بورس

پیش بینی بورس یکشنبه ۱۵ آبان

 بورس سومین هفته آبان ماه را رویایی آغاز کرد و شاخص کل در معاملات روز شنبه با رشد بیش از ۴۴هزار و ۷۸۰ واحدی معادل ۳.۵ درصد بالاترین جهش روزانه خود را از بهمن ماه سال گذشته به جا گذاشت. فولاد، فملی و شتران سه نماد با بیش‌ترین اثر بر روی شاخص کل بودند. شاخص هم وزن نیز افزایش بیش از ۹ هزار واحد معادل ۲.۵ درصد را تجربه کرد که بیش‌ترین افزایش شاخص هم وزن از دی ماه سال گذشته محسوب می‌شود.

نگاهی به روند تغییرات شاخص کل در جریان معاملات روز شنبه نشان می‌دهد که بخش عمده جهش شاخص کل در همان نیمه اول بازار رقم خورد؛ جاییکه شاخص کل در ۹۰ دقیقه ابتدایی معاملات رشد بیش از ۳۱ هزار واحدی را رقم زد و در ادامه بازار شتاب افزایش شاخص کل کمی تعدیل شد.

پیش بینی بورس شاخص کل

اما آیا این تعدیل شتاب رشد شاخص کل همانند روزهای گذشته به دلیل افزایش فشار فروش بود؟ نگاهی به معاملات نمادهای اثرگذار بر شاخص کل نشان می‌دهد که غالب آن‌ها به صف خرید کشیده شدند. به بیان دیگر، کاهش رشد شاخص کل در نیمه دوم بازار نه به دلیل فشار فروش بلکه به دلیل کاهش عرضه بود! موضوعی که طی چند ماه گذشته برای بورس فراموش شده بود.

شاخص هم وزن نیز در معاملات روز شنبه رفتار مشابه شاخص کل را داشت. در حالی شاخص هم رشد بیش از ۹ هزار واحدی را ثبت کرد که حدود ۵۷۰۰ واحد آن تنها در ۹۰ دقیقه ابتدایی بازار رقم خورد.

پیش بینی بورس شاخص هم وزن

بازگشت خریداران به بازار

نکته مهم بورس روز شنبه، جهش قابل توجه شاخص کل نبود. همانگونه که در گزارش پیش بینی بورس هفته سوم آبان اشاره شد، مهم ترین عامل برای ادامه روند صعودی بورس،‌ بازگشت خریداران و افزایش ارزش معاملات خرد است. در جریان معاملات روز شنبه، ارزش معاملات خرد به بیش از ۳هزار و ۶۴۵ میلیارد تومان بود که از یکسو نسبت به میانگین ارزش معاملات خرد هفته گذشته افزایش بیش از ۵۷ درصدی را نشان می‌دهد و از سوی دیگر، عملا به میانگین سال ۱۴۰۱ رسیده است.

پیش بینی بورس ارزش معاملات خرد

نکته دیگر بورس روز شنبه به ورود پول حقیقی بر می‌گردد؛ حقیقی‌ها در معاملات روز شنبه بیش از ۲۸۵ میلیارد تومان وارد بورس کردند تا پس از بیش از یک ماه شاهد ورود پول حقیقی به بورس باشیم.

پیش بینی بورس پول حقیقی

پیش بینی بورس فردا یکشنبه ۱۵ آبان

قیمت دلار به ارقام تاریخی رسیده است، ارزش معاملات خرد بهبود قابل توجهی پیدا کرده است و پس از مدت‌ها شاهد صف خرید در بورس هستیم. در این شرایط به نظر می‌رسد که بورس روز یکشنبه هم روند مشابه معاملات روز شنبه را داشته باشد. شاید در این شرایط ابراز نگراری محلی از اعراب نداشته باشد اما باید توجه داشت که شاخص کل که برای بازگشت به روند صعودی،‌ مقاومت‌های سنگینی را پیش روی خود دارد که در شرایط نااطمینانی اقتصاد ایران،‌ احتمال واکنش منفی به آن‌ها وجود دارد. بنابراین تاکید می شود که از نمادهای بدون بنیاد قوی دوری کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا