بورس

خروج پول حقیقی باز هم رکورد زد

امروز بالاخره شاخص کل یک روز سبز را به ثبت رساند اما با مرور سایر نماگرها و آمارها شاید بتوان گفت حتی امروز هم آن روز دل چسب مدنظر سهامداران نبوده است.

در حالی شاخص کل در ابتدای معاملات و در همان ۳۰ دقیقه ابتدایی با جهش حدود ۶هزار واحدی همراه شد که عملاً در ادامه بازار شاهد افزایش فشار نسبی فروش بودیم و شاخص کل از ساعت ۱۰ تا پایان بازار حدود ۲هزار و ۵۰۰ واحد عقب نشینی کرد.

شبندر، فملی، فولاد و شپنا تاثیرگذارترین نمادها برروی شاخص کل بودند.

با وجود افزایش شاخص کل، شاخص هم وزن افت ۳هزار و ۲۱۷ واحدی را به ثبت رساند که نشان از فشار فروش در کلیت بازار دارد و این نکته را بازگو می‌کند که صعود امروز شاخص بیشتر ناشی از معاملات سهم های شاخص ساز و بزرگ تر آن هم در همان ابتدای بازار بود تا برتری تقاضا در اکثریت نمادها. البته معاملات غالب نمادهای بزرگ بازار نیز نشان می‌دهد که در بسیاری از آن ها قیمت آخرین معامله به کم تر از قیمت پایانی کاهش یافته و این حاکی از افزایش فشار فروش حتی در نمادهای بزرگ و شاخص ساز است.

ارزش معاملات خرد اگرچه به حدود ۲هزار و ۶۳۰ میلیارد تومان رسید که نشان دهنده بهبود نسبی در مقایسه با هفته گذشته است اما باید توجه داشت که میزان خروج پول حقیقی با ثبت رقم ۹۱۰ میلیارد تومان سهمی ۳۵ درصدی از ارزش معاملات خرد داشته است که بالاترین میزان از بهمن سال گذشته محسوب می‌شود.

غگلپا با ۶،خموتور با۴.۵ و وپویاح با ۳.۵ میلیارد تومان بیشترین ورود پول حقیقی و بپاس با ۱۰۵،وبملت با ۳۳ و فولاد با ۳۲ میلیارد تومان بیشترین خروج پول حقیقی را به ثبت رساندند.

در میان صنایع نیز، گروه محصولات شیمیایی با ۱۷۸ میلیارد تومان رکورددار خروج پول حقیقی بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا