمانی که قرنطینه‌ها اعلام شد، اتریوم به ۹۷ دلار کاهش یافت. با این حال، این اصلاح شدید در مارس ۲۰۲۰ کوتاه مدت بود. اتریوم در آوریل ۲۰۲۰ بهبودی V شکل داشت و تا سپتامبر ۲۰۲۰ با قیمت ۴۸۱ دلار معامله می شد.

تا نوامبر ۲۰۲۰، شتاب قیمت اتریوم سپس وارد فاز تثبیت شد. موج جدیدی از خرید چشمگیر باعث شد که اتریوم وارد یک رالی صعودی شود که باعث شد در نوامبر ۲۰۲۱ به بالاترین حد خود یعنی ۴۸۰۰ دلار برسد.

پس از این که اتریوم در نوامبر ۲۰۲۱ به بالاترین سطح خود یعنی ۴۸۰۰ دلار دست یافت، مانند همه ارزهای دیجیتال دیگر، وارد روند نزولی شد که در بیشتر طول سال ۲۰۲۲ ادامه داشت.

مرور تاریخچه قیمت اتریوم از زمان عرضه تا به امروز:

ایجاد اتریوم در سال ۲۰۱۳ آغاز شد، اما اتریوم در سال ۲۰۱۵ وارد بازار شد.

پس از افزایش قیمت اولیه، اتریوم برای بخش قابل توجهی از سال ۲۰۱۵، ثبات قیمتی را تجربه کرد.

اتریوم در ابتدای سال ۲۰۱۶ وارد بازار صعودی شد و تا ماه مارس ۱۶۰۰ درصد افزایش یافت.

اتریوم در سال ۲۰۱۷ روند صعودی در پیش گرفت و در ژانویه ۲۰۱۸ به ۱۵۰۰ دلار رسید.

اتریوم در سال ۲۰۱۸ وارد بازار صعودی چند ساله شد و در مارس ۲۰۲۰ به پایین ترین سطح خود یعنی ۹۷ دلار رسید.

پس از هاوینگ بیت کوین در آوریل ۲۰۲۰، اتریوم وارد بازار صعودی شد.

در طول روند صعودی بازار در سال ۲۰۲۰، اتریوم در نوامبر ۲۰۲۱ به ۴۸۰۰ دلار رسید.

اتریوم در دسامبر ۲۰۲۱ وارد بازار نزولی شد و همچنان پایین‌تر از اوج قیمتی خود معامله می‌شود.

پیش بینی قیمت اتریوم در سال ۲۰۲۲

بازار رمزارزها ماهیتی پرنوسان دارد و از این رو پیش‌بینی را سخت می‌کند. با سرمایه‌گذاری در بازار رمزارزها، ممکن است سرمایه شما حتی تا ۸۰ درصد کاهش یابد. اما دانستن اینکه ریسک وجود دارد به این معنی است که می‌توانیم اقدامات احتیاطی را انجام دهیم و خود را بر این اساس آماده کنیم. تسلط بر بازارهای صعودی و نزولی ارزهای دیجیتال می تواند برای معامله گران ارزهای دیجیتال کاملاً سودآور باشد.

چیزی جز روند قیمتی اتریوم این بررسی را تایید نمی کند. اتریوم از کمتر از ۱۰۰ دلار در اوایل سال ۲۰۲۰ به بالاترین قیمت خود یعنی ۴۸۰۰ دلار در نوامبر ۲۰۲۱ رسید.

یک اصلاح قیمتی در دسامبر ۲۰۲۱ انجام شد و اتریوم در بخش قابل توجهی از سال ۲۰۲۲ در یک بازار نزولی پایدار قرار داشت. با توجه به اینکه انتظار می‌رود اقتصاد جهانی در سال ۲۰۲۳ وارد رکود شود، احتمال این وجود دارد که قیمت اتریوم در بخش قابل توجهی از بازار در رکود باقی بماند.

با این حال، اگر سرمایه‌گذاران بیشتری این تصور را داشته باشند که اتریوم به پایین‌ترین حد خود رسیده است، در این صورت می‌توانیم در طول سال شاهد بازگشت مجدد باشیم. با این فرض است که پیش‌بینی قیمت اتریوم ما برای سال ۲۰۲۲ چیزی بین ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار است.

تعدادی از عوامل کلیدی وجود دارد که می تواند اتریوم را چنین تقویت کند. یکی از آنها ارتقاء شبکه اتریوم، به ویژه انتقال به اتریوم ۲.۰ است. انتظار می رود این ادغام در آگوست ۲۰۲۲ اتفاق بیفتد و مزایای زیادی برای اتریوم داشته باشد.

اولین مورد این است که تراکنش های اتریوم را بسیار ارزان تر از امروز می کند. این موضوع می تواند باعث شود که توسعه دهندگان بیشتری به اتریوم به عنوان بلاک چین مورد علاقه خود برای راه اندازی Dapps روی بیاورند. از آنجایی که این به معنای استفاده بیشتر از اتریوم است، می تواند تأثیر مثبتی بر قیمت داشته باشد.

سپس موضوع توکنومیکس اتریوم وجود دارد. با انتقال به اتریوم ۲.۰، توکنومیکس اتریوم بیشتر انقباضی خواهد بود. این بدان معناست که تقاضای جدید تعداد کمتری از توکن ها را در بازار دنبال خواهد کرد. این تأثیر می تواند شتاب صعودی برای اتریوم در آینده افزایش یابد.

انتظار می‌رود این دو عامل، پیش بینی قیمت اتریوم را تا پایان سال به حداقل ۲۰۰۰ دلار برساند.

پیش بینی قیمت اتریوم در سال ۲۰۲۳

عوامل زیادی وجود دارد که می‌تواند بر قیمت اتریوم تأثیر بگذارد، اما همه اینها به میزان استقبال گسترده اتریوم بستگی دارد. هرچه افراد بیشتری از این ارز دیجیتال استفاده کنند و به عملکرد آن برای کسب و کار یا زندگی شخصی خود وابسته باشند، قیمت آن بالاتر خواهد رفت.

به همین دلیل، اگر انتقال به اتریوم ۲.۰ در سال ۲۰۲۲ موفقیت آمیز باشد، پیش بینی قیمت اتریوم ۲.۰ ما برای سال ۲۰۲۳ بین ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ دلار است.

علاوه بر انتقال به اتریوم ۲.۰، بسیاری از عوامل دیگر وجود دارند که در پی آن اتریو می‌تواند کانال ۳۰۰۰ دلاری را در طول سال ۲۰۲۳ دوباره آزمایش کند. یکی از آنها افزایش بالقوه NFTها در بستر اتریوم ۲.۰ است.

گسترش سریع بازار NFT در سال های اخیر با میزان بی سابقه ای از تولید ثروت همراه بوده است. NFT هایی وجود داشته اند که به قیمت بیش از ۱۰ میلیون دلار فروخته شده‌اند. انتظار می‌رود این روند به جذب سرمایه‌گذاران جدید ادامه دهد و می‌تواند نقشی در افزایش قیمت اتریوم ایفا کند.

پس از فروش گسترده ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۲، احتمال این وجود دارد که تا سال ۲۰۲۳، بازار به پایین ترین سطح خود برسد. این امر همراه با پیشرفت‌های درون بلاک چین اتریوم نیز می‌تواند به حرکت مثبت قیمت اتریوم اضافه کند.

پیش بینی قیمت اتریوم در سال ۲۰۲۴

همانطور که پیش از این ذکر شد، سال ۲۰۲۴ سال هاوینگ بعدی بیت کوین است. اگر اتفاقات قبلی هاوینگ بیت کوین رخ دهد، این احتمال وجود دارد که کل بازار ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۴ صعودی شود. به این ترتیب، پیش‌بینی قیمت اتریوم برای سال ۲۰۲۴ این است که اتریوم از بالاترین حد خود در سال ۲۰۲۱ عبور کند و سال را با ۶۰۰۰ دلار به پایان برساند.

پیش بینی قیمت اتریوم در سال ۲۰۲۵

همانطور که در بازارهای صعودی قبلی اتفاق افتاد، رالی های صعودی بیت کوین یک سال پس از شروع هاوینگ به اوج خود می رسد. بنابراین، اگر یک روند صعودی در سال ۲۰۲۴ شروع شود، احتمال این وجود دارد که تا سال ۲۰۲۵ ادامه یابد.

اگر به اتفاقات بعد از هاوینگ پیشین توجه کنیم، این احتمال وجود دارد که قیمت اتریوم در سال ۲۰۲۵ به ۱۰ هزار دلار برسد. این یک احتمال وجود دارد زیرا، علاوه بر هاوینگ، انتظار می‌رود اتریوم در راه‌اندازی Dapps بیشتر از همیشه مورد استفاده قرار گیرد.

پیش بینی قیمت اتریوم در سال ۲۰۲۶

با توجه به آنچه در هاوینگ های قبلی بیت کوین اتفاق افتاده است، قیمت رمزارزها ممکن است در سال ۲۰۲۶ یک اصلاح قیمتی بزرگ را تجربه کند. اصلاحات قبلی پس از هاوینگ، شاهد کاهش ۹۰ درصدی ارزهای دیجیتال بوده است. با این حال، ممکن است تغییری در هاوینگ بیت کوین در سال ۲۰۲۶ رخ دهد.

بخشی از دلیل اینکه بازار ارزهای دیجیتال با نوسانات شدید قیمت مواجه می شود این است که هنوز یک بازار کوچک است. کل سرمایه بازار کریپتو از شرکت هایی مانند اپل یا آمازون کمتر است. این بدان معناست که اقدامات چند سرمایه‌گذار عمده بازار می تواند تأثیر نامطلوبی بر قیمت داشته باشد.

با این حال، اگر رشد رمزارزها در دهه گذشته اتفاقی بوده باشد، احتمال اینکه بازار در ۵ سال آینده چندین برابر شود، وجود دارد. به این ترتیب، بازار احتمالاً نسبت به چند سال گذشته نوسانات کمتری خواهد داشت. به همین دلیل، پیش‌بینی می‌شود قیمت اتریوم در سال ۲۰۲۶ به حدود ۸۰۰۰ دلار برسد.

پیش بینی قیمت اتریوم در سال ۲۰۲۷

پس از یک روند صعودی در سال ۲۰۲۵ و اصلاح قیمت در سال ۲۰۲۶، سال ۲۰۲۷ می تواند سال تثبیت بازار ارزهای دیجیتال باشد. با این حال، به دلیل توکنومیک تورم‌زدایی اتریوم و پذیرش رو به رشد، اتریوم می‌تواند در سال ۲۰۲۷ شاهد پیشرفت‌های قابل توجهی باشد. به همین دلیل، پیش‌بینی قیمت اتریوم برای سال ۲۰۲۷ بین ۸۰۰۰ تا ۹۲۰۰ دلار است.

پیش بینی قیمت اتریوم در سال ۲۰۲۸

هاوینگ بعدی بیت کوین در سال ۲۰۲۸ اتفاق می افتد و انتظار می رود روند صعودی دیگری برای ارزهای دیجیتال ایجاد کند. با افزایش پذیرش ارزهای دیجیتال، پیش‌بینی قیمت اتریوم ما برای سال ۲۰۲۸ ۱۱۰۰۰ دلار است.

پیش بینی قیمت اتریوم در سال ۲۰۲۹

سال ۲۰۲۹ می تواند سالی باشد که بازار صعودی ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۸ به اوج خود می رسد. با افزایش پذیرش اتریوم، اتریوم در این سال می‌تواند به ۱۵ هزار دلار برسد.

پیش بینی قیمت اتریوم در سال ۲۰۳۰

در این مرحله، ارزهای دیجیتال به جریان اصلی تبدیل شده‌اند و چندین میلیارد اپلیکیشن روی بلاک چین اتریوم در حال اجرا هستند. در این زمان، توکن سوزی اتریوم سرعت گرفته است، به این معنی که تقاضا اکنون تعداد کمتری از توکن‌ها را دنبال می‌کند. نتیجه می تواند این باشد که اتریوم به راحتی قیمت های بالای ۲۰۰۰۰ دلار را تا پایان سال ۲۰۳۰ آزمایش کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا