ارز دیجیتال

بیت کوین برای صعود فقط به این سیگنال نیاز دارد!

علیرغم اینکه بسیاری از افراد علاقه‌مند به کاهش قیمت بیت کوین در این چرخه نزولی به محدوده ۱۲۰۰۰ دلار یا کمتر هستند، دیدگاه برخی از کارشناسان نسبت به چشم انداز بیت کوین نزولی نیست.

همچنین علیرغم کاهش بیش از ۷۰ درصدی قیمت بیت کوین نسبت به بالاترین قیمت خود، دارندگان بلندمدت همچنان در برابر تمایل به فروش مقاومت می کنند.

در عین حال، دارندگان کوتاه مدت بیت کوین در این بازار نزولی بیشترین آسیب را دیدند.

دیوید پوئل معتقد است تنها معیاری که بازار برای صعود قیمت به آن نیاز دارد، افزایش فعالیت همه جانبه انواع سرمایه گذاران در شبکه است.

 دیوید پوئل افزود: سه عامل مهم که برای یک بازار صعودی بیت کوین مورد نیاز است عبارت است از: ۱- رفتار سرمایه گذاران بلندمدت، ۲- میزان ضررهای سرمایه گذارن کوتاه مدت، ۳- فعالیت همه جانبه انواع سرمایه گذاران در شبکه.

از نظر دیوید پوئل دو عامل اول اکنون به اوج خود رسیده، اما عامل سوم هنوز با سطح تاثیرگذار خود فاصله دارد.

بیت کوین در زمان نگارش این مقاله در محدوده ۱۶۷۰۰ دلار معامله می‌شود.

بیت کوین برای صعود فقط به این سیگنال نیاز دارد!

نمودار ۱ ساعته بیت کوین

آیا این چرخه مانند چرخه های دیگر است؟

تحلیلگری با نام  Dilution-proof عقیده دارد بیت کوین در حال تکرار چرخه های قبلی خود است. او با به اشتراک گذاشتن نمودار شاخص MVRV-Z در توییتر خود به این موضوع پرداخت.

شاخص MVRV-Z بیت کوین به سنجش این موضوع می‌پردازد که قیمت بیت کوین نسبت به «ارزش عادلانه» خود تا چه حد بیشتر یا کمتر است. این شاخص از اطلاعات مرتبط با ارزش بازار و قیمت واقعی (Realized Price) و همچنین انحراف معیار استفاده می‌کند تا یکی از کارآمدترین ابزارهای پیش‌بینی کف یا اوج قیمت را ایجاد کند.

در حال حاضر شاخص MVRV-Z، به پایین ترین سطح خود رسیده است و هر موقع که به این سطح رسیده بود شاهد به پایان رسیدن بازار نزولی بیت کوین بوده ایم.

بیت کوین برای صعود فقط به این سیگنال نیاز دارد!

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا