بورس

پیش بینی بورس 

بازار سرمایه هر روز پایین‌تر می‌آید و به نظر نمی‌رسد که هیچ مقاومتی بتواند جلوی ریزش شاخص کل را بگیرد. امروز هم شاخص کل افت بیش از ۱۹هزار واحدی را تجربه کرد و تا سطح یک میلیون و ۲۷۷ هزار واحدی پایین آمد. فلزات اساسی با توجه به گزارش‌های تابستان خود مهم‌ترین عامل ریزش دو روز اخیر بورس بودند. نگاهی به روند شاخص کل در طول روز دوشنبه نشان می‌دهد که فشار فروش در طول روز نه تها کاهش پیدا نکرد بلکه افزایش یافته است.

شاخص کل

شاخص هم وزن هم در معاملات روز دوشنبه روند مشابه شاخص کل را در پیش گرفته بود و در تمام طول روز شاهد افت یکنواخت آن بودیم که می توان آن را به معنای فشار فروش در تمام زمان بازار تفسیر کرد.

شاخص هم وزن

نگاهی به نمودار شاخص کل هم نشانه‌های خوبی ندارد و به نظر می رسد در صورتی که در چند روز آینده شاخص کل نتواند نوسان مثبتی را داشته باشد،‌ وارد محدوده ای خواهد شد که احتمالاً رکود شدیدتری در انتظار بازار خواهد بود.

ارزش معاملات خرد اما دو روزی است که بالای دو هزار میلیارد تومان تثبیت شده است؛ پس از آنکه در هفته گذشته عملاً در تمام روزهای معاملاتی، ارزش معاملات خرد به کم‌تر از ۲هزار میلیارد تومان رسیده بود،‌این موضوع می توان امیدوارکننده باشد.

ارزش معاملات خرد

در جریان معاملات امروز هم شاهد خروج  بیش از ۲۶۰ میلیارد تومان پول حقیقی بودیم تا همچنان حقیقی ها از بازار سرمایه فراری باشند.

پول حقیقی

پیش بینی بورس سه شنبه ۳ آبان

با توجه به آنکه فشار فروش در کل بازار روز دوشنبه ادامه داشت و حتی تا حدودی این فشار در نیمه دوم نیز افزایش یافته بود،‌به نظر می رسد که فردا بازار سهام با فشار فروش همراه باشد. این موضوع شاید در گروه فلزات اساسی نمود بیش‌تری داشته باشد. اما شاید بورس در نیمه دوم کمی از فشار فروش خارج شود که این موضوع می‌توان با معاملات گروه پالایشی آغاز شود. بنابراین روند معاملات دو گروه فلزات اساسی و پالایشی شرایط بازار فردا را رقم بزند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا