ارز دیجیتال

بیت‌ کوین وسیله‌ ای برای سفته‌ بازی؟

به گزارش کوین‌تلگراف، رزا ریوس، پس از پیوستن به هیات‌مدیره ریپل در ماه می، ادعا می‌کند که بیت‌کوین ابزاری برای سفته‌بازی است.

در میان نبرد قانونی بین ریپل و تنظیم‌کننده اوراق بهادار ایالات متحده، یک خزانه‌دار سابق ایالات متحده و عضو هیات‌مدیره ریپل، از این رمزارز حمایت کرده است.

خزانه‌دار سابق، رزا ریوس، که در ماه می‌۲۰۲۱ به هیات‌مدیره ریپل پیوست، روز یکشنبه اعتماد خود را به ریپل اعلام و در عین حال از سایر رمزارزها مانند بیت‌کوین انتقاد کرد.

ریوس استدلال کرد حوزه‌های قضایی مانند چین، از آنجا که رمزارزهایی مانند بیت‌کوین ظاهرا چیزی جز ابزار سفته‌بازی ارائه نمی‌دهند، درحال‌حاضر سخت‌گیری‌هایی را برای بیت‌کوین اعمال می‌کنند. این مقام سابق آمریکایی در خصوص ریپل و بیت‌کوین اظهار کرد: 

“هدف اصلی ریپل، تسهیل پرداخت‌های فرامرزی است، در حالی که سایر رمزارزها ارزش خود را در سفته‌بازی می‌یابند. حرکت اخیر چین، این موضوع را اثبات می‌کند.”

لازم به ذکر است که ریوس، در زمان ریاست‌جمهوری باراک اوباما، از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۶ به عنوان خزانه‌دار ایالات متحده فعالیت می‌کرد و بر کلیه فعالیت‌های چاپ ارز و سکه با بودجه سالانه ۵میلیارد دلار نظارت داشت.

ریوس در خصوص پیوستن به هیات‌مدیره ریپل اذعان داشت: “بلاکچین و رمزارز، سیستم‌های مالی جهانی آینده ما را پشتیبانی خواهد کرد.” وی افزود: “این شرکت، یکی از بهترین نمونه‌های نحوه استفاده از رمزارز به روشی اساسی و مشروع برای تسهیل پرداخت‌ها در سطح جهانی است.”

ریوس همچنین ابراز نگرانی کرد که رمزارزها ابزاری برای مجرمان است. او گفت: “هنوز کارهای زیادی باید انجام شود تا متوجه شویم پشت پرده چیست، بلاکچین چگونه کار می‌کند، چگونه از رمزارزها برای تامین بودجه دارک وب و سایر فعالیت‌های غیرقانونی استفاده می‌شود.”

ریپل که در سال ۲۰۱۲ ارائه شد، یک پروتکل با منبع باز توزیع شده و سیستم حواله بوده که توسط شرکت آمریکایی ریپل لبز ایجاد شده است. این شرکت، در کنار مشارکت در پروژه‌های ارز دیجیتال بانک مرکزی، تعدادی راه‌حل برای پرداخت‌های فرامرزی ارائه می‌دهد.

در اوایل امسال، کریس لارسن، یکی از بنیان‌گذاران ریپل استدلال کرد که اگر بیت‌کوین از الگوریتم اجماع اثبات کار خود دور نشود، جایگاه خود را به عنوان باارزش‌ترین رمزارز جهان از دست خواهد داد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا