اقتصادی

برخی ‌گفته بودند امکان ندارد بگذاریم ارز ترجیحی حذف شود

وزیر اقتصاد صبح امروز در همایش حکمرانی مردمی در گفتمان عدالت و جمهوریت که در دانشگاه تهران برگزار شد گفت: در جریان حذف ارز ترجیحی ما در راستای تغییر مناسباتی رفتیم که گروه‌هایی که در سال‌های گذشته منافع را می‌مکیدند و در عین اقتصاد را هم ضعیف می‌کردند اصلاح شوند.

به گفته خاندوزی برخی از همین افرادی که در سال‌های ارز ترجیحی خیلی چاق و‌فربه شده بودند به یکی از آقایون وزا گفته بودند محال است بتوانید ارز ترجیحی را بردارید. ما این همه سال تلاش کردیم.

وی ادامه داد: مهم این است که فضای عمومی اقتصاد به نحوی تغییر کند که از چنبره این موضوع‌ رها شویم. البته قبول داریم که از لحاظ اطلاع رسانی و اجرا اشکالاتی داشتیم اما مهم جریان است و اینکه نگذاریم اقلیتی که اکثریت را مدیریت می‌کند منفعت ببرد و هر کسی که بخواهد این بساط را بر هم بزند بگویند این افراد مربوط به جریان فکری لیبرال و امثالهم هستند.

وزیر اقتصاد گفت: آنقدر باید مقاوم بشویم که مساله تحریم‌ها در کشور حل و فصل شده و تکرار نشود.

خاندوزی با بیان اینکه آنقدر باید مقاوم بشویم که اگر تحریم‌ها دوباره تکرار شد اینقدر آسیب‌پذیر نباشیم تصریح کرد:  باید از هر آنچه در دهه ۸۰ از دست دادیم و همچنین دهه ۹۰ که بیشترین درآمد ارزی را داشتیم، درس بگیریم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا