ارز دیجیتال

اصلاح قیمت بیت کوین؛ قیمت BTC به کدام سمت در حال حرکت است؟

قیمت بیت کوین پس از دستیابی به محدوده ۴۵۳۰۰ دلار نتوانست این مقاومت را رد کند و با اصلاح روبرو شد.

به نقل از Newsbtc، قیمت بیت کوین در برابر دلار آمریکا، بیش از محدوده مقاومت ۴۰۰۰۰ دلار افزایش یافت و پیش از شروع اصلاح قیمت، محدوده ۴۵۰۰۰ دلار را نیز آزمایش کرد. قیمت بیت کوین درحال حاضر در محدوده ۴۳۵۰۰ دلار و میانگین متحرک ۱۰۰ ساعته معامله می‌شود.

در نمودار ساعتی قیمت بیت کوین، خط روند صعودی قیمت در سطح حمایتی ۴۴۵۰۰ دلار شکسته شد. طبق داده های کراکن، پس از این موضوع، BTC در حال اصلاح قیمت خود است و تریدرها در حوالی ۴۳۵۰۰ دلار در حال معامله هستند.

قیمت بیت کوین همچنان تحت حمایت باقی می‌ماند؟

قیمت بیت کوین پس از افزایش قیمت اتریوم، روند صعودی را قدرتمند و بالای سطح مقاومت ۴۰۰۰۰ دلار آغاز کرد. BTC سپس قیمت ۴۱۲۰۰ دلار را پشت سر گذاشت و وارد محدوده مثبت شد.

در مرحله بعدی مقاومت ۴۲۰۰۰ دلار شکسته شد و قیمت، بالای میانگین متحرک ساده ۱۰۰ ساعته بسته شد. در نهایت قیمت از ۴۳۵۰۰ دلار عبور کرد. بیت کوین مقاومت ۴۵۰۰۰ را نیز آزمایش کرد و تا ۴۵۳۹۹ دلار نیز بالا رفت.

سپس با اصلاح نزولی در محدوده قیمتی ۴۵۰۰۰ دلار و کمتر از آن مواجه شد. حمایت‌ها در محدوده ۴۴۰۰۰ دلار قوی نبود و بیت کوین پایین تر از این سطح معامله شد و همچنین در نمودار ساعتی بیت کوین قیمت پایین‌تر رفت و به نزدیکی سطح حمایت ۴۳۵۰۰ دلار رسید.

قیمت بیت کوین زیر سطح اصلاح فیبوناچی ۲۳.۶ درصد معامله شد و بین پایین‌ترین قیمت یعنی ۳۷۳۶۵ دلار و بالاترین قیمت یعنی ۴۵۳۳۹ دلار در نوسان بود. هم‌اکنون قیمت در محدوده حمایتی ۴۳۰۰۰ دلار قرار دارد، محدوده مقاومت اولیه به نزدیک ۴۴۰۰۰ دلار رسیده است و اولین مقاومت کلیدی و اصلی نزدیک به ۴۵۰۰۰ دلار است.

بنابراین اگر محدوده مقاومت کمی از ۴۵۰۰۰ دلار بالاتر برود، ممکن است باعث افزایش قیمت دیگری شود. مقاومت عمده بعدی احتمالا نزدیک به ۴۶۵۰۰ دلار خواهد بود و اگر افزایش قیمت اتفاق بیفتد قیمت می‌تواند به حدود ۴۸۰۰۰ دلار هم برسد.

آیا کاهش قیمت بیت کوین رخ می‌دهد؟

اگر بیت کوین نتواند از سطح مقاومتی ۴۴۰۰۰ دلار و ۴۵۰۰۰ دلار عبور کند، احتمالا روند نزولی جدیدی آغاز می‌شود. حمایت اولیه در روند نزولی نیز در محدوده ۴۳۰۰۰ دلار خواهد بود.

اولین حمایت عمده هم اکنون در محدوده ۴۲۰۰۰ دلار و میانگین متحرک ساده ۱۰۰ ساعته است. محدوده حمایت اصلی نیز در سطح ۴۱۲۰۰ دلار قرار دارد. این محدوده نزدیک به سطح فیبوناچی اصلاحی ۵۰ درصد و بین سطح پایین ۳۷۳۶۵ دلار و سطح بالای ۴۵۳۳۹ دلار نوسان داشته است.

شاخص‌های فنی قیمت بیت کوین

سرعت روند اندیکاتور مک‌دی MACD در منطقه صعودی به آرامی در حال کاهش است.

شاخص RSI بیت کوین کمتر از سطح ۵۰ است

سطوح حمایتی عمده: ۴۲۰۰۰ دلار و به دنبال آن ۴۱۲۰۰ دلار

سطوح مقاومتی عمده: ۴۴۰۰۰ دلار و به دنبال آن ۴۴۵۰۰ و ۴۵۰۰۰ دلار

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا