مسکن

روند تورم مسکن کاهشی است

مهرداد بذرپاش با بیان این‌که واگذاری زمین‌های ملی در روستاهای همجوار شهرها به صورت ۹۹ ساله و با پرداخت تسهیلات ساخت در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت، اظهار کرد: تامین زمین در قالب حمایت از طرح جوانی جمعیت به صورت گسترده در کشور انجام می شود. واگذاری این زمین ها در ۲ هفته نخست ماه ربیع الاول همزمان با ایام جشن ولادت پیامبر اکرم (ص) در استان ها انجام می شود.

وی با اشاره به درجه بندی زمین های کشاورزی در برخی اراضی مورد نظر برای احداث واحدهای نهضت ملی مسکن، افزود: در استان های مختلف از جمله استان های شمالی و برخی شهرهای کشور که خاک حاصلخیز و مرغوب دارند با این مشکل مواجه هستیم و لازم است این مسئله با ذکر نام شهرها از راه اصلاح قانون حل و فصل شود.

وی با اشاره به سهم ۳۰ درصد تولید مسکن در کاهش تورم، گفت: بانک ها با پای کار بودن در تامین منابع لازم برای پیشبرد پروژه های نهضت ملی مسکن در واقع در راستای کاهش نرخ تورم حرکت می کنند.

وزیر راه و شهرسازی همچنین با استناد به گزارش های مراجع رسمی در خصوص روند کاهشی نرخ تورم مسکن بیان کرد: مشارکت و همراهی دستگاههای مختلف در تولید مسکن، نقش موثری در کاهش کلی نرخ تورم خواهد داشت.

منبع: تسنیم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا