ارز دیجیتال

چه زمانی دوباره شاهد افزایش قیمت بیت کوین خواهیم بود؟

در چند هفته گذشته، پس از سقوط FTX، قیمت بیت‌کوین دوباره شاهد ثبات قابل توجهی بوده است. پس از سقوط صرافی FTX، قیمت به زیر مرز ۱۶۰۰۰ دلار سقوط کرد و سپس در جهت ۱۵۰۰۰ دلار حرکت کرد. این پایین ترین قیمت بیت‌کوین در سال ۲۰۲۲ بود.

دوره یک ماهه بیت‌کوین
در چند هفته گذشته، قیمت دوباره بالای ۱۶۰۰۰ دلار تثبیت شده است. این دوره بین قیمت‌های ۱۶۰۰۰ تا ۱۷۰۰۰ دلار قرار گرفت. اخیراً قیمت بیت‌کوین توانست برای مدت کوتاهی دوباره از مرز ۱۷۰۰۰ دلار بالا برود. این می‌تواند نشانه‌ای باشد که قیمت همچنان می‌تواند به سمت ۲۰۰۰۰ دلار در دسامبر افزایش یابد.

چه زمانی دوباره شاهد افزایش قیمت بیت کوین خواهیم بود؟

آیا بازار خرسی به کف رسیده است؟
بیت‎کوین ممکن است، پس از سقوط FTX به پایین ترین حد خود در بازار نزولی فعلی رسیده باشد. ما قبلاً در ژوئن ۲۰۲۲، زمانی که قیمت برای اولین بار در سال ۲۰۲۲ به زیر ۱۸۰۰۰ دلار رسید، یک سطح پایین برای بازار بیت‌کوین مشاهده کرده بودیم. اما ورشکستگی غیرمنتظره صرافی کریپتو FTX باعث چنان افت شدیدی در قیمت شد که بیت‌کوین حتی بیشتر سقوط کرد. در واقع ممکن است، این بار کف بیت‌کوین کشف شده باشد، از این رو بیت‌کوین در سال ۲۰۲۳، می‌تواند دوباره شاهد افزایش قیمت پایدار باشد. چند دلیل برای این امر وجود دارد که در ادامه بررسی خواهیم کرد:

قبل از سقوط، سیگنال‌های مثبتی در بازار وجود داشت و عوامل خارجی مانند کاهش تورم این روند مثبت را تقویت می‌کرد.
ریزش بیش از ۷۵ درصدی بیت‌کوین نسبت به بالاترین سطح تاریخی، مشابه آنچه در بازارهای نزولی قبلی مشاهده شد، بود.
سال ۲۰۲۳ می‌تواند، معادل سال ۲۰۱۹ باشد که قیمت بیت‌کوین از ۳۵۰۰ دلار به ۱۰۵۰۰ دلار، معادل ۲۰۰ درصد در اواسط سال افزایش یافت. دوره‌های دو بازار خرسی اخیر بسیار مشابه این ریزش بوده است.
چه زمانی قیمت بیت‌کوین می‌تواند دوباره افزایش یابد؟
دسامبر می‌تواند یکی دیگر از ماه‌های تقویت بیت‌کوین و صعودی باشد. از منظر تاریخی، می‌توان انتظار افزایش جزئی را به ویژه در اواخر سال داشت. اما اینکه آیا این افزایش برای بالا رفتن از مرز ۲۰۰۰۰ دلار کافی خواهد بود یا خیر، گفتن آن دشوار است.

به گفته برخی تحلیل‌گران، افزایش قیمت در سال ۲۰۲۳ می‌تواند بسیار قوی تر باشد. اگر شاهد صعودی مشابه در سال ۲۰۱۹ باشیم، قیمت بیت‌کوین می‌تواند در سال آینده دوباره به ارزش بیش از ۴۰۰۰۰ دلار برسد. این دوره احتمالاً می‌تواند، دوباره به مرز ۵۰۰۰۰ دلار نزدیک شود.

آیا اکنون زمان خوبی برای خرید بیت‌کوین است؟
اگر به نمودار بالا نگاه کنیم در می‌یابیم که احتمالاً در حال حاضر قیمت بیت‌کوین بسیار پایین است. علاقه بسیاری از مردم به بازار کریپتو در ماه‌های اخیر به دلیل قیمت‌های بسیار پایین و نوسانات بازار، کاهش یافته است. اما این حالت در وضعیت مشابهی با آغاز سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ است. در آن زمان قیمت بیت‌کوین به ۳۵۰۰ دلار کاهش یافت و بسیاری از سرمایه گذارانی که در پایان سال ۲۰۱۷ در بازار صعودی بزرگ سرمایه گذاری کرده بودند، علاقه خود را از دست دادند.

چه زمانی دوباره شاهد افزایش قیمت بیت کوین خواهیم بود؟

اگر فاز فعلی بازار واقعاً به معنای پایین بودن قیمت بیت‌کوین است، اکنون فرصتی ایده آل برای خرید بیت‎کوین خواهد بود. گفتن اینکه روند‌های نزولی تا چه زمانی ادامه خواهد داشت دشوار است، اما کاهش بیشتر قیمت بیت‌کوین به زیر ۱۵۰۰۰ دلار ممکن است، اما با احتمالی نسبتاً ضعیف‌تر.

آیا بیت‌کوین مانعی در برابر تورم است؟
بسیاری از کارشناسان اقتصادی رکود جهانی آینده را پیش بینی می‌کنند، این سناریو به ویژه آزمایش مهمی برای بیت‌کوین خواهد بود. آیا کریپتوکارنسی می‌تواند دوباره با قوانین خود بازی کند و آیا شرایط سخت اقتصادی مانع از افزایش قیمت رمزارزها برای ماه‌ها و حتی سال‌ها می‌شود؟

اگر قیمت بیت‌کوین به چرخه‌های شناخته شده قبلی خود ادامه دهد، این یک فرصت منحصر به فرد برای سرمایه گذاری، به خصوص در شرایط بحرانی، خواهد بود. به طور کلی، نمی‌توانیم بدانیم که قیمت بیت‌کوین کی دوباره افزایش می‌یابد. با این حال، چند هفته آینده نزدیک به پایان سال می‌تواند هیجان انگیزتر از آن چیزی باشد که برای مدت طولانی در چند ماه اخیر بوده است.

سلب مسئولیت: سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و سایر عرضه‌ اولیه‌های آن‌ها (ICO) بسیار پرخطر و گمانه زنی است و این مقاله توصیه‌ای از طرف اقتصاد آنلاین یا نویسنده به عنوان سیگنالی برای خرید یا فروش رمزارزها تلقی نمی‌شود. از آنجایی که موقعیت هر فردی منحصر به فرد است، همیشه باید قبل از تصمیم گیری مالی با یک متخصص واجد شرایط مشورت شود

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا