ارز دیجیتال

کف قیمتی بیت کوین چه زمانی شکل می گیرد؟

بیت‌کوین و به طور کلی بازار رمزارزها تقریبا یک سال است که در روند نزولی قرار دارد. در این دوره، برترین ارز دیجیتال بازار، بیش از ۹۰۰ میلیارد دلار از ارزش بازار خود را از دست داده است. با این حال، با توجه به عوامل اقتصاد کلان، به نظر می‌رسد که افت بیشتری در انتظار بازار رمزارزها باشد.

یک چرخه نزولی دیگر، هولدرهای بیت‌کوین بیشتری ایجاد می‌کند

اما مدت زمان بازار نزولی بیت‌کوین با افزایش قابل توجه درصد عرضه کل بیت‌کوین که توسط سرمایه‌گذاران حداقل برای شش ماه تا یک سال نگهداری می شود، همزمان شده است.

از این رو، داده‌ها نشان می‌دهد درصد کوین‌هایی که حداقل برای یک سال نگهداری می‌شوند، از نزدیک به ۵۴ درصد در ۲۸ اکتبر ۲۰۲۱، به رکورد ۶۶ درصدی در ۲۸ اکتبر ۲۰۲۲ رسیده است.

نمودار هولدرهای بیت کوین

موج هولدرهای بیت‌کوین

چارلز ادواردز، موسس صندوق دارایی دیجیتال Capriole Investments، ادعا می‌کند که این شواهد نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران بلندمدت به طور فزاینده‌ای به بیت‌کوین به عنوان یک ذخیره ارزش نگاه می‌کنند.

این تحلیلگر ضمن تاکید بر اینکه چگونه کف و سقف نگهداری بیت‌کوین در درازمدت پس از هر چرخه افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: با وجود بدترین سال در سهام و اوراق قرضه در قرن‌ها، بیت‌کوینرها هرگز بیش از این بیت‌کوین نگهداری نکرده‌اند.

نمودار هولدرهای بیت کوین2

داده هولدرها به کف قیمتی بیت‌کوین اشاره می‌کند

علاوه بر این، تحقیقات گلسنود نشان می‌دهد احتمال کمتری وجود دارد بیت‌کوین‌هایی که حداقل ۵ تا ۶ ماه نگهداری شده‌اند، به فروش برسند.

تعداد به اصطلاح «سکه‌های قدیمی» معمولا در طول بازارهای نزولی افزایش می‌یابد و بر انباشت سرمایه‌گذاران بلندمدت و همچنین فروش سرمایه‌گذاران کوتاه‌مدت تاکید می‌کند.

تفاوت رفتاری در نمودار زیر قابل مشاهده است، جایی که روند نزولی قیمت بیت‌کوین با کاهش مداوم تعداد “کوین‌های جوان‌تر” و افزایش تعداد سکه‌های غیرفعال برای حداقل شش ماه یا “کوین‌های قدیمی” همزمان است.

نمودار عرضه بیت کوین

درصد عرضه کوین‌های قدیمی و جدید بیت‌کوین

از ۳۱ اکتبر، سکه‌های قدیمی تقریبا ۷۸ درصد از عرضه بیت‌کوین در گردش را تشکیل می‌دهند در حالی که سکه‌های جوان‌تر ۲۲ درصد هستند. بنابراین احتمال فروش شدید کاهش می‌یابد و در عین حال کف بازار را احتمالا تشکیل می‌دهند.

علاوه بر این، داده‌های درون زنجیره‌ای که قیمت بیت‌کوین و سود و زیان خالص دارندگان بلندمدت را ردیابی می‌کند، به سناریوی مشابهی اشاره می‌کند.

نمودار سود و زیان دارندگان بیت کوین

 همانطور که در بالا نشان داده شده، قیمت بیت‌کوین و سود و زیان خالص دارندگان بلندمدت بیت‌کوین وارد منطقه تسلیم (قرمز) شده که مصادف با پایان بازارهای نزولی قبلی است. این شامل برگشت‌های صعودی قوی است که در نوامبر ۲۰۱۱، ژانویه ۲۰۱۵ و دسامبر ۲۰۱۸ شاهد بودیم.

از طرفی، مایکرواستراتژی، بزرگترین شرکت دارای بیت‌کوین در جهان نیز تعهد خود را برای ادامه خرید بیت‌کوین در بلندمدت تکرار کرده است.

مدیرعامل این شرکت، Phong Le توضیح داد: ما یک افق زمانی بلندمدت داریم و کسب و کار اصلی تحت تاثیر نوسانات کوتاه مدت قیمت بیت‌کوین قرار نمی‌گیرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا