ارز دیجیتال

قیمت بیت کوین ارزان تر از حال حاضر می شود؟

 مدتی است که قیمت بیت‌کوین بین ۱۶۰۰۰ تا ۱۷۰۰۰ دلار در نوسان بوده است. بازار در حال تلاش برای از بین بردن شک و تردیدهایی است که پس  از سقوط صرافی FTX به وجود آمده است. از این رو اکنون ممکن است آخرین باری باشد که بیت‌کوین زیر ۲۰۰۰۰ دلار است. در ادامه این مقاله، سه دلیل وجود دارد که چرا اکنون آخرین فرصت برای خرید ارزان بیت‌کوین است.

عملکرد قیمت بیت‌کوین در چند هفته گذشته!

در نوامبر امسال، قیمت بیت‌کوین بعد از یک مدت طولانی دوباره به محدوده ۱۵۰۰۰ دلار کاهش یافت. پیش از این، پایین‌ترین سطح بازار خرسی اواسط ژوئن امسال در زیر ۱۸۰۰۰ دلار بود. با فروپاشی صرافی کریپتویی FTX، شاهد سقوط شدیدی در بازار کریپتو بودیم، به طوری که قیمت بیت‌کوین را از بالای ۲۱۰۰۰ دلار به زیر ۱۶۰۰۰ دلار رساند.

قیمت بیت کوین ارزان تر از حال حاضر می شود؟

قیمت بیت‌‎کوین در ۳۰ روز گذشته منبع:  gocharting.com.

در ۲ هفته گذشته، قیمت بیت‌کوین دوباره تثبیت شده، به طوری که تمام مدت قیمت آن بین ۱۶۰۰۰ تا ۱۷۰۰۰ دلار معامله شده است. بنابراین تا این لحظه از نوشتن این مقاله، BTC هنوز نتوانسته خود را از این محدوده رها کند. قیمت‌های فعلی تقریباً پایین‌ترین قیمت‌ها از زمان شروع بازار نزولی است. پیش‌بینی برخی تحلیگران بیت‎کوین برای پایان سال ۲۰۲۲ نشان می‌دهد که احتمال افزایش قیمت قوی در این رمزارز در چند هفته آینده به سختی امکان پذیر است.

سابقه بیت‌کوین در دوره‌های نزولی قبلی

حدود یک سال پیش، بازار نزولی ارزهای دیجیتال آغاز شد. قیمت بیت‌کوین در نوامبر گذشته به بالاترین حد خود یعنی محدوده ۶۸۰۰۰ دلار رسید. پس از آن، قیمت تا پایان سال به ۴۸۰۰۰ دلار کاهش یافت. سقوط تا ژوئن ۲۰۲۲ ادامه یافت تا اینکه قیمت به زیر ۱۸۰۰۰ دلار رسید. بازار در نیمه دوم سال تا حدی به ثبات رسید.

قیمت بیت کوین ارزان تر از حال حاضر می شود؟

در حالی که بسیاری از سرمایه گذاران امیدوار بودند که قیمت بیت‌کوین در ماه ژوئن به پایین ترین سطح بازار نزولی خود رسیده است. اما سقوط FTX باعث شد که شاهد افت شدید دیگری در بازار رمزارزها باشیم. با این حال، برخی تحلیل‌گران معتقد هستند که این ریزش در واقع می‌تواند پایین‌ترین قیمت برای بازار نزولی فعلی باشد، در این صورت قیمت باید در میان مدت فقط افزایش یابد. بنابران احتمالاً نخواهید توانست مانند الان بیت‌کوین ارزان بخرید. دلایل خوبی وجود دارد که نشان می‌دهد در آینده نمی‌توانید بیت‌کوین را به این قیمت ارزان بخرید که در ادامه سه دلیل ارائه شده توسط برخی تحلیل‌گران برای خرید بیت‌کوین در این محدوده‌های قیمتی، آورده‌ شده است:

  1. سقوط بیت‌کوین به هدف پاکسازی بازار

سقوطی مانند آخرین مورد همیشه می‌تواند اثر پاکسازی در بازار کریپتو داشته باشد. این ریزش نارضایتی‌های بزرگی را در دنیای ارزهای دیجیتال کشف کرد. با ورشکستگی FTX، بسیاری از شرکت‌های دیگر اکنون قول می‌دهند که در آینده شفاف‌تر در امور مالی خود عمل کنند. علاوه بر این، سقوط فشار را از بازار خارج می‌کند و دوباره فرصت‌هایی برای رشد سالم قیمت‌ها را به وجود می‌آورد. در آینده، بسیاری از سرمایه گذاران متوجه خواهند شد که بیتکوین و سایر ارزهای دیجیتال چقدر ارزان خواهند بود.

۲.عوامل کلان عموماً مثبت هستند

در حال حاضر ارتباط واضحی بین بازارهای مالی سنتی و ارزهای دیجیتال وجود دارد. در ماه‌های اخیر، بازارها متحمل زیان‌های سنگین‌تر شده‌اند و تورم موضوعی بوده است که سرمایه‌گذاری‌های پرریسک مانند بیت‌کوین را جذاب‌تر کرده است. نرخ‌های تورم اخیراً در حال کاهش است که همچنین افزایش بیشتر نرخ بهره توسط بانک‌های مرکزی را در آینده بعید می‌سازد. بازار سهام نیز می‌تواند، در سال ۲۰۲۳ دوباره بهبود یابد.  هر دوی این رویداد‌ها تأثیر مثبتی بر بازار ارزهای دیجیتال خواهند داشت.

قیمت بیت کوین ارزان تر از حال حاضر می شود؟

۳.شباهت به بازار نزولی ۲۰۱۸-۲۰۱۹

در حال حاضر، به نظر می‌رسد که بازار فعلی بسیار شبیه به بازارهای نزولی ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ رفتار می‌کند. در آن زمان، شاهد سقوط شدید در نیمه اول ۲۰۱۸، ثبات در نیمه دوم و سقوط شدید در اواخر سال ۲۰۱۸ بودیم. بازار کریپتو در سال ۲۰۲۲ تقریباً مشابه سال ۲۰۱۸ عمل کرد. در سال ۲۰۱۹ افزایش قیمت زیادی داشت، به طوری که قیمت بیت‌کوین از ۳۵۰۰ دلار به ۱۰۵۰۰ دلار افزایش یافت. بنابراین، این امر می‌تواند به این معنی باشد که ما به ۱۶۰۰۰ دلار رسیده‌ایم و در آینده نمی‌توانید بیت‌کوین را به این ارزانی بخرید. به گفته برخی تحلیلگران قیمت بیت‌کوین در سال آینده می‌تواند به ۵۰۰۰۰ دلار برسد.

سلب مسئولیت: سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و سایر عرضه‌ اولیه‌های آن‌ها (ICO)  بسیار پرخطر و گمانه زنی است و این مقاله توصیه‌ای از طرف اقتصاد آنلاین یا نویسنده به عنوان سیگنالی برای خرید یا فروش رمزارزها تلقی نمی‌شود. از آنجایی که موقعیت هر فردی منحصر به فرد است، همیشه باید قبل از تصمیم گیری مالی با یک متخصص واجد شرایط مشورت شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا