ارز دیجیتال

اتریوم کانال ۱۲۰۰ دلاری را پس گرفت

 تحلیل قیمت اتریوم برای امروز ادامه روند صعودی را در ۲۴ ساعت گذشته نشان می‌دهد. جفت ETH/USD از پایین ترین سطح روزانه ۱۱۶۳ دلار به بالاترین سطح ۱۲۱۸ دلار رسید. این نشان دهنده افزایش ۱۲.۷۵ درصدی است. قیمت در ساعات اولیه نسبتاً صعودی بود و به سمت پایین ترین سطح قبلی خود در محدوده ۱۲۱۳ دلار حرکت کرد.

با این حال، تلاش‌های مکرری از جانب خریداران اتریوم برای قرار گرفتن بالاتر از این سطح وجود داشت، اما نتوانستند قیمت را بالاتر ببرند تا اینکه در اواسط بازار آسیایی که به بالای ۱۲۰۰ دلار رسید و بالاترین قیمت ۱۲۱۸ دلار را تشکیل داد. اتریوم با افزایش قیمت ۲.۶ درصدی در لحظه نگارش این متن با قیمت ۱۲۰۸ دلار معامله می‌شود. قیمت طی چند ساعت گذشته سودهایی را تثبیت کرده است. در حال حاضر در اطراف میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه با محدوده حمایتی ۱۱۸۰ دلار در نوسان است. در روند صعودی، مقاومت قوی درSMA  ۵۰ روزه نزدیک به ۱۲۲۳ دلار یافت می‌‎شود. اگر خریداران بتوانند این سطح را رد کنند، محدوده مقاومتی SMA ۱۰۰ روزه نزدیک به ۱۲۵۰ دلار در هدف بعدی قرار خواهد گرفت.

اتریوم کانال ۱۲۰۰ دلاری را پس گرفت / هدف بعدی کجاست؟

نقشه بازار ارزهای دیجیتال. منبع:  Coin360.

تحلیل تکنیکالی قیمت اتریوم در نمودار روزانه: اتریوم از الگوی نزولی خارج می‌شود

نمودار جفت ETH/USD از ابتدای ماه نوامبر پس از سقوط صرافی FTX در حال سقوط بوده است. اما اخیراً اتریوم از یک الگوی کنج نزولی خارج شده است. در واقع این یک حرکت صعودی می‌تواند باشد که منجر به تشکیل سقف‌های بالاتر و کف‌های بالاتر ‌شود. قیمت اتریوم در چند روز اخیر بالای ۱۲۰۰ دلار بوده و راه را برای شکست به ۱۲۵۰ دلار باز کرده است. احتمالاً این ارز دیجیتال به زودی تلاش دیگری برای شکست به بالاتر از مقاومت خط روند این الگو انجام خواهد داد. حرکت بالاتر از این سطح، شکست صعودی الگو را تایید می‌کند و مسیری را به سطوح بالاتر باز می‌کند.

نگاهی به نمودار اتریوم و تجزیه و تحلیل قیمت آن نشان می‌دهد که اتریوم پس از یک دوره تثبیت زیر ۱۲۰۰ دلار به شدت افزایش یافته است. هدف بعدی ۱۳۰۰ دلار و بالاتر است. اگر خریداران همچنان فعال باشند. سطوح حمایتی در ۱۲۰۰ دلار، ۱۱۸۰ دلار و ۱۱۶۰ دلار یافت می‌شود.

اتریوم کانال ۱۲۰۰ دلاری را پس گرفت / هدف بعدی کجاست؟

نمودار روزانه ETH/USD. منبع:  TradingView.

از سوی دیگر، اندیکاتور استوکاستیک پس از چند ساعت نوسان در منطقه اشباع خرید، در ۷۶.۷۸ درصد است. این مقدار نشان می‌دهد که خریداران خسته شده‌اند و می‌توانند به زودی شاهد عقب نشینی به سمت پایین باشند. با این حال، خط RSI در ۴۵.۲۱ درصد است، اما به سمت بالا حرکت می‌کند. از سوی دیگر، خط MACD به سمت خط صفر می‌رود و ممکن است به زودی به محدوده صعودی حرکت کند.

تجزیه و تحلیل قیمت اتریوم در نمودار ۴ ساعته: خریداران ETH قدرت می‌گیرند

تجزیه و تحلیل تکنیکالی قیمت ETH/USD در نمودار ۴ ساعته نشان می‌دهد که ETH یک الگوی صعودی بالاتر و پایین‌تر از به ترتیب کف قبلی ۱۰۶۸ دلار و سقف ۱۳۲۷ دلار تشکیل داده است. قیمت در حال حاضر نزدیک به ۱۲۰۸ دلار معامله می‌شود که هنوز با مقاومت فعلی ۱۳۰۰ دلار فاصله دارد.

جالب اینجاست که به نظر می‌رسد، اتریوم برای یک رالی دیگر آماده است، زیرا حمایت بالای ۱۱۰۰ دلار را ایجاد کرده و تلاش خود را برای رسیدن به ۱۳۰۰ دلار در این تایم فریم انجام می‌دهد. قیمت بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه صعودی است، اما در نزدیکی میانگین متحرک ۵۰ روزه و میانگین متحرک ۱۰۰ روزه با مقاومت مواجه است. نشانه‌های تکنیکالی بیشتر نشان می‌دهد که شاخص RSI در مقدار ۵۶.۶۲ قرار دارد و پایین‌تر می‌رود که نشان می‌‌دهد فروشندگان بر بازار کنترل دارند. با این حال، جریان پول به سمت منطقه مثبت حرکت می‌کند که نشان می‌دهد، خریداران می‌تواند به زودی قیمت را بالاتر ببرند.

اتریوم کانال ۱۲۰۰ دلاری را پس گرفت / هدف بعدی کجاست؟

نمودار ۴ ساعته ETH/USD. منبع:  TradingView.

در سناریوی این روند صعودی، تجزیه و تحلیل قیمت اتریوم نشان می‌دهد که خریداران قبل از اینکه بتوانند هدف بعدی ۱۴۰۰ دلار را آزمایش کنند، ابتدا باید بر مقاومت ۱۳۰۰ دلاری غلبه کنند. سطوح حمایتی در ۱۲۰۰ دلار و ۱۱۸۰ دلار برای این روند یافت می‌شود.

نتیجه گیری تحلیل تکنیکالی قیمت اتریوم

قیمت اتریوم در ۲۴ ساعت گذشته به شدت افزایش یافته است و احتمالا ۱۳۰۰ دلار را آزمایش خواهد کرد. هدف بعدی ۱۴۰۰ دلار خواهد بود. همچنین سطوح حمایتی در محدوده ۱۱۸۰ دلار و ۱۱۰۰ دلار برای این رمزارز یافت می‌شود. ممکن است قبل از شکست و صعود به بالای مقاومت‌های پیش‌رو، عقب نشینی به سمت ۱۲۰۰ دلار وجود داشته باشد.

تحلیل کلی قیمت اتریوم همچنان صعودی است. هدف بعدی ۱۴۰۰ دلار بالاتر از این سطح خواهد بود و امکان آزمایش ۱۵۰۰ دلار در میان مدت نیز برای اتریوم وجود دارد.

سلب مسئولیت: سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و سایر عرضه‌ اولیه‌های آن‌ها (ICO)  بسیار پرخطر و گمانه زنی است و این مقاله توصیه‌ای از طرف اقتصاد آنلاین یا نویسنده به عنوان سیگنالی برای خرید یا فروش رمزارزها تلقی نمی‌شود. از آنجایی که موقعیت هر فردی منحصر به فرد است، همیشه باید قبل از تصمیم گیری مالی با یک متخصص واجد شرایط مشورت شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا